(AdPlayers, Iulian Toma)
9 premii Cannes Lions. Cele mai stralucitoare si cele mai multe din istoria participarii nu numai a agentiei McCann Erickson, ci si a Romaniei la festivalul de publicitate. Numele succesului la Cannes Lions se va identifica, cel putin pentru o perioada, cu cel al McCann Erickson Romania care a adus si bucuria de a fi readus demnitatea nationala in comunicarea mondiala la o cota demna de apreciere internationala.
Pentru o saptamana agentia de publicitate din Romania a ajuns sa fie prima pagina a ziarelor de comunicare de la Advertising Age, la Adweek, inca din primele zile de premiere si pana la ultima, si pana in ultima zi cand s-au premiat campaniile integrate.
“Publicitatea nu mai e ce-a fost. Ne trebuie altceva. Pana ieri multe dintre campaniile pe care le faceam se incheiau cu un spot TV. Astazi, publicitatea se schimba. Este un proces de comunicare complet, care nu se mai termina cand trimiti spotul TV, ci abia atunci incepe un dialog in care intram cu consumatorii”.
“Am pus ROM langa Nike si Volkswagen. Este un alt fel de a face campanie – sper ca marketingul romanesc vede acest lucru. Leii (n.r. trofeele Cannes Lions) castigati la Cannes ne arata inainte de toate ca nu mai exista delimitari clare in comunicare.” a afirmat Adrian Botan. “Titanium reprezinta un premiu pentru ceva nou, nemaivazut, in campaniile integrate”.
“Cred ca a contat si foarte mult “Efectul de Romania” - o tara care a venit de niciunde, foarte mica, dar care a facut ceva in comunicare. Din cand in cand, Cannes Lions mai da astfel de semnale. Orice tara, indiferent cat este de mica, poate sa faca diferenta in comunicare”.
Bogdan Enoiu, managerul agentiei de publicitate, este de parere ca exemplul McCann Erickson de la Cannes unde nu bugetul a contat, ar trebui preluat si in promovarea brandului Romaniei in lume, unde nu marimea tarii sau conditiile de cazare vor aduce bani in Romania, ci convietuirea salbatica din viata de zi cu zi dintre Ursul Carpatin si locuitorii Brasovului.