Daca luam in calcul reflectarea intrecerii de pana astazi in media, avem de-a face mai degraba cu un eveniment mai aproape de imaginea unui club al publicitarilor straini in weekend la poalele Tampei, decat aceea a unui “festival” cu acte in regula, loc unde la altii putem vedea online timp de mai multe saptamani intre 3-4 mii de lucrari (Golden Drum), sau finalistele din cele peste 11-12.000 (Cannes Lions), si nu 300 de printad-uri care nici macar acelea nu pot fi incarcate intr-un site: adprint.ro este o pagina web ce nu pare deloc incapabila sa gazduiasca trofeele castigatoare. Dovada stau Castigatorii si Premiile AdPrint 2008 care au putut fi reflectate inca de pe prima pagina a website-ului.
De aici de fapt, am pornit sa intuim structura editoriala a continutului ca sa gasim si Castigatorii AdPrint 2009, editia aniversara din acest an, pentru ca din pagina principala acestia nu pot fi gasiti. Dra pentru asta trebuie sa intuiesti logica site-ului, daca organizatorii nu se obosesc sa trimita un comunicat de presa cu link la sectiune la cele cateva publicatii care isi fac un obicei din a scrie despre publicitate, marketing si media.
Chiar daca vorbim de o specializare, trebuie spus ca AdPrint este un networking obligatoriu intre publicitari, dar, cat timp este rezervat doar Print-ului, din pacate nu se poate ridica de la nivelul unui festival cu o singura sectiune. Probabil ca asa se justifica si ca organizatorul nu face multe valuri in media.
Ce sa mai spunem de anuntarea castigatorilor, care nu a fost facuta inca din prima pagina pe site-ul festivalului? Spre deosebire de uzantele de comunicare unui festival international relevant, in prima zi dupa gala de premiere, trofeele nu pot fi gasite la vedere pe site-ul AdPrint, Probabil de aici i se trage competitiei, pompos numite internationale, si "fulminanta" acoperire in presa locala. Presa internationala probabil ca nici nu si-a permis multi corespondenti.
Viitorul organizator al Ad'Or, agentia Millenium Communications, ar trebui sa stie ca pentru un festival de publicitate de 10 ani, asa cum se lauda (apropo, La Multi Ani!) , merita sa ne intrebam daca AdPrint putea sa faca ceva mai mult in comunicarea castigatorilor. Trebuie sa recunoastem, desi ne-ar placea sa fie altfel, ca nu toata lumea are timp (si bani) pentru un weekend la Brasov.
Si daca ne gandim bine, reclamele tiparite, obiectul muncii la "AdPrint", au aparut cu scopul de a facilita, nu-i asa, circulatia informatiei de la sursa evenimentului la cititor. In fond, publicitatea a ajuns in presa scrisa pentru a face ziarele, in ultima instanta circulatia informatiei, mai ieftine. Sau poate AdPrint uita tocmai originea si ratiunea existentei sale?
Sa speram ca nu, si ca lipsa comunicarii nu reprezinta decat o exclusivitate internationala cu o ratiune pentru sustinerea festivalului, desi este greu de crezut ca lucrurile stau asa. AdForum nu sustine finanicar festivalurile de publicitate, care in ultima instanta sunt libere sa comunice cum vor si unde vor castigatorii trofeelor.
"Hai ca se poate" AdPrint.