Aproape 9 din 10 romani din populatia urbana au vazut de 11 ori "Discriminarea ucide vise"
Miercuri, 08 Iunie 2005

( AdPlayers.ro ) Aproape 9 romani din 10 au vazut de 11 ori campania impotriva discriminarilor. Semnata de agentia de publicitate Lowe si derulata cu ajutorul agentiei de media Initiative „Discriminarea ucide vise” a fost vizibila potrivit celor doua agentii, in medie, de 11 ori pentru 86,8% din populatia urbana a Romaniei.

Initiata de Unicef, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Protectia Copilului si Centrul romilor pentru politici publice Aven Amentza, campania „Discriminarea ucide vise” este un semnal de alarma asupra consecintelor negative pe care le are fenomenul excluderii sociale a copiilor romi.

Aproape 9 din 10 romani din populatia urbana au vazut de 11 ori Discriminarea ucide vise

Prin cele doua spoturi TV, doua spoturi radio si executiile de presa scrisa si panotaj outdoor, a doua faza a campaniei care se va incheia in luna iulie, aduce un mesaj mai dur, mai direct, dupa cum spun reprezentantii Lowe.

“Doua sunt obiectivele declarate ale acestei campanii: sensibilizarea opiniei publice privind excluderea si marginalizarea copiilor romi si incurajarea reflexelor naturale ale copiilor romani de solidaritate inter-rasiala”, Ioana Gligor, Account. “Incercam sa-i facem pe adultii majoritari sa vada intr-un «puradel» un copil ca toti copiii, sa nu-l mai condamne fara judecata, sa-i dea o sansa.”

"Procentul de cetateni romani care discrimineaza, constient sau nu, este de aproximativ 93%. Uluitor” spune Mihai Coliban, Creative Director, Lowe & Partners. „ Daca vezi un copil rom intr-un line-up de politie, e ca si cum ar fi singur. Pentru ca il consideram vinovat din oficiu. La fel, proiectia noastra mentala, prin felul in care societatea ne educa, e ca romii trebuie sa detina monopolul unor destinuri rusinoase: puscariasi, prostituate, gunoieri. Am incercat sa dam o lovitura acestor clisee, prin ilustrarea dramei copiilor romi, a caror soarta, in mintea noastra, e deja hotarata." a mai declarat Mihai Coliban.

“Discriminarea ucide vise" a beneficiat de participarea pro bono a lui Johnny Raducanu (care a compus muzica si a dat vocea spoturilor TV si radio) si a casei de productie Tandem. Regia este semnata Cristi Mungiu, DOP Oleg Mutu.

Campania “Discriminarea ucide vise” a fost vazuta de romani datorita suportului tuturor partenerilor media, care au sprijinit pro bono campania agentiilor Lowe si Initiative de-a lungul celor 10 luni. “Discriminarea ucide vise” s-a derulat pe toate statiile TV nationale si pe principalele statii TV de nisa (Acasa TV, Antena 1, B1TV, Discovery, MTV Romania, National Geographic, National TV, Pro Cinema, Pro TV, Realitatea TV, TVKlumea, TVR 1, TVR 2, TVR Cultural), in presa nationala de mare tiraj (Romania libera, Cotidianul, National, Jurnalul National, Evenimentul Zilei, Acasa Magazin, TV Story, Povestea Mea, Intamplari Adevarate, Ioana, Cool Girl, Story, Copilul Meu, Tabu, Sana, Ideal Décor), precum si pe posturile de radio Pro FM si Radio Romania Actualitati.

Echipa Lowe care a creat aceasta campanie este formata din Mihai Coliban (Creative Director), Catalin Baciu (Art Director), Liana Popa (Copywriter) si Ioana Gligor (Account). Echipa Initiative care a asigurat componenta de media a acestei campanii a fost condusa de Albert Borbely (Planning).

Din portofoliul de clienti Lowe & Partners mai fac parte Compania de Bere Romania, Coca-Cola Romania, Citifinancial, Electrolux, Johnson&Johnson, Raiffeisen Banca pentru Locuinte, Motorola, TNT, Adesgo, ButanGas Romania, Banii Nostri, Unilever si altii.

PUBLICITATE: