( AdPlayers.ro ) Agentia ZenithOptimedia a fost declarata de catre Advertising Age "Agentia de media a anului 2005 la nivel global". Titlul oferit de saptamanalul de publicitate, marketing si media care a facut o istorie de peste 75 ani reprezinta o rasplata a faptului ca ZenithOptimedia a inregistrat cea mai mare crestere in raport cu restul agentiilor de media internationale – 15,7 % din bugetul total investit de 1670 milioane USD. conform grupului de monitorizare RECMA (www.recma.com) citat de catre publicatia americana, acest fenomen a avut loc in contextul unei cresteri de 7,4% a mediei industriei. Agentia a mai fost premiata si pentru cateva dintre cele mai creative campanii de media realizate ale anului .
Potrivit AdvertisingAge, pana la finele lui 2005, ZenithOptimedia, parte a Publicis Group, a obtinut 65% din contul global de media Nestle (pornind de la 19% cat administra la inceputul anului 2004) si 77% din contul media L’Oreal la nivel international (pornind de la 26% la inceputul anului 2005). Agentia a administrat pe parcursul anului bugetele L’Oreal – divizia consumer products / Europa (100 milioane USD), Nestle – Franta, India, Elvetia (400 milioane USD), Hewlett-Packard – international (300 milioane), Richemont – Europa & Statele Unite (200 milioane USD).
Pozitia agentiei de media internationale a fost de asemenea consolidata de conturi precum Hewlett Packard si Toyota pentru care s-au realizat proiecte de media originale, spun reprezentantii retelei de media.
Conform publicatiei Gun Report Media, campania globala “Virtual History” realizata de ZenithOptimedia pentru HP a obtinut si cele mai multe premii in raport cu toate celelalte campanii ale anului 2005. Campania media de lansare a Toyota Aygo in Marea Britanie s-a mai distins deasemenea si printr-o abordare neconventionala a noului model Toyota – (tip lansare trupa muzicala).
Evolutia ZenithOptimedia in 2005 a inclus consolidarea retelei in Asia prin deschiderea unor noi birouri in Coreea de Sud si Mumbai precum si extinderea biroului din Hong Kong. Pentru anul 2006, planurile agentiei implica o concentrare pe dezvoltarea retelei in America Latina.
„Este foarte importanta aceasta recunoastere internationala. Si ne bucuram ca si noi, echipa din Romania, ne regasim in ea”, a declarat, Maria Tudor, Managing Director ZenithMedia Romania, una din companiile prin care grupul international de media este prezent si in Romania, referindu-se la titlul de "Agentia de media a anului 2005 la nivel global".
Maria Tudor, Managing Director ZenithMedia Romania si Teddy Dumitrescu, General Manager, Optimedia Romania au mai afirmat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro ca, printre clientii grupului de media la nivel local se numara nume cum sunt BRD-GSG, Carrefour, L'Oreal, Nestle, SABMiller, Toyota ( din partea ZenithMedia ), HP, British Airways, Hochland, OMV, FinansBank, Groupe SEB (Rowenta, Tefal, Moulinex), Whirlpool ( din partea Optimedia).
(Iulian Toma, iulian.toma@adplayes.ro )