Credit. Vodafone
AdPlayers. info
Disponibile in Romania de anul viitor, incepand de luna aceasta, Vodafone le va oferi clientilor Eco-SIM-uri avand dimensiunile reduse la jumatate fata de cartelele SIM obisnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor inlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou si vor fi introduse in toate cele 12 tari din Europa in care Vodafone deruleaza operatiuni, dar si in Egipt, Turcia si Africa de Sud.
Lansarea Eco-SIM-urilor continua o alta initiativa de succes implementata la nivel global in 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumatate si care a generat o diminuare a cantitatii de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.
Introducerea Eco-SIM-urilor asigura reducerea necesarului de plastic nou pentru productia de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, avand potentialul de a diminua productia de CO2e cu 1.280 de tone.
,,Obiectivul nostru cel mai ambitios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic”
Alex Froment-Curtil, Directorul Comercial al Grupului Vodafone a declarat: „Obiectivul nostru cel mai ambitios este acela de a elimina cu totul nevoia de SIM-uri de plastic. Am injumatatit deja cantitatea de plastic folosita in cartelele SIM si, odata cu introducerea Eco-SIM-urilor realizate din plastic reciclat, vom continua sa diminuam impactul operatiunilor noastre asupra mediului.”
Desi Vodafone ofera cartele digitale eSIM in toate pietele din Europa ca urmare a faptului ca tehnologia este disponibila pe un numar tot mai mare de dispozitive, cei mai multi dintre clienti solicita in continuare cartele SIM fizice.
Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar si obiectele de plastic de unica folosinta din magazinele si birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic si a eliminat sau a restrictionat utilizarea materialelor promotionale din plastic, inlocuindu-le cu solutii alternative cu impact redus asupra mediului.
Masurile Vodafone pentru protejarea Planetei
Potgrivit companiei, Vodafone face progrese semnificative pentru ecologizarea activitatilor, concomitent cu accelerarea rolului pe care tehnologia si retelele sale digitale il au pentru a raspunde schimbarilor climatice.
Reducerea emisiilor de carbon si cresterea eficientei energetice
In noiembrie 2020, Vodafone si-a stabilit un angajament de limitare a emisiilor de carbon pana in 2030, aprobat prin initiativa Science-Based Target pentru limitarea incalzirii globale la 1.5°, fiind astfel primul operator de telecomunicatii care sa urmeze recomandarile formulate pentru sectorul IT&C.
Pana in 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de carbon din activitatile proprii si din energia achizitionata si utilizata (Scope 1 si 2). Vodafone a promis, de asemenea, ca pana in 2030 va reduce la jumatate emisiile de carbon din sursele Scope 3, inclusiv companiile mixte, toate achizitiile din lantul de aprovizionare, utilizarea produselor pe care le-a vandut si calatoriile de afaceri.
Pana in 2040, Vodafone va elimina complet emisiile Scope 3 devansand cu 10 ani termenul initial de a ajunge la emisii de carbon „net zero” pana in 2050.
Se angajeaza sa achizitioneze energie din surse regenerabile
Totodata, compania se angajeaza sa achizitioneze energie din surse regenerabile. Toate operatiunile Vodafone din Europa, inclusiv retelele fixe si mobile, centrele de date, magazinele si birourile sunt 100% alimentate cu energie din surse regenerabile. Vodafone depune eforturi pentru a atinge acelasi obiectiv si in Africa, pana in 2025.
Astfel, Vodafone continua sa investeasca in eficientizarea energetica si in proiecte de utilizare a energiei din surse regenerabile, inclusiv achizitionarea si utilizarea unor echipamente de retea mai eficiente si dezafectarea echipamentelor vechi din reteaua sa centrala.
Facilitarea reducerii emisiilor de carbon pentru clienti
Vodafone s-a angajat sa isi sprijine si clientii companii in eforturile lor de a reduce emisiile de carbon, tinta fiind de 350 de milioane de tone pentru perioada 2020 – 2030, la nivel global, echivalentul emisiilor de carbon totale ale Italiei aferente anului 2019.
Serviciile Internet of Things ale Vodafone vor genera cea mai mare parte a acestor reduceri, imbunatatind eficienta in ceea ce priveste logistica, managementul flotei, contorizarea inteligenta, productia si alte activitati.
Reducerea deseurilor si sprijin pentru economia circulara
Vodafone s-a angajat sa refoloseasca, sa revanda sau sa recicleze 100% din deseurile retelei companiei pana in 2025. Astfel, Vodafone a implementat programe de gestionare eficienta a resurselor si de eliminare a deseurilor pe toate pietele pentru a minimiza impactul asupra mediului al deseurilor din retea si al echipamentelor IT redundante.
Vodafone gestioneaza o piata interna a activelor pe care incurajeaza revinderea si redirectionarea de stocuri in exces sau de componente electrice mari scoase din functiune, cum ar fi antenele. Vodafone evalueaza in prezent posibilitatea extinderii solutiei pe pietele partenere si catre alti operatori.
Vodafone sustine trecerea la o economie complet circulara pentru dispozitivele vandute clientilor si a accelerat initiativele de extindere a duratei de viata a dispozitivelor prin reparare, reconditionare si revanzare inainte de reciclarea responsabila a produselor ajunse la finalul ciclului de viata.
Majoritatea pietelor Vodafone deruleaza activitati de cumparare, recuperarea si servicii de reparatii pentru a incuraja clientii sa isi repare sau returneze dispozitivele vechi. Vodafone depune eforturi sa reconditioneze si sa reutilizeze de mai multe ori echipamentele pentru reteaua fixa, cu impact pozitiv asupra mediului, dar si costuri reduse.
Solutii de circularitate pentru electronice
In 2021, Vodafone s-a alaturat initiativei Circular Electronics Partnership care reuneste lideri din lantul valoric pentru a genera solutii de circularitate pentru electronice. In mai 2021, Vodafone si-a unit fortele cu patru dintre cei mai importanti operatori de retea din Europa pentru a lansa o noua schema de etichetare eco la nivelul intregii industrii pentru a-i ajuta pe clienti sa identifice si sa compare cele mai sustenabile modele de telefoane si a incuraja furnizorii sa reduca impactul dispozitivelor lor asupra mediului.
Furnizorii. 20% din punctajual total, criteriu social si de mediu
In procesul de selectie a furnizorilor, Vodafone aplica un criteriu social si de mediu care are o pondere de 20% din punctajul total, si care ia in calcul daca respectivele companii au politici de mediu pentru reducerea emisiilor de carbon, utilizarea energiei regenerabile, reducerea cantitatii de plastic, economia circulara si gestionarea ciclului de viata a produsului.
Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, Telecom