Credit. Reveal Marketing Research / Reveal.ro
Potrivit unui Studiu Reveal Marketing Research, 45% dintre cei angajati au punte intre weekend si ziua de 24 Ianuarie, in timp ce 55% vin la serviciu luni, 23 ianuarie. Marea majortitate a romanilor aloca, in medie, un buget de 593 RON de persoana in minivacanta, in timp ce tinerii cu varste cuprinse intre 18-34 ani sunt mai relaxati din punct de vedere financiar, mentionand o suma medie de 740 RON.
AdPlayers. Info
24 ianuarie, data ce marcheaza evenimentul istoric cunoscut si sub denumirile de Unirea Principatelor Romane sau Mica Unire, sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza este si prima sarbatoare nationala a romanilor din noul an. Cum anul acesta sarbatoarea pica intr-o zi de marti, Reveal Marketing Research a desfasurat un studiu reprezentativ la nivel national pentru a afla care sunt planurile si activitatile preferate de romani in aceasta zi libera.
Cum se organizeaza romanii in preajma sarbatorii legale a Unirii Principatelor Romane
Conform rezultatelor studiului, 82% dintre romani cunosc insemnatatea zilei de 24 Ianuarie, asociind-o cu Unirea Principatelor Romane, in timp ce 11% confunda aceasta sarbatoare legala cu Marea Unire de la la Alba Iulia.
Aruncand o privire la planurile romanilor pentru acest final de luna, 45% dintre cei angajati declara ca au punte intre weekend si ziua de 24 Ianuarie, in timp ce 55% au venit la serviciu luni, 23 ianuarie.
Dintre cei ce beneficiaza de minivacanta, cei mai multi au primit o zi libera din partea angajatorului (38%), in timp ce 34% vor fi nevoiti sa recupereze ziua libera intr-o alta zi, iar 28% si-au luat o zi din concediul anual de odihna.
Concediul la munte este principala atractie cu ocazia minivacantei de 24 ianuarie
In timp ce 33% dintre norocosii ce beneficiaza de weekend prelungit petrec in timpul in afara localitatii, intr-o masura semnificativ mai mare cei cu varste cuprinse intre 35-55 ani (48%), 67% care ramane acasa, in special tinerii intre 18-24 ani (83%) si cei peste 55 ani (90%).
Referindu-ne la destinatiile preferate ale romanilor pentru minivacanta, cercetarea scoate in evidenta ca 35% din cei care pleaca de acasa au intentionat sa mearga la munte, 29% isi viziteaza familia sau prietenii din afara localitatii, 13% aleg ca locatie un alt oras din tara, iar 12% o destinatie in afara tarii.
In ceea ce priveste principala atractie, vacanta la munte, studiul remarca o diferenta semnificativa de 20 de puncte procentuale in functie de gen, femeile preferand aceasta activitate intr-o mai mare masura decat barbatii (45% vs. 25%).
Datele arata ca romanii intentioneaza sa aloce, in medie, un buget de 593 RON de persoana in minivacanta. Tinerii cu varste cuprinse intre 18-34 ani sunt mai relaxati din punct de vedere financiar, mentionand o suma medie de 740 RON.
Cei mai multi dintre romanii care nu vor fi plecati in minivacanta aleg sa se relaxeze acasa
In topul activitatilor preferate ale celor 67% dintre romani care nu vor pleca in minivacanta de 24 Ianuarie regasim activitatile relaxante acasa cum ar fi cititul sau vizionarea de filme/ seriale (42%) – in special in cazul persoanelor de peste 55 ani (59%), urmate de iesirile in oras – activitati ca iesirile la terase, restaurante sau participarea la evenimente fiind preferate intr-o mai mare masura de tinerii intre 18-24 ani (24%), in timp ce 14% declara ca vor merge in vizite la prietenii sau membrii familiei din apropiere.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 16-19.01.2023 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.
Mai mult in Cercetare, Research, Timp Liber, Entertainment