(AdPlayers.ro, Iulian Toma )
Romanian PR Award si-a anuntat ieri castigatorii. Cum nu putem avea un cuvant critic, pentru ca evenimentul a fost unul zgarcit cu invitatiile ori insightul AdPlayers a fost asa dorit incat a fost sarit de pe lista invitatilor, redam castigatorii din comunicarea publica a organizatorilor.
Prima necunoscuta care ne framanta ar fi un sem:n de intrebare: De ce vorbim de Romanian PR Award? Daca PR Award putem intelege de ce se numeste, partea cu Romanian este cel putin o pretinsa reprezentativitate la adresa PR-ului autohton. Asta daca nu cumva 25 premii pe an acordate unui numar de 5-6 agentii care se gasesc pe lista de premiere, reprezinta cu adevarat industria de PR-ul romaneasca. O industrie in care, dupa estimarea AdPlayers, incluzand agentiile cu departamente speciale de PR, activeaza cel putin 20-30 jucatori relevanti, daca luam in considerare conturile pe care le gestioneaza.
Dealtfel, participarea si relevanta inscrierilor la nivelul pietei autohtone nu a fost niciodata punctul forte al competitiei de pana mai ieri PR Award , care se vrea azi Romanian, si care se vrea, cu alte cuvinte, reprezentativa la nivel national. Interesant ar fi de aflat, din aceasta perspectiva, si parerea organizatiilor de profil, cum ar fi, spre exemplu: Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP), respectiv Asociatia Romana pe Relatii Publice ( ARRP ).
ca sa revenim la comunicarea PR Award, membrii juriului international au acordat 9 premii de aur, 16 premii de argint, 2 premii speciale distribuite pe cele 8 categorii de concurs si 10 premii pentru studentii participanti la Junior PR Award. Premiul special Agentia anului a fost oferit agentiei Rogalski & Grigoriu Public Relations.
"Felicitari tuturor castigatorilor Romanian PR Award, editia a sasea! Calitatea proiectelor inscrise anul acesta sugereaza faptul ca Relatiile Publice au atins un inalt grad de profesionalism in Romania”, a declarat Dr. James E. Grunig, Profesor Emerit la Universitatea din Maryland si presedintele juriului Romanian PR Award.
Castigatorii Romanian PR Award sunt urmatorii:
Categoria "Comunicare Corporatista"
Golden Award for Excellence
Vitrina Advertising & Iulius Mall Cluj: Cel mai mare Mall din Romania
Silver Award for Excellence
Rogalski Grigoriu PR & Millennium Bank: Un brad pentru toti romanii
McCann PR & Microsoft Romania: Falsoft. Campanie impotriva pirateriei
Editura Curtea Veche: Toata lumea vine la Pamuk
Categoria "Comunicare pentru administrarea riscurilor si oportunitatilor"
Golden Award for Excellence
Saatchi & Saatchi PR / Bunge Romania: Managementul crizei: Inchiderea fabricilor Bunge Interoil Oradea si Unirea Iasi
Categoria "PR pentru Marketing"
Golden Award for Excellence
Lowe Public Relations & Unilever South Central Europe: Transpiratia strica reputatia
Rogalski Grigoriu PR & Baneasa Developments: Baneasa Shopping City – "cel mai asteptat fashion mall din Romania"
Silver Award for Excellence
McCann PR & Asociatia Editurilor din Romania: Bookfest 2008. Cartile au raspunsuri
PLEON Graffiti & PepsiCo Beverages International: Pepsi Light: Dani, vino acasa dupa meci!
Grey Romania & Opus Land Development: Lansarea Cosmopolis,"Primul Oras European din Romania"
Categoria "Comunicare interna"
Golden Award for Excellence
The Practice & GE Money: Familia – Campanie interna de re-branding a companiilor Domenia Credit, Motoractive Leasing si Estima Finance sub GE Money
Silver Award for Excellence
Tempo Advertising & Rogalski Grigoriu Public Relations: Tempo upbranding
Petrom & Ogilvy Group: "ce-i mai bun in noi". Valorile si Codul de conduita Petrom
Categoria "Responsabilitate sociala si dialog cu grupurile cointeresate"
Golden Award for Excellence
Vitrina Advertising & Rombat: Atinge Polul Pozitiv in Comunicare
Silver Award for Excellence
Rogalski Grigoriu PR & Tuborg Romania & Selenis: "Umbrela Verde"
The Practice & Carpatcement Holding: Bucurestiul Respira
Henkel Romania: Politia Verde a Copiilor
Categoria "Organizatii non-guvernamentale. Societate civila"
Golden Award for Excellence
Societatea de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS) & GMP PR: Dragoste fara griji
Habitat for Humanity Cluj: 10 locuinte intr-o saptamana, 10 familii, un nou inceput!
Silver Award for Excellence
World Vision Romania & The Practice: Campania "Vreau in clasa a noua!"
Transparency International Romania: Campania Nationala Anticoruptie
Junior Achievement Romania: Junior Achievement Week – Investeste in Educatie
Categoria "Buget -, Creativitate +"
Golden Award for Excellence
GMP PR & Fundatia Sensiblu: Zidul Indiferentei
Silver Award for Excellence
Rogalski Grigoriu PR & Asociatia Erudio: "Iesirea la rampa"
Rogalski Grigoriu PR & Interamerican: Olimpici la asigurari
PR Agency of the Year
Rogalski & Grigoriu Public Relations
Premii speciale
Special Award for Communicating the Values of Civil Society
Millenium Communications: Gala Societatii Civile
Special Award of the International Jury
GMP PR & Apa Nova Bucuresti: De ce iubim Bucurestiul
La Gala PR Award au mai fost acordate studentilor premiile Junior PR Award, la care s-au adaugat premiile speciale oferite de partenerii Junior: premiul Vodafone Romania pentru marele castigator al competitiei Junior PR Award, premiul EcoMOL, un premiu MOL pentru excelenta in comunicarea de mediu, premiul Inbev Romania pentru cea mai buna campanie de sensibilizare a publicului cu privire la problemele legate de consumul iresponsabil de alcool si premiul "Idei fara egal", acordat de real,- Hypermarket.