(AdPlayers.ro, Iulian Toma) Effie Awards Romania 2009 a avut pe cele 17 categorii de concurs 40 de nominalizari in finala, la care se adauga alte 3 campanii nominalizate la Grand Effie. Dintre acestea s-au transformat in trofee un numar de 29: 1 Grand Effie si 28 de premii de categorie: 11 Gold Effie, 10 Silver Effie, 7 Bronze Effie.
Un numar de 35 de campanii sau promotii de brand au fost nominalizate la editia din acest an a festivalului de eficienta, insa numai 25 au fost premiate. Din 18 agentii de publicitate care au inscris cazuri si au avut nominalizari la Effie, doar 14 agentii s-au bucurat de premii. 4 agentii nu au avut nicio campanie premiata.
Agentii locale versus agentii multinationale
In total 16 trofee din cele 29 au fost acordate pentru campanii create de agentii locale si doar 13 au fost acordate pentru campanii semnate de multinationale.
Premiile pentru campanii semnate de agentii locale au fost castigate de 8 companii: Papaya Advertising (6 premii), Cap (3 premii pentru campanii proprii), Propaganda ( 2 premii), GMP (1 premiu) Next (1 premiu din campaniile create de agentie), Brands& Bears (1 premiu), Punct Advertising (1 premiu Dero, inscrisa de Unilever), Odyssey ( 1 premiu). Dintre agentiile locale care au avut cazuri nominalizate, Headvertising, Bridge Communication si Gav nu au convins juriul sa acorde premii.
Sapte agentii multinationale au creat campanii premiate la Effie: Leo Burnett - 4 premii, Graffiti BBDO - 3 premii, Lowe & Partners - 2 premii, Grey, Proximity, Publicis si Scala JWT- cate 1 premiu. Poate ca cea mai crancena infrangere a fost a campaniilor inscrise de McCann Erickson, o agentie de publicitate cu zeci de campanii premiate in festivaluri de creatie care a ramas nepremiata la Effie, chiar daca a avut 4 nominalizari.
Trofeele pe campanii inscrise de agentiile locale
PAPAYA ADVERTISING: agentia cu numarul cele mai multe campaniile inscrise premiate: 6 premii din 8 nominalizari: Grand Effie pentru Cava d’oro, 4 Gold Effie din care 2 pentru Cava d’oro, CEC Bank (Rocky, servicii financiare), Savana Teflon si 1 Bronze Effie pentru acelasi CEC Bank Rocky la categoria Renaissance. Agentia a fost doar nominalizat pentru o alta campanie CEC Bank (Get a room) si o campanie Rocky la Grand Effie.
CAP: 3 premii din 5 nominalizari pentru campanii semnate de agentie: 2 Gold Effie pentru Matache Macelaru si campania ING card Control (Bring Your Salary to ING), Silver Effie – Babanu. Nu a luat niciun premiu pentru Linco (Food products) si pentru o promotie ING Card Control (Fresh Money Promotion) la promotii non FMCG.
PROPAGANDA: 2 premii din 2 nominalizari: Gold Effie pentru Tcibo Exclusive (promotii FMCG), Silver Effie pentru Napolact (Produse Alimentare).
BRANDS & BEARS: 1 nominalizare si 1 premiu – Silver Effie pentru Redd’s
GMP: 1 premiu din 2 nominalizari. Silver Effie Timisoreana (Beer Evolution) si nominalizare pentru aceeasi Timisoreana Roadshow (Bauturi alcoolice).
NEXT ADVERTISING: 1 premiu si o nominalizare: Silver Effie pentru Banca Transilvania. Next a mai fost premiata ca agentie de media pentru doua campanii create Cap (pentru care ofera servicii de media ) – Matache Macelaru si Babanu.
ODYSSEY COMMUNICATION: 1 premiu si o singura nominalizare: Bronze Effie pentru Rompetrol (promotii non FMCG)
BRIDGE COMMUNICATION: 2 nominalizari si niciun premiu pentru Hochland si Peak WC.
GAV: 1 nominalizare si niciun premiu pentru Penny Market (Retail)
HEADVERTISING: 1 nominalizare, niciun premiu: Unicredit Tiriac Bank (Kindergarten)
Trofeele pe campanii inscrise de agentiile multinationale
LEO BURNETT: 4 premii din 5 nominalizari (una la Grand Effie) – 2 Gold Effie pentru Petrom (Corporate reputation) si Doncafe Mixes (produse nou lansate), Silver Effie pentru Bonux 2in1 Natura (produse non food) si Bronze Effie pentru campania P&G Multibrand Chance to life.
GRAFFITI BBDO: 3 premii din 3 nominalizari: 3 Silver Effie pentru Pate Sibiu (Food Products), Snickers (Food Products II) si Dacia Sandero – produse de folosinta indelungata (Durables)
LOWE & PARTNERS: 2 premii din 2 nominalizari: Gold Effie la categoria farmaceutice pentru Canesten Gyn si Bronze Effie pentru Rexona la produse non food.
GREY ROMANIA: 1 premiu dintr-o nominalizare: Romtelecom Clicknet (rain Promotion) – promotii non FMCG.
PROXIMITY: 1 premiu si o singura nominalizare. Gold Effie pentru Vodafone la Promotii NON FMCG.
PUBLICIS: 1 premiu si o singura nominalizare: Bronze Effie pentru Fulga (Produse Alimentare).
SCALA JWT: 1 premiu si o nominalizare: Bronze Effie pentru Jacobs 3in1, categoria bauturi nealcoolice.