Consumatorii romani vor premia produsele inovative ale anului. PRODUSUL ANULUI® 2018 demareaza in aprilie.
adplayers. Iulian Toma
Consumatorii romani vor premia produsele inovative ale anului. In luna aprilie demareaza a noua editie anuala a studiului “Votat Produsul Anului®”, cea mai mare competitie a bunurilor si serviciilor de larg consum din lume. Companiile din Romania isi pot inscrie in competitie produsele lansate in ultimele 18 luni, iar minim 4000 de consumatori romani vor evalua si vota cele mai inovative produse si servicii din Romania.
Intr-o mare de produse la raft, unele dintre ele atrag atentia mai mult decat celelalte. “Votat Produsul Anului®” este un concept international care premiaza produsele inovative, activand in prezent in peste 40 de tari.
“Votat Produsul Anului® - Consumatorii premiaza inovatia” este un timbru rosu, extrem de vizibil printre produsele si serviciile din retail si nu numai. Este un timbru pe care il pot purta doar produsele noi, ce au fost votate de catre consumatori, care au adus in viata acestora o inovatie recenta.
51 % dintre consumatorii din mediul urban* cunosc aceasta eticheta si peste 80% declara ca probabil ar cumpara un produs ce o poarta.
Timbrul rosu “Votat Produsul Anului®” diferentiaza produsele si serviciile inovative in retailul romanesc. Produsele inovative intra in competitie, an de an, in dorinta de a castiga aceasta distinctie, atribuita in urma studiului de piata realizat pe un esantion de minim 4,000 de consumatori romani.
“Pentru branduri, Produsul Anului® este un util instrument de marketing. Atunci cand produsele castigatoare folosesc acest logo pe ambalaj si in comunicarea lor catre consumatori, s-a demonstrat ca el reprezinta un ajutor in cresterea vanzarilor, cresterea canalelor de distributie sau cresterea loialitatii fata de produs. Este practic o recomandare a consumatorilor pentru consumatori.” a declarat Mihaela Paduraru, Country Manager Produsul Anului® Romania.
Catalina Serafini, Director de Marketing Loncolor, spune: “Pentru noi, distinctia “Votat Produsul Anului®” castigata in 2017 de Loncolor Expert Oil Fusion a fost in centrul campaniei noastre de comunicare si a determinat o crestere de vanzari spectaculoasa in hypermarketuri, canalul principal de distributie, de 80% fata de perioada anterioara. O astfel de distinctie este si un argument in discutia cu partenerii nostri de distributie, care stiu ca eticheta Votat Produsul Anului® este un magnet pentru consumatori”.
De asemenea, Vlad Ciuburciu, Director General Vascar, castigator in editia din 2017 cu Moldova in Bucate - Muschi File crud-uscat feliat, declara: “Inovatia este unul dintre pilonii pe care se sprijina filosofia noastra de business, iar premiul castigat ne-a ajutat foarte mult in promovare produsului, atat in comunicarea B2B, cat si B2C. Este un element important de diferentiere la raft iar asta s-a tradus prin cresterea notorietatii si a numarului de tranzactii in magazine. Totodata, eticheta “Votat Produsul Anului®” ne-a ajutat sa validam inca o data calitatea superioara a produsului nostru.”
Anul aceasta, se va desfasura a 9-a editie a competitiei, inscrierile fiind deschise pana pe 15 Martie. Au ramas mai putin de doua saptamani, pana cand producatorii se pot decide daca doresc sa isi inscrie produsele.
Dupa aceasta data, produsele intra in atentia unui Comitet Etic, format din profesionisti din zona de comunicare media si jurnalisti, care valideaza inscrierile. Produsele validate sunt declarate finaliste si vor intra in studiul de piata realizat pe un esantion de minim 4,000 de consumatori, reprezentativ la nivel urban, in urma caruia consumatorii vor decide castigatorii Produsul Anului®.
Gala de decernare a premiilor va avea loc pe 23 Mai, iar eticheta Produsul Anului® va putea fi folosita de produsele castigatoare imediat dupa anuntarea oficiala a rezultatelor, timp de 12 luni, pe toate mediile de comunicare, pe teritoriul Romaniei.
Competitie internationala ce premiaza produsele inovative, activand in prezent in peste 40 de tari “Votat Produsul Anului®” este reprezentata in Romania de catre agentia de comunicare Media Concept Store, care coordoneaza si gestioneaza activitatile intregului proiect.
Studiul este realizat de catre compania de cercetare Exact Business Solutions pe un esantion de minim 4000 de consumatori romani, reprezentativ la nivel urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 54 de ani, utilizatori de internet. Eroarea maxima de esantionare este +/-1.3%.
Logo-ul „Votat Produsul Anului®” este marca inregistrata in Romania la OSIM din 2008 si totodata o marca colectiva inregistrata in Franta la INPI (Institutul National de Proprietate Intelectuala) si face obiectul unor inregistrari nationale, comunitare si internationale, in cazul celorlalte tari.
*Conform studiului de piata realizat online de Exact Business Solutions pe un esantion de 6314 consumatori romani, cu varsta cuprinsa intre 18 si 54 de ani, in Aprilie 2017. Mi mult pe site-il
e: www.produsulanului.com