Catavencu face peste 30% din volumul de business al Realitatea Media
Miercuri, 29 Noiembrie 2006

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Catavencu face peste 30% din volumul de business al Realitatea MediaEste la cârma grupului de publicatii Catavencu de la 1 noiembrie. A fost convins de editor ca “va acorda cea mai mare importanta dezvoltarii  “în primul rând, cu dorinta de „a face”, si “În al doilea rând, cu banii de start” , cu care executivul vrea sa produca mai multi bani, în cât mai scurt timp.

Estimeaza ca divizia de print din Grupul Catavencu pe care o conduce, alaturi de radio (Guerrilla) concentreaza peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media, trust din care mai fac parte, printre altele, si posturile de televiziune Realitatea Tv si The Money Channel. Spune ca grupul Catavencu se concentreza pe segmentul premium, deconspirând chiar si o divizie “Quality” a trustului, ce va fi condusa de Aurelian Amuraritei (fost General Manager la Adevarul n.r.).

Sustine ca ia în calcul renuntarea la serviciile externalizate de vânzari din 2007 (regii de vânzari), datorita cresterii previzionate a volumului de vânzari dar si dorintei de a exercita un control foarte strict al principalelor zone de venit: publicitatea si veniturile din circulatie. Ambele zone anunta însa schimbari majore de structura sub comanda lui Sorel Radu, nou anuntatul Director de Vânzari al trusutului, si fostul Director de Vânzari al grupului MediaPro.

Anunta de la jumatatea lunii decembrie titlul J’Adore, prima revista glossy pentru femei cu distributie gratuita din România care ar urma sa atinga un tiraj de 100.000 la sfârstul anului viitor, dar si o noua publicatie de business care “va fi realizata de Mona Dirtu si echipa care a realizat si BUSINESS Magazin, la MediaPRO”.

“Cititorii nostri vor fi mai premium decât ai lor”, pare sa spuna Dragos Stanca (foto), General Manager la Divizia de Publishing din Grupul Catavencu, parafrazând cumva academicienii trustului, în câteva raspunsuri la întrebarile AdPlayers :

Promisiunea Catavencu - "Dorinta de a face" si "banii de start"

Catavencu face peste 30% din volumul de business al Realitatea MediaAdPlayers: Cum ati fost convins de Catavencu ca este grupul care “va acorda cea mai mare importanta dezvoltarii”, dintre oportunitatile pe care le aveati dupa despartirea de PubliMedia?

Dragos Stanca: Am fost convins, în primul rând, cu dorinta de „a face”. În al doilea rând, cu banii de start, pentru ca ideile mele sa se poata contura. În rest, cred ca voi sti sa întorc acesti bani, sa îi pun la treaba si sa produc mai multi, în cât mai scurt timp.

AdPlayers: Veti ocoli strategiile de dezvoltare pe care le-ati urmarit anterior venirii la Catavencu sau veti urma si potentiale promisiuni de dezvoltare pentru care v-ati batut pâna în luna octombrie?

Dragos Stanca: Evident ca nu le voi ocoli. Ideile mele îmi apartin. Ideile altor fosti colegi sunt ideile lor si nu le voi „fura”, va asigur.

Catavencu - "peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media".

AdPlayers: Ce pondere are, astazi, în economia grupului controlat de Realitatea Media, business-ul de publicatii Catavencu de care sunteti responsabil din postul de Director General?

Dragos Stanca: Foarte sincer, nu am o cifra exacta acum, voi avea odata ce bugetarea pe 2007 se va fi încheiat. Banuiesc intuitiv ca, în acest moment, Grupul Catavencu (adica incusiv Radio Guerrilla) concentreaza peste 30% din volumul total de business al Realitatea Media.

AdPlayers: Dupa aproape o luna de când ati primit sarcina managementului diviziei, cum vedeti o fotografie de astazi a directiilor de dezvoltare Catavencu?

Dragos Stanca: Vad un potential urias, mai ales daca ne vor reusi câteva proiecte foarte interesante. Vom directiona în continuare businessul nostru spre zona de public premium, fie ca vorbim de public premium prin studii si venituri, fie ca vorbim de public premium tânar, dinamic si orientat spre consum. Zona quality a intrat într-un proces accelerat de consolidare, am creat deja o divizie aparte, condusa de Aurelian Amuraritei.

Urmeaza restul. Evident, vizam si zona de business, unde împreuna cu The Money Channel vom dezvolta multe proiecte noi. Nu va fi uitata nici partea de consumer magazines si special interest si, mai ales, zona produselor gratuite de timp liber, unde reteaua 24 FUN se va dezvolta accelerat.

Evenimentele si new media sunt „obsesii” mai vechi pe care le am, si pe care le-am luat cu mine în noua companie.

AdPlayers: Ce ne puteti spune legat de faptul ca surse din piata vorbesc despre renuntarea la serviciile externalizate de vânzare de publicitate catre regii de vânzari, concomitent cu valorificarea potentialului de publicitate în interiorul companiei si crearea propriului departament de vânzari?

Dragos Stanca: Volumul de business cu care vom intra în anul 2007 ne face sa luam în calcul aceasta posibilitate. Personal, îmi doresc principalele zone de venit (circulatia si advertisingul) sub un control foarte strict. Ambele zone sunt într-un proces profund de restructurare, în aceste zile.

Structura de distributie a fost modificata complet, urmeaza sa stabilesc în detaliu cu Sorel Radu, directorul de vânzari al noului grup, ce vom face pe zona de publishing.

Dezvoltare - J'adore, business

AdPlayers: Care sunt titlurile motoare Catavencu si care sunt titlurile unde credeti ca aveti de lucru, mai mult sau mai putin, pentru câstigarea unor pozitii sau obiective înca neatinse?

Dragos Stanca: Academia Catavencu, 24 FUN, Tabu – sunt titluri care livreaza profit consistent si care vor livra si în anii care vin. Le putem numi „motoare” ale grupului. Avem de lucru la Cotidianul – pentru a continua trendul ascendent pe care se situeaza produsul. Si vom avea foarte mult de lucru la foarte multe proiecte noi.

AdPlayers: Exista proiecte pe care le veti opri sau care nu vor mai continua în retetele editoriale sau de business în care au fost lansate?

Dragos Stanca: Nu. În acest moment, se poate vorbi, cel mult, de repozitionari, relansari, consolidari. Am venit aici sa cladesc proiecte noi, nu sa opresc ce s-a pornit.

AdPlayers: În ce directii puteti deconspira proiecte viitoare si când vor putea fi prezentate pietei de media si de publicitate?

Dragos Stanca: Primul proiect va demara în doua saptamâni (15 decembrie n.r.), ca numar pilot. E vorba de prima revista glossy pentru femei cu distributie gratuita din România. Este o revista de shopping cu continut local, destinata marilor orase.

Titlul produsului este J’adore, si pot sa va spun înca de pe acum ca va fi revelatia anului viitor în zona ei de piata. Ca idee, vizam un tiraj care sa atinga 100.000 de exemplare distribuite la finalul anului 2007. Restul proiectelor, la vremea lor...

AdPlayers: Cât de fondate sunt speculatiile din piata care dau ca sigure implicarea trustului Catavencu inclusiv în zona publicatiilor de business?

Dragos Stanca: Foarte fondate. Vom propune un foarte interesant proiect nou, în curand. Acesta va fi realizat de Mona Dîrtu si echipa care a realizat si BUSINESS Magazin, la MediaPRO.

AdPlayers: Exista si domenii în care puteti afirma ca nu va veti implica, în viitorul apropiat?

Dragos Stanca: Da, zona low market nu ne intereseaza pentru anul viitor. În rest, totul e posibil! Sigur, planurile în businessul media se schimba si în functie de oportunitati. Asa ca „never say never” e un sablon care, în industria nostra, se aplica în proportie de 101%.

Tendinte si estimari: " al doilea player al pietei de publishing din România"

AdPlayers: Ce pozitie aveti privind declinul de vânzari al presei scrise, într-o piata româneasca în care puterea de cumparare a consumatorului nu este una comparabila cu a multor tari din Europa si din lume?

Dragos Stanca: Cifrele trebuie privite în valori absolute. Scad vânzarile la chiosc, nu veniturile totale. Cât timp va exista advertising, vor exista si suporturi media adecvate. Scade tirajul tiparit? Nu e problema! Lansam editii digitale.

Nu sunt îngrijorat, rata de scadere nu e accelerata. În plus, avem foarte multe idei si proiecte care vor întâmpina cititorul acolo unde este el. Pe net, pe telefon, pe monitoarele din magazine. În plus, se testeaza deja hârtia digitala. Deci...

AdPlayers: Unde vedeti portofoliul de publicatii si divizia de publishing Catavencu în urmatorii 3-5 ani?

Dragos Stanca: În opinia mea, daca nu se vor face greseli strategice majore, în 5 ani Grupul Catavencu poate fi, în cel mai rau caz, al doilea player al pietei de publishing din România.

AdPlayersFile

Grupul Catavencu, în presa scrisa si online, astazi

(“În 1 ianuarie probabil se vor adauga si altele”, Dragos Stanca)

Editeaza publicatiile: Academia Catavencu, Cotidianul, TABU, 24 FUN, Aventuri la Pescuit, SuperBebe, Bucataria pentru Toti, Idei in Dialog, Investitii si Profit (I&P), Le Monde Diplomatique – editia romana, J'adore (din decembrie)

Dragos Stanca, Biografie

1996 - 1998 / Redactor Stiri, talk show host, apoi Redactor Sef Radio Contact Cluj

1998 - 1999 / Sef Departament Politic cotidianul Ziarul de Cluj (Ringier)

2000 - 2002 / Redactor sef al Saptamânalului CLUJEANUL (MediaPRO), realizator ProTV

2002 - 2004 / Director Retea ziare locale MediaPRO (project manager dezvoltare retea)

2004 - oct 2006 / Director General PubliMedia International, PBR Publishing, PubliOne Media etc (pe scurt, sef al tuturor operatiunilor de publishing ale trustului MediaPRO);

Membru în Consiliul de Onoare al Clubului Roman de Presa,

Membru în Consiliul de Administratie BRAT,

oct 2006 / Director General Publishing Grup CATAVENCU

Altele

Membru executiv al World Association of Newspapers (WAN)


PUBLICITATE: