Venituri Telekom Romania in crestere cu 7,4% % fata de perioada similara a anului trecut. EBITDA in crestere cu 21,1 %
Segmentul serviciilor integrate fix-mobil continua evolutia pozitiva. Numarul clientilor pentru aceste servicii a ajuns la 822.647 in T3 2019, in crestere cu 25,5% fata de acelasi trimestru al anului trecut;
AdPlayers. Info
Grupul Telekom Romania anunta principalii indicatori de performanta pentru cel de-al treilea trimestru din 2019, incheiat la 30 septembrie 2019, conform datelor publicate astazi de OTE Group. Performanta financiara aferenta acestui trimestru reflecta faptul ca programele de transformare initiate de companie genereaza rezultate, ducand Telekom Romania mai aproape de atingerea obiectivului de a-si redefini modelul operational pentru a deveni o companie simplificata si digitala.
EBITDA in crestere cu 21,1 %
EBITDA ajustata inainte de IFRS 16 a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungand la 36,1 milioane euro, ceea ce reprezinta un avans de 21,1% fata de trimestrul anterior. Din cauza efectelor punctuale din T3 2018, comparatia de la an la an arata o scadere de 12,4%, determinata in special de impactul financiar exceptional al unei tranzactii imobiliare semnificative care a avut loc anul trecut. Acest rezultat a fost inregistrat in ciuda competitiei puternice de pe piata.
Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania in T3 2019 au continuat tendinta de crestere care a debutat in trimestrul anterior, ajungand la 243,5 milioane euro, ceea ce reprezinta un avans de 7,4% fata de perioada similara a anului trecut.
Veniturile din serviciile fixe in T3 2019 au fost de 56,4 milioane euro, in scadere cu 6% fata de perioada similara a anului trecut, in special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixa, care au fost compensate partial de cresterea cu 2,1% a veniturilor din serviciile TV.
Utilizatorii serviciilor de voce fixa (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfarsitul celui de-al treilea trimestru din 2019, in scadere cu 0,9% fata de perioada similara a anului trecut, ca urmare a declinului continuu al numarului de abonati pentru serviciile traditionale de voce fixa.
5% crestere pe segmentul TV
Segmentul de TV a inregistrat o crestere a ARPU de peste 5% de la un an la altul, ceea ce a compensat scaderea usoara a bazei de clienti pentru aceste servicii, care a ajuns la 1,35 milioane de utilizatori in T3 2019. Acest rezultat confirma apetitul consumatorilor pentru oferte TV centrate pe continut.
Evolutia usor negativa a numarului de utilizatori pentru serviciile broadband, care a ajuns la 1,07 milioane in T3 2019, a fost compensata de un ARPU mai mare aferent perioadei de raportare, ceea ce a dus la venituri stabile din serviciile broadband de la un an la altul. Telekom Romania a lansat recent serviciul Smart WiFi, care ofera clientilor o modalitate extrem de practica si la indemana de a beneficia de servicii broadband acasa. Cererea clientilor pentru acest serviciu este incurajatoare si estimam un impact pozitiv asupra numarului de clienti pentru serviciile broadband in urmatoarele trimestre.
Fix - mobil in crestre cu 32%
In acelasi timp, segmentul strategic al serviciilor convergente fix-mobil a continuat sa creasca, cu un avans de 32,4% al veniturilor aferente, in T3 2019, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Acesta este rezultatul cresterii continue a numarului de clienti pentru acest segment, cu 25,5% de la un an la altul, pana la 822.647 de utilizatori. ARPU aferent a crescut, de asemenea, pentru al doilea trimestru consecutiv. Oferta de servicii convergente ramane un pilon strategic al Telekom Romania, cu o contributie semnificativa la loializarea si cresterea satisfactiei clientilor, asa cum indica o serie de studii interne.
Veniturile din servicii mobile au continuat sa creasca, pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungand la 79,8 milioane euro. Acesta este cu precadere un indicator al rezultatelor pozitive dupa corectiile de la finalul anului 2018.
La 30 septembrie 2019, baza totala de clienti a Telekom Romania Mobile era de 4,2 milioane, in scadere cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in special ca urmare a corectiilor de la sfarsitul anului 2018. Cu toate acestea, ponderea segmentului postpaid in baza totala de clienti ai serviciilor mobile a crescut pana la 36,5%, ceea ce a dus la cresterea ARPU. Pe portabilitate Telekom Romania a reusit sa atraga un numar mai mare de clienti, cu 4%, in T3 2019, fata de acelasi trimestru al anului 2018.
Rezultatele de vanzari pozitive pe segmentul postpaid au fost accelerate si de lansarea Cartelei Mobil Nelimitat, un produs introdus in premiera pe piata romaneasca, in iulie 2019, si care a adus utilizatorilor un parcurs complet digital si un proces simplificat de migrare de la servicii prepaid la abonament, pe langa o retea de comercializare extinsa, ce include si magazine ale retailerilor.
Veniturile din servicii wholesale au continuat sa creasca in cel de-al treilea trimestru al acestui an, cu 67,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Grupul de companii a continuat sa inregistreze, de asemenea, o imbunatatire semnificativa a fluxului de numerar operational de la un an la altul, asigurand mai multe fonduri pentru investitii care sa sustina cresterea. Acesta este rezultatul direct al programului de gestionare riguroasa a fluxului de numerar, incepand din cel de-al treilea trimestru al anului 2018, precum si al succesului programelor de transformare care vizeaza costurile si care genereaza o imbunatatire continua a eficientei operationale. Grupul de companii a reusit sa reduca baza de costuri cu 3,8% fata de acelasi trimestru al anului 2018. Vom continua sa imbunatatim baza de costuri pentru a putea asigura finantarea viitoarelor investitii. In acest sens, grupul de companii are un plan clar pe care va continua sa-l execute in mod riguros, in toate ariile. Asa cum a comunicat in luna iulie, Telekom Romania a demarat, totodata, un proces de restructurare, menit sa sustina programele de transformare.
“In cel de-al treilea trimestru al anului, am continuat sa generam rezultate in crestere in ceea ce priveste EBITDA, inregistrand totodata fluxuri de numerar in crestere, in ciuda conditiilor de piata dificile. Aceste rezultate arata ca avem capabilitatea de a ne concentra pe cele doua directii in paralel: derularea cu succes a programelor interne de transformare a costurilor, precum si imbunatatirea veniturilor aferente segmentelor strategice. Performanta din cel de-al treilea trimestru reflecta faptul ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste controlul riguros al costurilor si al fluxului de numerar” a spus Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.
,,Ne bucuram ca am reusit sa aducem in continuare pe piata oferte unice, precum Cartela Mobil Nelimitat si Smart WiFi, care s-au dovedit extrem de atractive pe segmentele noastre cheie, mobil si broadband, aspect confirmat de satisfactia clientilor in ceea ce priveste noile servicii, precum si de rezultatele comerciale din acest trimestru. Continuam sa aducem clientilor oferte atractive cu internet mobil nelimitat, sub umbrelele #netliberare si #businessliber. Acestea sunt oferte pe care clientii nostri le apreciaza si, ca urmare, vedem cum creste constant consumul de date mobile.
Ca si in perioada anterioara, avem in continuare o pozitie buna in ceea ce priveste perceptia de brand, fiind brandul numarul doi in preferintele clientilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV si broadband. In continuare avem lucruri de facut, dar rezultatele arata ca suntem pe drumul cel bun”.