41 de Premii pentru Piata Bunurilor de Larg Consum
Joi, 21 Octombrie 2010

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Revista Piata a acordat in cadrul Galei Premiilor Piata un numar de 41 de trofee pentru cele mai bune produse si servicii pe piata bunurilor de larg consum, dupa un concurs cu 534 de candidaturi care au reprezentat 150 de companii din aceasta industrie. Inscrise in 11 sectiuni de intrecere, primele trei dintre acestea au fost segmentate pe 9 categorii de piata. 

Potrivit lui Cristian Badescu, Redactor Sef la Revista Piata, la evenimentul care a avut loc miercuri seara, pe 20 octombrie, la JW Marriott au participat 246 de manageri din piata marilor producatori de bunuri de larg consum, personalitati publice, reprezentanti ai partenerilor media.

Intrebat la cat s-a ridicat bugetul de organizare al Premiilor Piata, Cristian Iosif, general manager al Business Publishing Group a afirmat ca este destul de greu sa creioneze intreaga valoare avand in vedere contributia partenerilor inclusiv la bugetul de promovare al proiectului, dar a precizat ca marimea acestuia este oricum de ordinul zecilor de mii de euro.

Aproape 2/3 dintre premii pentru cele mai bune produse noi, campanii eficiente si branduri puternice

Daca toate cele 41 de premii au fost date dupa o competitii si voturi in cele 11 sectiuni de concurs, AdPlayers si-a aplecat un ochi mai atent asupra primelor trei, unde premiile au fost acordate pentru 9 categorii de produse - in total 27 din cele 41 de trofee. Astfel, premiile pentru  CEL MAI BUN PRODUS NOU, CEA MAI EFICIENTA PROMOTIE si CEL MAI PUTERNIC BRAND au fost decernate  pentru 9 grupe de produse de larg consum:

1. Carne si Produse din Carne

2. Produse Lactate

3. Cafea si Dulciuri

4. Produse de Baza

5. Produse Alimentare

6. Produse de Ingrijire Personala

7. Produse de Curatare si Ingrijire a Locuintei

8. Bauturi Alcoolice

9. Bauturi Nealcoolice

 Cele mai bune produse noi ale anului 2010 in cele 9 categorii de piata sunt: Medalis, Crenvursti piept pui (Meda) cu 26,8% din voturi, Activia Mic Dejun   38,8% (Danone), Jacobs Kronung 2 Mix   18,1% (Kraft Foods), Pambac cu oua (paste)   52,7% (Pambac), Kamis Rasnite   18,5% (Kamis), Gerovital H3 Evolution   15,9% (Farmec), Dero Ozon+   18,7% (Unilever), URSUS Black Doza   46,5% (Ursus Breweries), si Apa Bilbor   27,5% (URBB).

Cele mai eficiente promotii ale anului in cele 9 domenii de piata pe care le reprezinta sunt: Agricola Bacau - Piept pui dezosat, punga 3 kg   16,8% (Agricola Bacau), Competitia Nutriday   27,5% (Danone), Alege Poiana! Fa-ti ziua mai frumoasa.   29,1% (Kraft Foods), Faina Dobrogea creste cu 10% in fiecare punga!   28,1% (Dobrogea), Knorr suna castigator   21,2% (Unilever), Head & Shoulders 400 ml + 100 ml gratis  28,7% (P&G), Cif si Domestos - si harnici, si darnici!   50,2% (Unilever), Sticla de 1 Milion de Lei   28,3% (Murfatlar), CocA-Cola 2.5 L la pret de 2 L! Pentru mese fericite in familie!   40,2% (Coca-Cola HBC)

Cele mai puternice 9 branduri ale anului in categoriile de produse premiate sunt: Agricola Bacau   19,9% (Agricola International), Danone   39,6% (Danone), Jacobs Kronung   42,9% (Kraft Foods), Dobrogea  (Dobrogea Group) 34,4%, Maggi    23,9% (Nestle), Nivea   23,5% (Beiersdorf), Ariel   50,3% (P&G), Ursus Premium   32% (Ursus), Coca Cola   51,4% (Coca-Cola HBC). Toate premiile le puteti gasi in subsolul materialului.

Cine a mai urcat pe scena ?

Avandu-l ca Maestru de Cermonii pe prezentatorul Mihai Radulescu de la TVR (La Multi Ani, ieri a fost ziua lui), printre cei care au inmanat premiile s-au aflat reprezentanti ai partenerilor evenimentului: Adina Tamplaru (Metro Cash & Carry), Ovidiu Burghel (Coca – Cola HBC), Alice Mihai ( Isra Center marketing research), Enida Sitescu (Nordic), Mihai Moraru (Neumann Qey Account Management), Sorin Cristian Popescu (Ecorom), Gilda Lazar (JTI).

Au mai inmanat premii parteneri ai canalelor media coorganizatoare TVR - Anca Gheorghe Consiler al Presedintelui TVR, Monica Ghiurko – Coordonator depoartament Stiri TVR, Simona Dobrescu – marketing Director TVR, Alina Birman – Brand Manger TVR, sau cei ai organizatorilor sau partenerilor media -  Mirela Mandrila (Capital), Cristian Iosif GM BPG / Revista Piata, Cristian Badescu, Redactor Sef Piata, Radio Romania si, cu voia dumneavoastra, subsemnatul, din partea AdPlayers.

Pentru decernarea premiilor, pe scena au urcat inclusiv reprezentanti ai unor importante companii de marketing, comunicare sau cercetare printre care s-au numarat Bogdan Prajisteanu (mediaedge:cia), Peter Jansen (UAPR, Cohnandjansen JWT), Gabriela Lungu (The Practice), Simona Dan (Rogalski Grigoriu), Silvia Bucur de la Prais Corporate Communications, Daniel Enescu (Daedalus), Lacramioara Voinea (Med Net Marketing Research Center), Lacramioara Loghin (Exact Consultanta si Cercetare), Mircea Chivu.

Mai jos, toate cele 41 de trofee decernate.

Castigatorii Premiilor Piata 2010

Castigatorii Premiilor PIATA, in industria bunurilor de larg consum, editia a V-a, 2010

(cifrele indica procentajul de voturi obtinute – exceptie la Sectiunea cel mai dinamic comerciant)

 

I. Cel mai bun produs nou

1. Carne si Produse din Carne: MEDA PROD 98 - Medalis, Crenvursti piept pui   26,8%

2. Produse Lactate: DANONE P.D.P.A. - Activia Mic Dejun   38,8%

3. Cafea si Dulciuri: KRAFT FOODS ROMANIA - Jacobs Kronung 2 Mix   18,1%

4. Produse de Baza: PAMBAC - Pambac cu oua (paste)   52,7%

5. Produse Alimentare: KAMIS CONDIMENTE- Kamis Rasnite   18,5%

6. Produse de Ingrijire Personala: FARMEC - Gerovital H3 Evolution   15,9%

7. Produse de Curatare si Ingrijire a Locuintei: UNILEVER - Dero Ozon+   18,7%

8. Bauturi Alcoolice: URSUS BREWERIES - URSUS Black Doza   46,5%

9. Bauturi Nealcoolice:URBB - Apa Bilbor   27,5%

 

II. Cea mai eficienta promotie

1. Carne si Produse din Carne: AGRICOLA INTERNATIONAL - Piept pui dezosat, punga 3 kg   16,8%

2. Produse Lactate: DANONE P.D.P.A. - Competitia Nutriday   27,5%

3. Cafea si Dulciuri: KRAFT FOODS - Alege Poiana! Fa-ti ziua mai frumoasa.   29,1%

4. Produse de Baza: DOBROGEA - Faina Dobrogea creste cu 10% in fiecare punga!   28,1%

5. Produse Alimentare: UNILEVER - Knorr suna castigator   21,2%

6. Produse de Ingrijire Personala: PROCTER &GAMBLE - Head & Shoulders 400 ml + 100 ml gratis  28,7%

7. Produse de Curatare si Ingrijire a Locuintei: UNILEVER - Cif si Domestos - si harnici, si darnici!   50,2%

8. Bauturi Alcoolice: MURFATLAR - Sticla de 1 Milion de Lei   28,3%

9. Bauturi Nealcoolice: COCA COLA HBC ROMANIA - 2.5 L la pret de 2 L! Pentru mese fericite in familie!   40,2%

 

III. Cel mai puternic brand

1. Carne si Produse din Carne: AGRICOLA INTERNATIONAL BACAU - Agricola Bacau   19,9%

2. Produse Lactate: DANONE P.D.P.A. - Danone   39,6%

3. Cafea si Dulciuri: KRAFT FOODS ROMANIA - Jacobs Kronung   42,9%

4. Produse de Baza: DOBROGEA GRUP - Dobrogea   34,4%

5. Produse Alimentare: NESTLE ROMANIA - Maggi    23,9%

6. Produse de Ingrijire Personala: BEIERSDORF ROMANIA - Nivea   23,5%

7. Produse de Curatare si Ingrijire a Locuintei: PROCTER AND GAMBLE - Ariel   50,3%

8. Bauturi Alcoolice: URSUS BREWERIES - Ursus Premium   32%

9. Bauturi Nealcoolice: COCA COLA HBC ROMANIA - Coca Cola   51,4%

 

IV. Cele mai moderne servicii de distributie si logistica

Premiu: INTERBRANDS MARKETING & DISTRIBUTION    30,2%

 

Mentiuni: TOP BRANDS DISTRIBUTION    19%, AQUILA Part   8,9%

 

V. Cel mai dinamic comerciant din retailul modern

(indicele de dinamica = indicele cifrei de afaceri / indicele variatiei numarului de magazine)

Premiu: Carrefour Romania – lantul de hipermarket Carrefour   1,15

 

Mentiuni: Angst Ro – lantul de supermarket Angst   1,14, Agricola International – lantul de magazine de proximitate Agricola   1,07

 

VI. Cea mai eficienta promotie organizata de un comerciant din retailul modern

Premiu: real, HYPERMARKET ROMANIA - real, iti ramburseaza TVA-ul   48,9%

 

Mentiuni: CARREFOUR ROMANIA - Al doilea la jumatate de pret!   12%, BILLA ROMANIA - La BILLA castigi cumparaturi gratuite timp de 1 an   12%

 

VII. Cea mai buna campanie de responsabilizare sociala din industria FMCG

PROCTER AND GAMBLE - "Un pachet Pampers = 1 vaccin ce poate salva o viata"   52,6%

 

VIII. Cel mai bun furnizor roman de bunuri de larg consum

EUROPEAN DRINKS   15,3%

 

IX. Cel mai bun comerciant roman din retailul modern

ANGST RO – lantul de supermarket Angst   34,1%

 

X. MARELE PREMIU pentru cel mai bun furnizor

Coca Cola HBC Romania   18,3%

 

xI. MARELE PREMIU pentru cel mai bun comerciant din retailul modern

Real Hypermarket    34,4%

 


PUBLICITATE: