Credit: Zaga Brand /Cronicari Digitali
Cronicari Digitali, cea mai mare campanie nationala de promovare a mostenirii culturale romanesti a inceput la Constanta, seria evenimentelor offline din 2019;
AdPlayers. Info
20 de influenceri si bloggeri din Bucuresti, 100 de instagrammeri din Constanta, Capitala, Brasov, Cluj si alte orase din tara au explorat bogatiile de patrimoniu de la malul marii, completand astfel galeria #cronicaridigitali ce cuprinde cele mai valoroase locuri din Romania;
Povestile celor mai importante obiective de patrimoniu locale sunt ”traduse”, cu ajutorul specialistilor in patrimoniu, in limbaj si continut adaptat generatiei millenials, dornice sa transmita mai departe mostenirea culturala.
Cronicari Digitali, cel mai amplu proiect de promovare al patrimoniului cultural in randul tinerilor din Romania a ajuns la Constanta luna aceasta. 120 de microinfluencers, bloggeri, instagrammeri si jurnalisti din presa centrala si locala au luat parte la Heritage Instameet Constanta, eveniment de descoperire si impartasire a valorilor culturale locale.
In grupuri organizate si ghidate de specialisti in patrimoniu si turism istoric, cei 120 de participanti au avut parte de cate un circuit exclusiv, cu scopul explorarii a catorva obiective de patrimoniu de importanta majora de la malul marii: Hotel Intim, Biserica Romano-Catolica „Sf Anton”, Edificiul roman cu mozaic, Sinagoga Mare si Cazino Constanta. Punctul de plecare a fost la Hotel Intim, de unde fiecare persoana si-a ridicat bratara de acces, apoi au urmat tururile catre bijuteriile de patrimoniu ale orasului. Mii de povesti virtuale (instastories) au fost urcate in online, fiecare creator de continut personalizand in stilul propriu imaginile surprinse si informatiile aflate.
”Toate locurile prin care ajungem, zi de zi, sunt incarcate cu povesti, iar cele mai multe se pierd daca raman necunoscute. Documentarea si diseminarea povestilor de patrimoniu catre tinerii influenti in social media si, respectiv catre comunitatile lor, a fost o provocare pentru noi, inca de la inceput. Ceea ce facem prin proiectul Cronicari Digitali este sa asociem popularitatea retelelor de social media si a celor mai activi oameni de acolo, pentru a-i angrena intr-o competitie a celor dispusi sa spuna povestea locurilor din jurul lor si sa aduca explorarea povestilor de patrimoniu cultural in peisajul cotidian”, declara Mihaela Barbu, Head of New Media Zaga Brand si Communication Manager Cronicari Digitali .
Comunitatile participantilor la Heritage Instameet Constanta insumeaza 1,58 milioane tineri, iar intre sustinatorii proiectului se afla Vlad Eftenie, Critian Șimonca (Blogu lu’ Otrava), Cristian China Birta, Bogdan Pricope, Adrian Dan, Radu Nita, Bogdan Buzuleac, Dan Posea.
In cadrul editiei 2019 Cronicari Digitali comunitatea construita in mediul online, care are deja sute de participanti activi zilnic si in offline, va ajunge si depasi obiectivul de patrimoniu cu numarul 100. Intreg continutul livrat in online este reunit sub hashtagul oficial al proiectului, #cronicaridigitali.
“Daca nu il vom descoperi, nu vom putea sa il apreciem. Daca nu il apreciem, nu il vom proteja. Odata protejat, va putea fi valorificat. Aceasta este povestea patrimoniului cultural pe care Institutul National al Patrimoniului o incurajeaza sa fie spusa prin digital storytelling. In curand, prin demersuri comune cu societatea civila, sectorul privat si celelalte autoritati, vom demara proiecte de consevare si de restaurare a obiectivelor de patrimoniu”, declara Ștefan Balici, director al Institutului National al Patrimoniului, institutie partenera in desfasurarea proiectului.
Dupa 60 de obiective de patrimoniu vizitate anul trecut la nivel national, in cadru organizat, alaturi de specialisti in patrimoniu, si care au generat continut digital vizionat de un milion de tineri, proiectul Cronicari Digitali a parafat ceea ce inseamna supravietuirea identitatii culturale a Romaniei in vremea digitala. In 2019, aceasta campanie de promovare a patrimoniului cultural romanesc in mediul online vine cu un upgrade national: actiunile de explorare a comorilor cu valoare istorica se muta in noi zone ale tarii, oferind instagrammerilor si tinerilor activi in online experienta unica de a face cunostinta cu obiectivele care conteaza, chiar in orasul lor.
Campania Cronicari Digitali a demarat in iulie 2018, cand, pentru prima data, reprezentanti ai generatiilor X, Y si Z si-au unit fortelin e pentru a demonstra ca patrimoniul nu e altceva decat oglinda prezentului.
Partenerii principali ai campaniei Cronicari Digitali in 2019 sunt Telekom, Samsung, cora Romania si Raiffeisen Bank, la care s-au alaturat in calitate de parteneri secundari Canon Romania, Hyundai Auto Romania, MOL Romania, AQUA Carpatica si Domeniile Samburesti.
Heritage Instameet Constanta a fost realizat cu sprijinul Primariei Municipiului Constanta, Muzeului de Istorie Nationala si Arheologie Constanta, Hotel Nyota, Constanta Walking Tour with Diana Slav, Take 5 Coffee.
Parteneri Instagram: @creatorswillcreate, @ig_romania, @discoverbucharest, @romaniapitoreasca, @promovezromania
Mai mult despre Zaga Brand
Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, PR