Credit: Zaga Brand
adplayers.info
IAB MIXX Awards, singurul festival international exclusiv de digital din Romania, a premiat saptamana trecuta cele mai creative, mai interesante si mai noi proiecte de pe piata romaneasca de advertising.
Trofeul pentru cea mai buna campanie de Digital PR derulata in 2018 a fost adjudecat de Cronicari Digitali, demers de viralizare a patrimoniului cultural in randul millennials, desfasurat de agentia de comunicare Zaga Brand si sprijinit de Institutul National al Patrimoniului.
42 de instagrammeri, bloggeri si jurnalisti au parcurs 8.000 de kilometri
Campania Cronicari Digitali a fost demarata in luna iulie, cu scopul de a ajuta generatia millennials sa isi regaseasca identitatea, prin revendicarea si intelegerea trecutului. Uniti sub sloganul „Impreuna facem viral patrimoniul cultural”, comunitatile de tineri activi pe Instagram au popularizat hashtag-ul oficial #cronicaridigitali, astfel incat, prin continut vizual si digital storytelling care dezvaluie secretele unor obiective de patrimoniu mai putin cunoscute in Romania, proiectul a ajuns pana acum la 1 milion de millenials.
Echipe mixte formate din 42 de instagrammeri, bloggeri si jurnalisti au parcurs 8.000 de kilometri in cautarea locurilor care merita sa fie povestite in digital, vizitand 52 de obiective de patrimoniu cultural: de la mori de apa inca functionale dupa sute de ani, castele sau conace, pana la foste inchisori comuniste.
Proiectul continua in 2019 alaturi de parteneri care cred in promovarea culturii
”Distanta dintre idee si implementarea efectiva a fost foarte mica, astfel ca desfasurarea proiectului Cronicari Digitali a fost un adevarat maraton. Rezultatele ne arata insa in fiecare zi ca suntem pe drumul cel bun. In plus, o asemenea recunoastere, trofeul Best Digital PR in cadrul unei competitii unde criteriile de jurizare sunt bazate pe standarde internationale in toate tarile in care se desfasoara IAB MIXX Awards ne onoreaza si ne ambitioneaza ca anul viitor sa ne pastram aceasta pozitie” a declarat Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand.
„Pe 2018 ne-am atins deja obiectivul de a construi inedit in jurul unei idei care inspira si educa piata din Romania cu privire la puterea comunicarii in online. Am facut totul folosind in mare parte resursele proprii ale agentiei, insa vrem sa ducem proiectul mai departe alaturi de parteneri care cred ca si cultura, promovarea patrimoniului in cazul de fata, merita sa fie sprijinita”, a mai adaugat fondatoarea agentiei.
Dupa un Heritage Instameet de debut prin care trei din cele mai spectaculoase cladiri din Bucuresti au fost deschise special pentru comunitatea tinerilor activi pe Instagram si cinci Heritage Trips ce au cuprins zonele Maramures, Alba, Hunedoara, Moldova si Sulina, campania Cronicari Digitali a ajuns la a sasea activare offline care va avea loc duminica, 25 noiembrie.
Evenimentul este dedicat pasionatilor de Instagram si va deschide portile a alte trei cladiri-monument din Capitala pentru ca apoi sa se incheie cu un InstaParty la Palatul Ghica Victoriei. Lista participantilor este limitata la 200 de persoane, iar inscrierile se pot face gratuit completand formularul din event: https://www.facebook.com/events/202958733938962/
Partener de mobilitate al campaniei Cronicari Digitali in 2018 a fost Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar Heritage Instameet 2 este organizat cu sprijinul Kaufland Romania, Samsung Romania, Canon Romania, CEC Bank, Mastercard, AQUA Carpatica, Domeniile Samburesti si Staropramen. Parteneri Instagram: @creators.will.create, @ig_romania, @discoverbucharest, @promomvezromania.
Mai mult despre Zaga Brand
Mai mult in Festival, Conturi, PR