Ad’Or a murit. Traiasca noul ADOR, sau „Masa celor 12 Apostoli”. Aceasta este de fapt numele operei lui Brancusi, care a inspirat autorii noii identitati a festivalului, si nu Masa Tacerii pe care am descoperit-o intr-un comunicat de presa ce se doarea justificativ in alegerea directiei strategice de semnare a identitatii noului festival.
„Masa celor 12 Apostoli” era titlul cunoscutului monument inchinat de Brancusi la Targu Jiu, in cinstea eroilor cazuti in primul razboi mondial, denumit mai apoi de comunisti din ratiuni ideologice drept „Masa Tacerii”. Denumirea monumentului nu este deloc una intamplatoare. Hristos a avut 12 Apostoli. Insa din cei 12 Apostoli, Iuda a tradat. Va avea ADOR si el un Iuda? Il va trada cineva? Vom vedea.
Editia a opta a festivalului de publicitate autohton se construieste si ea in umbra tradarii: Tradarea vechiului Ad'Or. Tradarea noului ADOR? Inca nu este clar despre care din ele vorbeste, insa cert este ca noua identitate ascunde, fara sa vrea, tradarea. Acum mai reinventat ca oricand, noua editie a competitiei este una de cotitura pentru o intrecere care pana mai ieri a fost hulita de agentiile ce contestau fantome din publicitate iesite invingatoare.
Intrebarea care se pune acum este: va reusi sa scape noul ADOR de imaginea vechiului festival tradat mai mult sau mai putin de cateva agentii de publicitate? Nu stim. Insa ceea ce stim anul acesta este ca tradarea obiectivelor festivalului va fi mult mai grea. Si asta pentru ca in ciuda faptului ca, aidoma altor festivaluri de publicitate, nici ADOR nu va scapa de fantome, organizatorii vor sa aduca politisti destoinici care sa aresteze orice incercare de fraudare.
Chiar si asa, "Masa celor 12 Apostoli" a lui Brancusi ne spune prin noua identitate a festivalului ca amenintarea lui Iuda va exista oricand. Numai ca spre deosebire de vechiul Ad'Or, noul ADOR stie deja ca un apostol va trada. Noua identitate este asadar si un alt fel de-a spune ca tradatorul ADOR este unul perpetuu, numai ca acesta ar trebui sa stie ca va fi descoperit.
Doamne ajuta!
ADOR 2009
Juriul competitiei din acest an va evalua in perioada august-septembrie lucrarile inscrise in competitia ADOR 2009. procesul va avea loc in doua etape: online si offline. In urma primei etape de jurizare, va rezulta lista scurta a competitiei, urmand ca in perioada 7-9 septembrie, juriul sa se reuneasca la Bucuresti si sa stabileasca castigatorii.
Festivalul va avea o perioada de inscrieri de doua luni, intre 1 iunie si 31 iulie. Vor putea fi inscrise lucrari expuse in intervalul 1 mai 2007 – 1 mai 2009, care nu au concurat in anii trecuti in cadrul festivalului.In juriul festivalului sunt cateva nume greu de pacalit in privinta premierii unei lucrari.
Juriul ADOR 2009 este urmatorul:
Franco Moretti, Presedinte Art Directors Club of Europe. El va prezida un juriu compus din:
Antonio Montero, Creative Vice-President, Contrapunto Spania;
Samuel Akesson, Senior Creative, Fallon London;
Igor Lutz, President & Chief Creative Officer, BBDO Moscova;
Carlo Cavallone, Creative Director, Wieden+Kennedy Amsterdam;
Sylvia Vitale Rotta, CEO, Team Creatif Paris;
Erkko Mannila, Executive Creative Director, TBWA / PHS Helsinki;
David Fischer, Creative Director Scholz & Friends Berlin.