Cum sa omori un Effie ?
Miercuri, 16 Martie 2011
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Departe de a face concurenta binevenitelor seminarii “Cum sa castigi un Effie?”, pentru ca de-a lungul existentei festivalului de eficienta in comunicare Effie Awards Romania, zecile de cazuri date afara din competitie au fost de acelasi ordin de marime cu cel al inscrierilor care nu au fost vazute niciodata de ochii juriului, AdPlayers incepe astazi o pledoarie impotriva descalificarii abuzive a muncii depuse de doua ori! O data in campaniile de marketing si comunicare, si inca o data pentru colectarea informatiilor, si inscrierea cazului.

“Cum sa omori un Effie?” este poate cea mai corecta descriere a finalitatii unor greseli de organizare a festivalului, uneori simple erori formale care ucid la propriu, inca din fasa, un potential pretendent la tronul de castigator al unui Effie intr-o categorie. Cine sunt potentialii criminali?

Clientul - Primul ucigas al recunoasterii eficientei

Primul killer al unui potential premiu de eficienta a comunicarii este clientul, care se descalifica singur. Din zecile, poate chiar peste o suta, de campanii notabile de succes in care agentiile si marketingul si-au facut treaba cu rezultate evidentiate in cifre si volume de vanzari, cazul ramane nedescoperit. Beneficiarul campaniilor sau activitatilor de marketing si comunicare nu vrea sa inscrie cazul. 

Cel care vrea sa inscrie, face lobby pentru unul sau doua cazuri, insa  cineva din managementul clientului raspunde fix pe dos. Nu vrea, si basta. Din lipsa de timp, uneori pe buna dreptate, alteori ca nu cumva un concurent sa fure ideea, si sa ii ameninte cota de piata.

Primul - nu stie sa scrie

De obicei din motive de superficialitate a inscrierii cazului, primul vinovat al descalificarilor este chiar cel care scrie cazul Effie. Un senior din echipa companiei sau agentiei care dezgroapa cazul din negura uitarii este pus la treaba sa culeaga date si sa inscrie proiectul sau campania, iar la capatul a zeci de ore de munca din timpul de lucru (ori al sau personal), nefericitul nostru responsabil de esec  al inregistrarii cazului scrie lucrarea vietii sale de doctorat in marketing pe categoria respectiva, uitand detalii de forma care pot descalifica intreaga munca.

Un caz  nu poate fi prezentat in oricate pagini, cu orice font, ori unul foarte mic (7 lucrari Ogilvy au fost scoase astfel din concurs in 2009). O inscriere la Effie nu este povestea vietii unui brand, ci un caz specific, succint, negru pe alb. Un font de o alta culoarea sub un grafic (cazul Conhn & Jansen anul trecut), sau alte culori uitate in pagina, pot semna actul de deces al participarii cazului la Effie Awards.

Al doilea - nu stie sa citeasca

Cei mai cruzi ucigasi ai unui potential trofeu Effie Awards se dovedesc a fi insa cei care, abuzand de litera si grafica fontului din regulamentul competitiei, accepta sau descalifica intrarile in festival din greseli puerile de forma, usor de remediat la o retiparire a inscrierii. Uitand fondul intrecerii – eficienta comunicarii si nu calitatea desenului sau cerneala imprimantei - oamenii nostri sunt atat de cruzi, incat infig un cutit in spatele cazului chiar dupa ce “clientul” festivalului a platit deja banii de inscriere.

Fara sa ia in calcul ca bugetul de 1.000 euro pentru fiecare caz inscris este totusi o munca de 1000 de euro care se pierde din buzunarul unei agentii - fara sa mai vorbim de eforturile de colectare a informatiilor -  nimeni nu reaminteste celor care inscriu, inainte sa primeasca fizic cazurile tiparite, cele mai frecvente motive de descalificare - in marea lor majoritate de forma, si nu de eficienta a comunicarii.

Ori, daca exista dorinta, aceasta eroare de organizare a festivalului ar putea fi indreptata. Dar exista? Nu prea. Cel putin pana in prezent. Daca persoana care primeste fizic inscrierile cu pricina i-ar intreba pe cei care au adus plicurile sigilate (chiar fara sa le desfaca) daca nu cumva au trecut cu vederea una din greselile de descalificare de mai sus, probabil ca Effie Awards Romania ar avea mai multe inscrieri care ajung nu numai la casierie, ci si la ochii juriului.

Mai precis, in fiecare an se pierd de la aproximativ 10 pana la 30 de inscrieri, in timp ce numarul cazurilor ajunse la judecata juriului de anul trecut a fost tot de ordinul zecilor. Iar cand te gandesti ca toate campaniile sau proiectele validate pentru intrarea in competitie au fost in jur de 50, nu poti sa nu te gandesti ca lista castigatorilor Effie ar fi putut arata altfel, daca nu se aruncau la cos cazuri inscrise cu alte fonturi.

Spor la inscrieri. Fara descalificari!

Mai mult in Effie
 


PUBLICITATE: