( AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro )
Piata publicatiilor locale din Romania a ajuns la un grad de maturitate care permite utilizarea conceptului de „Gandeste National si actioneaza Local”, sustin oficialii regiei de vanzari media Arbomedia. Conform reprezentantilor casei de vanzari, aceasta este concluzia ce s-a desprins in cadrul evenimentului cu acelasi nume organizat de Arbomedia si destinat clientilor de publicitate interesati de dezvoltare regionala.
Serban Ciusca: „Prima in 2006” pentru Arbomedia
Serban Ciusca (foto), Managing Director al regiei de vanzari, a afirmat pentru AdPlayers ca „ In 2005 presa locala a fost a -2-a ca importanta pentru Arbomedia si prima in 2006 (n.r.importanta)”.
Oficialii regiei de vanzari au afirmat pentru AdPlayers ca, anul trecut, presa locala a reprezentat 15% din totalul business-ului Arbomedia si ca, fata de bugetele atrase in 2005, regia estimeaza in acest an pentru publicatiile vandute o crestere de 70%.
„Avem in BRAT 230 de produse de print cu cifre de difuzare (locale + centrale)”, a declarat pentru AdPlayers, Silviu Ispas (foto), New Business Director, Arbomedia, analizand piata presei scrise. „La nivel national estimam ca exista peste 1.500 de produse de print, daca includem toate publicatiile gen reviste de specialitate din diverse domenii sau reviste ale liceelor. Dar sunt de ordinul sutelor publicatiile care au o singura aparitie sau perioada foarte scurta de viata”, a subliniat Ispas.
Silviu Ispas: „Anual apar pe piata si dispar sute de titluri”
„Anual apar pe piata si dispar sute de titluri”, sustine seful departamantului de dezvoltare al regiei. Silviu Ispas afirma ca „presa locala numara astazi 300 de publicatii, dintre care doar 62 au tirajul audiat iar 31 sunt parte a Studiului National de Audienta, acestea din urma fiind publicatiile care inteleg sa faca business profesionist de presa si care au sanse reale sa ramana in peisajul presei romanesti in urmatorii ani”.
„Presa locala este cel mai eficient mediu de comunicare nationala la nivel local din cel putin 3 considerente”, a declarat pentru AdPlayers, Aurelia Abrudan (foto), Local Print Sales Director, Arbomedia.
Cele trei motive susinute de executivul de vanzari sunt: „audienta presei locale la nivel local mult mai mare decat presa nationala (reach-ul mediu la nivel local presa locala = 27%; top 3 cotidiane centrale = 11%), audienta duplicata mica la nivel local (in medie, titlul local ajunge la 44% dintre cititorii cotidianelor centrale din comunitatile respective; cotidianele centrale ajung la doar 18% dintre cititorii publicatiilor locale din comunitatile respective) si calitatea audientei (reach-ul pe categoria sociala AB este mult mai mare dacat cel al presei centrale).
Aurelia Abrudan: Local = 7% din total presa scrisa
Abrudan a mai declarat pentru AdPlayers ca in buzunarele presei locale ajung doar 7% din totalul bugetelor incredintate presei scrise cu acoperie nationala si locala, inclusiv reviste.
Evenimentul Arbomedia a sustinut faptul ca avantajele presei locale tin in primul rand de interesul nascut in randul cititorilor din tara, care prefera sa se informeze in primul rand din cotidianele locale si abia apoi din cele nationale. Oficialii de vanzari au subliniat decalajul dintre cotidianele locale si cele nationale, analizand date dintr-un studiu realizat de INSOMAR in 2005, prin care 34% din cei intervievati preferau un ziar local in fata celor nationale, care atingeau doar 17% din preferinte.
Regia crede ca avantajul concurential dat de aceste preferinte se reflecta direct si in preferintele clientilor de publicitate care au inceput sa inteleaga importanta presei locale ca vehicul media, sunt de parere analistii regiei. Calitatea audientei adusa de cotidianele locale a facut ca in ultimii ani publicatiile din portofoliul ARBOmedia sa isi dubleze anual bugetele investite de clientii de publicitate.
In prezent, portofoliul de presa locala al Arbomedia cuprinde 38 de publicatii locale, care acopera 37 de judete si 41 de localitati cu peste 50.000 de locuitori. Din acestea, 18 sunt cuprinse in Studiul National de Audienta iar 25 sunt auditate de catre BRAT. Potrivit regiei, in acest moment, publicatiile reprezentate de Arbomedia insumeaza un tiraj mediu de 285.000 de exemplare tiparite pe editie si peste 1.300.000 de cititori pe editie.
Arbomedia
Arbomedia este filiala a celei mai mari regii de publicitate multimedia independente din Europa, cotata la Bursa din Frankfurt si reprezentata in 7 tari europene: Germania – sediul central, Cehia, Polonia, Romania, Slovacia, Spania si Turcia. Compania a aniversat anul trecut 10 ani de experienta pe piata romaneasca.
In Romania, Arbomedia gestioneaza in prezent spatiul publicitar a peste 200 de vehicule media: Jetix TV, televiziunea interactiva U, Radio Total, 17 publicatii nationale, 47 locale, peste 180 de website-uri si InStoreTV (publicitate pe ecrane in retelele de retail si cash&carry).
AdPlayers INFO
Portofoliu de publicatii locale reprezentate de ARBOmedia
(Judet –acoperire, Titlu publicatie, status audit)
Alba, Monitorul de Alba
Arad, Observator Aradean - auditat
Bacau, Ziarul de Bacau - auditat
Bihor, Crisana - auditat
Botosani, Monitorul de Botosani - auditat
Brasov, Monitorul Expres - auditat
Braila, Obiectiv Vocea Brailei - auditat
Bucuresti, Gazeta de Bucuresti
Caras Severin, 24 de Ore
Cluj, Buna Ziua, Ardeal
Constanta, Observator de Constanta - auditat
Dolj, Olt, Gorj, Mehedinti Gazeta de Sud - auditat
Galati, Viata Libera - auditat
Giurgiu, Ilfov Semnal de Ilfov si Giurgiu
Gorj, Impact în Gorj - auditat
Hunedoara, Gazeta de Hunedoara
Ialomita, Calarasi Semnal de Ialomita si Calarasi
Iasi, Ziarul de Iasi - auditat
Maramures, Informatia de Maramures – auditat
Mures, Zi de Zi
Mures, Ziarul de Mures - auditat
Neamt, Monitorul de Neamt- auditat
Neamt,Monitorul de Roman- auditat
Olt ,Gazeta de Olt- auditat
Prahova, Republicanul
Prahova, Monitorul de Prahova- auditat
Satu Mare, Informatia Zilei- auditat
Salaj, Salajeanul
Sibiu, Tribuna Sibiu- auditat
Sibiu, Ziarul de Sibiu
Suceava, Monitorul de Suceava- auditat
Teleorman, Gazeta de Teleorman
Timis, Renasterea Banateana- auditat
Timis, Publitim- auditat
Tulcea, Acum- auditat
Vaslui, Obiectiv Vaslui- auditat
Vâlcea, Gazeta de Vilcea
Vrancea, Monitorul de Vrancea- auditat
National, Új Magyar Szó