500 de bucatari pentru 1 zi de hrana a sufletului
Joi, 31 Mai 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Programul nostru Our Big Day Out are trei componente, una care are ca adresabilitate copiii; de 2-3 ori pe ‚adoptam” pentru o zi numar de copii din centre de plasament pe care ii scoatem afara pentru o zi si ii ducem intr-un loc de joaca, la Antipa (n.r. Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa), sau la Circul Globus”, a declarat, pentru AdPlayers, Alexandra Tanjala / Sister & co.

„Strangem un numar de voluntari – actuali sau fosi colegii, clienti, partener, alti colegi din alte agentii  de publicitate, si petrecem o zi cu ei de joaca, la sfarsitul careia le inmanam cateva cadouri”, adauga Alexandra.

Tanjala spune ca “e o nebunie cu strangerea pachetelor, sunt foarte multi clienti care ne dau produse (au fost editii in care am strans din donatii si am cumparat si noi 26,000 de produse) pentru ca noi nu luam bani ci doar le spunem de ce ar fi nevoie, de la jucarii pana la portocale iar ei se duc le cumpara si dupa ne ajuta sa le impachetam”.

Bucatarii sufletului de la Our Big Day Out nu s-au gandit numai la copii. “A doua componenta a programului este adresat batranilor din azile de batrani. Facem tot asa o colecta de pachete si ne petrecem o zi, cu ei, stam de vorba cu ei samd”, afirma initiatorii.  

Iar cea de a treia vizeaza familiile sarace care fac parte din programul Asociatiei Ovidiu Rom si comunitatile care sunt ajutate direct de catre Primarie sau Biserica precum si centre de plasament cu copii cu nevoi speciale.

Maine, de 1 iunie, programul a ajuns la un numar de 200 de copii care le-au adus coordonatorilor proiectului si cateva probleme de organizare, nu usor de rezolvat. In afara de Balonul Copiilor nu exista un loc cu jocuri in care sa se poata aduna atatia copii. Asa a venit ideea si sprijinul Primariei de la Mogosoaia care tocmai deschidea de 1 iunie o tabara medievala si care a permis organizatorilor sa vina cu un numar de copii.

Implicarea celor care fac posibil evenimentul este organizarea; strangerea de donatii in produse, jucarii sau mancare; inchirierea spatiului de joaca. Cei care pun umarul la Our Big Day Out, spun ca fara implicarea personala a atator oameni care s-au alaturat initiativei, cu siguranta continuarea acestei activitati nu ar fi fost posibila.

Totul a inceput in urma cu cativa ani cu un client al agentiei pentru care lucra Tanjala ce urma sa ‚caseze’ o cantitate impresionanta de produse pentru a lichida stocul. “Mi s-a facut rau la gandul ca acestea urmau sa fie “casate”. De aici a venit idea initiala a proiectului de a ne uni fortele si a organiza donarea de produse sau materiale promotionale ramase de la diverese evenimente, celor nevoiasi”, se confeseaza Alexandra.

“ Initial ne strangeam un grup de prieteni care mergeam cu produsele si le ofeream celor carora ne adresam – azile de batrani si centre de plasament. Odata cu implicarea noastra in sustinerea Asociatiei Ovidiu Rom, unde la momentul respectiv erau inrolati in program un numar de peste 140 de familii, actiunea a prins si mai multa amploare, numarul de pachete fiind din ce in ce mai mare”, isi aminteste Alexandra.

„Ducandu-ma de cateva ori mi-am dat seama ca nu sa strangi produse, sa faci pachete si sa le distribui este greu, ci sa-ti dedici din timpul tau organizand totul si mai mult, sa-ti impui sa nu mergi cu programare – dai pachetel, stai un pic si pleci”.

„Pentru aceste suflete nu cadourile erau imporante, ci faptul ca niste oameni veneau la Ei in vizita si stateau cu Ei”, sustine Tanjala. „ Acel timp, in care ei simteau ca au pe cineva, ca exista cineva langa ei carora  le pasa, acel timp in care-si pot crea o poveste despre tine si ei in care afectiunea joaca rolul principal. Sa dai bani la coltul strazii si sa te gandesti ca asa ti-ai indeplinit fapta buna pe ziua respectiva este foarte usor. Dar  sa-ti iei din timpul tau este mult mai greu”.

Unde suntem? Pana astazi Our Big Day Out a reusit sa activeze in jur de 500 de oameni care se ingrijesc de sufletele a peste 2500 de suflete.

„In acest moment, Our Big Day Out a devenit un eveniment care vizeaza oameni ca mine si ca tine care nu sunt neaparat implicati sau inrolati intr-o fundatie sau asociatie existenta”, arata Alexandra. “Se adreseaza oamenilor care sunt constienti ca statutul lor de “om” nu le-a fost dat numai pentru realizarile profesionale sau personale; acesta este un titlu care ar trebui meritat din plin prin timpul pe care il acordam fiecare dintre noi incercarii de a face o schimbare care sa influenteze comunitatea in care traim” spune Tanjala.

„De Craciun anul trecut am strans  22.000 de produse”, spune Tanjala. “Nu mai aveam spatiu de depozitare. Si pentru ca nu aveau spatiu, birourile unde am strans produsele au fost practic intoarse pe dos”. initiatorii Our Big Day Out spera ca pe langa persoanele implicate in petrecerea timpului cu copiii sau batranii sa coopteze inclusiv un spatiu mai generos pentru strangerea produselor.

Nu ne-am putut abtine sa nu publicam manifestul programului, chiar de la purtatorul lui de cuvant si unul dintre „bucatarii sufletului” de la Our Big Day Out. O lasam pe Alexandra Tanjala sa va spuna cum gatesc 500 de bucatari cateva portii bune de hrana pentru suflet. Cine a spus ca cei mai buni bucatari sunt barbatii?

Manifestul "Our Big Day Out"

de Alexandra Tanjala

„Cred ca putem sa facem ca advertisigul sa hraneasca si sufletul, nu numai trupul. Ne dorim sa ne implicam si cu sufletul in ceea ce facem. Pentru ca  proiectele sociale sunt proiecte de suflet.

Si atunci, de ce sa nu apelam la toate resurselor pe care mediul in care ne desfasuram activitatea le pune la dispozitie. In cazul nosrtu, o piata a comunicarii in care exista corporatii care produc bunuri si unde avem la indemana numeroase canale de comunicare. Trebuie sa recunoastem ca este unul dintre cele mai oportune medii care cu adevarat poate aduce diferenta de care societatea romaneasca are nevoie.

Am mai declarat de cateva ori faptul ca aflandu-ma in aceasta industrie de 11 ani am realiza ca in publicitatea comerciala, ajungi sa gandesti numai in termeni de performanta si de acumulare de capital, de cistiguri de parti din piata iar omul ajunge sa fie doar un procent intr-o statistica care se concentreaza numai asupra unor nevoi, neglijindu-le pe celelalte. Si in momentul in care omul nu iti apare in statistici, aproape ca uiti ca exista.

Nu am vrut asta! Am vrut sa ne pastram umanitatea, si sa-i antrenam pe toti din jurul nostru – prieteni, colegi, clienti, parteneri, terte parti, intr-un alt fel, mai uman, de a vedea lucrurile.

Daruind si ajutindu-i pe cei care au nevoie cred ca ne cistigam umanitatea. Cu premii si campanii care vind, ne cistigam notorietate, care e buna, dar nu e totul... stii cum e, cand trecem la cele vesnice, toate premiile raman un frumos antique, insa un zambet, o viata, o sansa pe care o oferi ramane o podoaba a generatiilor care urmeaza.

Asa s-a nascut Our Big Day Out in anul 2005– o adunare de oameni – cunoscuti, prieteni, amici, colegi, parteneri care isi dedica doua zile copiilor din orfelinate si oamenilor din azilele de batrani.

Poate cand vorbesti de batrani ai impresia ca este o experienta mai sterila; imagineaza-ti sa te intalnesti cu o suta de bunici care de abia asteapta sa te primesca, sa-ti impartaseasca o bucatica a povestii lor, sa te sfatuiasca in ale vietii sa te simti ca dintr-o data ai fost binecuvantat cu atat de multe istorisiri incat sa pleci dupa o zi si sa ai impresia ca ai citit o duzina de romane.

Pentru noi a fost cel mai colorat grup de experiente de viata – matematicieni, profesori, artisti, fizicieni toti ravnind dupa cateva minute de stat la o mica sueta.

Cat despre copii, la fiecare editie ii scoatem din orfelinate si ii ‘adoptam pentru o zi’.

Prima editie a avut loc de Paste in anul 2005. La aceasta prima editie ne-am adunat cam 130 de oameni care au avut grija de 95 de copii si impreuna ne-am bucurat de Muzeul Antipa si Circul Globus.

De la a doua editie am ales sa mergem intr-un singur loc de joaca, care ne-a dat posibilitatea sa adoptam 200 de copii, respectiv Balonul Copiilor din Herastrau, pe care l-am  transformam intr-un adevarat taram al jocurilor.

Astfel, in afara de jocurile gonflabile care exista in locul respectiv am creat  ‘statii’ de distractie. Micutii pot alege sa deseneze, sa picteze, sa-si croiasca o fustita, sa se imbodobeasca cu diverse bijuterii facute chiar de ei, sa joace bachet, sa-si picteze fetele si multe altele.

In afara de aceste doua zile, obisnuim sa pregatim pachete si catorva Biserici sau insitutii de stat care lucreaza direct cu familii nevoiase din Bucuresti si Mogosoaia, precum si pentru Asociatia Ovidiu Rom care activeaza in Bucuresti si Bacau.

Cel mai incredibil aspect al acestei initiative este faptul ca de-a lungul editiilor (maine ajungem la ce-a de a 6a)  ni s-au alaturat app 500 de oameni din diverse industrii care au pus cap la cap peste 9000 de cadouri. Este vorba de oamenii care ne sunt numiti clienti, parteneri (Multimedia Est, Tex Promotion etc.), despre oameni care ne sunt colegi de breasla, respectiv oameni din alte agentii (Millenium Communication, McCann, Odyssey, Cohn & Jansen etc.), prieteni, fosti colegi, prieteni ai prietenilor, chiar si rude de peste hotare!!

As vrea sa fie foarte clar, ca fara acest suport, noi nu puteam face nimic. Pentru ca noi NU suntem o fundatie sau o asociatie. Ci o companie care-si atribuie o parte din timpul sau catre anumite cauze. Insa daca nu am avea sprijin, crede-ma ca ne-am rezuma la a dona niste bani si a ne petrece doar timpul nostru cu cei nevoiasi. Si acesta poate fi suficient, insa cand ajungi la rezultatele de mai sus, impactul este ‘devastator’.

O dovada clara a faptului ca suntem inconjurati de minune.

Iar ca rezultate interne, pentru noi, cei de la Sister, cred ca toti suntem de acord ca am reusit sa dam mai multa insemnatate orelor lucrate. Sa nu va imaginati ca este usor. Nu putem sa avem aceasta implicare in cele 8 ore de lucru legale; mai degraba sunt momente in care toti simtim ca avem doua joburi. Iar rezultate pentru mine? Sunt poate cel mai norocos antrepreneour sa am langa mine o mana de oameni care se alatura fiecarei initiative si care isi incredinteaza o mare parte din timpul personal acestora.

Noi suntem o firma care si-a inceput activitatea in 2005 in aprilie. Eh, imagineaza-ti daca ne strangem toata industria! Ce minune se poate intampla?

Teoria spune ca statul ar trebui sa intervina ca o plasa de siguranta, pentru a se ingriji de cei de care sistemele traditionale (familia si Biserica) nu mai pot avea grija. Ori e clar acum ca, cel putin in Romania, familia si Biserica sint intr-un impas.

 

Aici insa poate interveni hotaritor aceasta responsabilitate sociala corporativa sau aceste initiative ale unui grup de oameni care au posibilitate, timp, energie si creativitate ca sa faca posibilul minunea de a da mai departe.

Imi doresc sa pot sa zimbesc pe strada, si cred ca ne-am dat cu totii seama ca nu criticind Statul, sau Biserica sau familia vom schimba ceva.

 

Va mai dura ceva, insa nu foarte mult.  Pe bune, vorbim de niste generatii care traiesc laolalta si parca nu au nimic in comun. Istoria acestei natii este construita pe haos, frica si invazie insa tot timpul am reusit sa ne adaptam si tot timpul am reusit sa traim in comuniune. Trebuie doar sa credem, sa punem umar de la umar si sa nu uitam: noi suntem cei care facem locul in care traim sa fie in felul in care este.”


PUBLICITATE: