( AdPlayers.ro ) Aprobata de unii, contestata de altii, dar in orice caz aprobata de Zapp, “campania Zapp 500 Anytime nu are o idee creativa” sustin reprezentantii agentiei Gavrila si Asociatii, autorii campaniei. Tot ei ofera si "5 argumente" in “sprijinul” afirmatiei. Pentru a nu pierde din savoarea explicatiilor, va redam in intregime statement-ul agentiei de publicitate:
“In primul rand este “Joc“. Ne-am jucat cu scenariile. In loc de “Hamlet” si “Moment poetic” puteau fi o chinezoaica cu trei maini invartind farfurii ciobite sau o trupa de trash cantand tema muzicala din “Lassie”.
In al doilea rand este “Ironie”. Si autoironie. Ne-am luat in deradere menirea si mijloacele. Ne-am ridiculizat profesia si statutul. Ne-am ferit cat am putut de seriozitate.
In al treilea rand este “Suprafata”. N-am cautat sensuri de adancime si nu ne-am avantat in profunzimile spiritului. Am fost superficiali pana la saturatie.
In al patrulea rand este “Antiforma”. Ne-am lasat opera (sau mai curand lucrarea) deschisa spre (re)vizitare, adaugire si completare.
In al cincelea rand este “Combinatie”. Din care rezulta o diversitate de tipologii vecina cu patologia: un anti-prezentator, un jalnic print de Danemarca, o fantoma neverosimila, alaturi de o folkista dezacordata si un tanar talent ce va muri eterna speranta.
La ce slujeste aceasta pledoarie cu radacini in Ihab Hassan? Poate pentru a demonstra ca actiunea spoturilor Zapp se petrece in plin post-modernism. O oferta atat de simpla si de buna incat nu are nevoie de idée creativa se incadreaza la milimetru in logica lui “Anything goes”.
Este felul nostru (Alina Gavrila & Octav Gheorghe – directori de creatie, Alex Strimbeanu – copywriter, Dan Costea – art director, cu sprijinul lui Teemu Nikki – regie si Tudor Lucaciu – imagine) de a ne recunoaste limitele. Este plecaciunea de muta admiratie in fata suveranitatii consumatorului. Este modul de a da cuvantul inspirat marketingului deschizator de drumuri– Robert Redeleanu, Head of Marketing, Zapp: “indiferent ca o numesti pastisa, parodie sau realitate simulata artificial, noua campanie “un cent” calata pe un mesaj rational cit se poate de simplu, vine sa provoace in continuare si asta pentru ca Zapp si-a asumat definitiv rolul de inovator, deschizator de drumuri, pozitionare sustinuta si prin tonul si forma comunicarii.” incheie agentia de publicitate.
(Iulian Toma )