(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
„Leo Burnett & Target se va implica in editia de anul urmator ca sustinator, consultant sau in orice alt mod pe care si noi si organizatorii il vom agrea. Nu vom mai concura insa, tocmai pentru a stimula agentiile ambitioase din piata sa lupte pentru titlu” a declarat Roxana Dumitru, Managing Director la agentia Leo Burnett.
Am incercat sa inteleg declaratia sefei agentiei de publicitate, Roxana Dumitru. Sper sa fie o opinie personala a dansei. Daca avem de-a face cu pozitia agentiei atunci lucrurile sunt ceva mai complicate.
Negociaza cineva cu cineva? Sau cine cu cine negociaza? Eu unul n-am inteles. 3 zile in care stau de vorba cu multa lume pe marginea AdOr poate ma poate face sa fiu patimas, subiectiv. Poate nu judec limpede. Voi, intelegeti ceva?
Eu am inteles asa: Ca Leo Burnett & Tagett, Agentia Anului la AdOr in ultimii 5 ani, abandoneaza trofeul care il reprezinta insusi AdOr, festivalul de publicitate, Si nu inteleg de ce, dup 5 ani de Agentia Anului!
Ca agentia negociaza cu festivalul un post de ministru in guvernul festivalului chiar daca, modest, este numit „sustinator, consultant sau in orice alt mod pe care si noi si organizatorii il vom agrea”. Si nu inteleg de ce, dup 5 ani de Agentia Anului!
Ca Leo Burnett isi negociaza modul in care participa la AdOr desi s-a hotarat sa nu mai participe cu inscrieri, fara sa intrebe si festivalul daca are nevoie de astfel de participari. In fond este un gest cel putin sfidator sa-ti negociezi participarea dupa ce ti-am acordat 5 ani titlul de Agentia Anului!
Considera oare agentia, dupa 5 ani de Agentia Anului la AdOr, ca isi rezerva dreptul de a negocia singura conditiile de participare alaturi de partenerii din piata pentru constructia festivalului care i-a acordat 5 titluri la rand? Nu este o declaratie cel putin curajoasa pentru o agentie care isi doreste sa participe la o competitie in care sunt consultate toate parerile membrilor?
Pentru nestiutori, nicio agentie nu negociaza cu niciun festival. AdOr ori nu este un festival, ori n-am inteles mesajul Leo Burnett. Nimeni dintre fondatorii AdOr nu a negociat vreodata pozitii in organizarea festivalului. Cel mult au fost propuneri de voluntariat ale membrilor agentiilor legate de munca depusa in organizarea festivalului, iar aici meritele unor membri Leo Burnett, dintre care se detaseaza clar Bogdan Naumovici, nu pot fi contestate.
Alaturi de membrii Consiliul Director RAAA, sau de alti membri din Comitetul de Organizare AdOr, Bogdan Naumovici a fost doar unul dintre cei mai activi membri care a sustinut festivalul, chiar daca nu intotdeauna toata lumea este de acord cu contributia sa. Oricum nu se face mai raspunzator decat altii de soarta festivalului, nu de putine ori contestata. Oricum, nici Leo Burnett nu este mai vinovata decat alte agentii de perceptia imaginii festivalului AdOr.
Insa, alaturi de altii, directorul de creatie al grupului Leo Burnett a fost unul dintre doctorii festivalului si membru in Comitetului de Organizare timp de mai multti ani la rand si ar fi trebuit probabil sa vada aceasta declaratie.
Dar si Consiliul Director RAAA, organizatorul AdOr, acum cu 7 membri cat si Comitetul AdOr n-ar trebui sa fie indiferente. Au destui membri care au lasat agentiile si timp pretios pentru festival, pentru ca mai apoi sa ajunga la concluzia ca si-au pierdut cam mult timp in slujba industriei.
Indsiferent despre povestea declaratiei, chiar daca Leo Burnett nu este prima agentie care se retrage de la AdOr, nimeni cel putin pana in prezent, nu a indraznit sa negocieze conditii de participare la festival. In fond, daca festivalul va hotari sa penalizeze agentia, in ciuda trofeelor acordate, si sa interzica o viitoare participare printr-o revizuire a regulamentului de participare in functie de comportamentul unor participanti. Dar merita AdOr sa coboare la negocierea cu o agentie, chiar daca vorbim de Leo Burnett?
Si daca declaratia nu este facuta imediat dupa Gala de Premiere la care unii dintre noi, inclusiv autorul, am mai sarbatorit cu Bergenbier inca o data Ziua Barbatului, as putea spune ca declaratia oficialilor agentiei este cel putin curajoasa. Numai ca eu nu scriu dupa petreceri niciodata. Si nici nu iau declaratii la cald, cu Ziua Barbatului in mana. Cu cafeaua e altceva.
Bogdan Naumovici poate avea, nu contest, dreptate, cand vorbeste de gurile rele si de cele 5 Titluri consecutive de Agentia Anului. Numai ca declaratia lui se intoarce acum ca un bumerang in participarea Leo Burnett la AdOr 2008.
„Este de asteptat ca gurile rele sa comenteze acid”