Daca in 2019, XTB Romania a avut circa 220 de aparitii media, in 2020, prezenta in media a crescut la peste 1,300 aparitii. In anul 2023, XTB a inregistrat peste 3,700 de aparitii media si analisti XTB la emisiuni TV.
AdPlayers. info
Intr-un peisaj financiar in continua evolutie la nivel global, adaptabilitatea si inovatia in comunicare sunt esentiale pentru a pastra atentia publicului tinta. XTB Romania, companie de tranzactionare si investitii pe bursele internationale, prin abordarea sa strategica si orientarea catre client, ofera un exemplu de performanta in acest domeniu.
Pentru a raspunde cerintelor pietei si pentru a-si consolida pozitia, XTB Romania a vizat dezvoltarea unei strategii cuprinzatoare de PR si media relations, alegand agentia Lighthouse PR sa ofere sprijin in eforturile de comunicare.
Daca in 2019, XTB Romania a avut circa 220 de aparitii media, in 2020, prezenta in media a crescut la peste 1,300 aparitii. In anul 2023, XTB a inregistrat peste 3,700 de aparitii media.
Strategia de comunicare implementata
Constientizand un nivel inca redus de educatie financiara la nivel local, XTB Romania a inteles aceasta cerere in crestere si a identificat o oportunitate de a deveni un ghid in lumea noua a investitiilor la bursa pentru multi romani.
In calitate de promotor al educatiei financiare pe pietele de capital inca din 2008, de la lansare, eforturile de educare a romanilor interesati de investitiile la bursa au fost, sunt si vor continua sa fie prioritatea unu a companiei. Prin urmare, nevoia principala a devenit identificarea unui mod eficient de a transmite experienta analistilor XTB unui public cat mai larg si doritor de acces pe bursele internationale.
Nevoia era clara: construirea si consolidarea notorietatii, incredere, educatie financiara si demonstrarea integritatii si profesionalismului in serviciile oferite.
Unul dintre cele mai eficiente instrumente de comunicare implementate de XTB si Lighthouse PR a fost trimiterea regulata de analize de piata catre media. Aceste analize, transmise o data, de doua sau chiar de trei ori pe saptamana, nu doar ca au reliefat expertiza echipei XTB Romania, dar au pozitionat compania ca lider de opinie si sursa de incredere pentru informatii financiare.
La baza acestui demers de informare si educare s-a aflat echipa de analisti ai XTB Romania. Compania a avut avantajul de a se baza pe o suita de profesionisti cu experienta impresionanta in domeniul financiar.
Pentru a raspunde cerintelor pietei, XTB Romania, impreuna cu agentia de comunicare Lighthouse PR, a adoptat tactica de "newsjacking". Exploatand evenimentele curente si transformandu-le in oportunitati de PR, XTB Romania a reusit sa se pozitioneze ca o voce autoritara si relevanta in discutiile financiare din Romania.
Analize in media
Analizele prezentate au fost concepute in functie de specificul pietei romanesti, oferind perspective valoroase pentru investitori. Mai mult, XTB a pus accent pe realizarea unor analize comprehensive, care pot fi intelese cu usurinta nu doar de cei pasionati de investitii, ci si de audienta generala dornica sa inteleaga mai bine economia la nivel micro si macro. Subiectele abordate au fost explicate atat in context local, cat si european si global.
Pentru a intregi abordarea holistica, comunicarea a acoperit si subiecte adiacente care sa furnizeze investitorilor toate informatiile necesare. Printre acestea se numara: criteriile de baza care trebuie urmarite in alegerea unui broker autorizat, informatii despre taxele si impozitele impuse in domeniu, strategii de diversificare a portofoliului.
Pe de alta parte, compania a implementat tactici de paid media care au completat eforturile de comunicare organica. XTB Romania a devenit un sustinator activ al evenimentelor legate de finante si investitii, fie ca vorbim de conferinte, seminarii sau workshop-uri. Participarea la astfel de evenimente a consolidat pozitia companiei ca lider de opinie in domeniu.
Prin publicarea de advertoriale in publicatii financiare de top si in media mainstream, XTB Romania a reusit sa comunice direct cu o audienta larga, explicand serviciile si produsele oferite intr-un mod informational si educativ.
Daca, in 2019, comunicarea cu media era slaba spre inexistenta, in 2020 au fost trimise catre presa 41 de analize de piata si 6 comunicate de presa. In 2023, au fost realizate 82 de analize de piata si 13 comunicate de presa.
Analisti XTB la emisiuni TV
Mai mult decat atat, participarea analistilor XTB la emisiunile TV si radio a generat o crestere semnificativa a datelor AVE (Advertising Value Equivalent). In 2023, valoarea AVE a crescut fata de anii anteriori, ajungand la 3.3 milioane Euro.
Potrivit cercetarii, nu doar ca XTB a inregistrat o crestere exponentiala a vizibilitatii, dar a redefinit si modul in care se comunica in piata financiara. Comunicarea clara, concisa si convingatoare a pus XTB in centrul atentiei, stabilindu-l ca trendsetter in industrie, multe companii din domeniu replicand aceasta strategie in ultima perioada.
Mai mult in Campanii, Cercetare, Studiu de Caz