Sponsorizari si licente: 6% din veniturile LPF. Vicepresedintele Pongracz cauta 4 sponsori oficiali
Vineri, 05 Februarie 2016
 
Robert Pongracz, Vicepresedinte LPF
foto: LPF

adplayers. Iulian Toma

Cu doar 6% din totalul veniturilor LPF din sponsorizari si licente, “Cresterea numarului de sponsori LPF reprezinta unul dintre principalele obiective pentru sezonul in curs”, a declarat pentru adplayers Robert Pongracz, Vicepresedintele LPF.

Cu peste 70% din transmisiile in direct, fotbalul profesionist ramane si in continuare sportul rege, fiind urmat de tenis, baschet si handbal. De aici si interesul crescut al sponsorilor pentru impactul mediatic al meciurilor din Liga Profesionista de Fotba(LPF), explica pentru adplayers Robert Pongracz.

“Competitiile LPF (Liga 1 Orange si Cupa Ligii Adeplast) reprezinta aproximativ 75% din totalul meciurilor de fotbal transmise in Romania, cu 155 de zile de transmisie in direct intr-un an, pe 5 canale TV, 3 furnizori de cablu si Orange TV, precum si aplicatiile mobile de la Orange, Digi, Telekom si Seenow.

Potrivit oficialului LPF, 94% din veniturile inregistrate de LPF in 2015 provin din drepturi TV si 6% din sponsorizari si licente. Veniturile rezultate se impart echipelor dupa cum urmeaza: 30% din bani se impart in mod egal intrecele 14 echipe, iar 70% in functie de locul din campionat.

Cine sunt sponsorii?

“Din noiembrie 2015, Orange este “Title Sponsor” (Sponsor de Titlu) al Ligii 1. Parteneriatul este incheiat pentru 2 ani,  perioada in care competitia se va desfasura sub numele Liga 1 Orange. “ afirma Pongracz.

Din sezonul competitional 2015– 2016, Liga 1 are un nou format, ce are ca scop imbunatatirea calitatii jocului. Sezonul are 268 meciuri disputate intre cele 14 cluburi din Liga 1, in format  regular pentru primele 182 meciuri si un format play off –play out pentru restul de 86.

Cupa Ligii Adeplast este o competitie recenta, care a debutat insezonul 2014 – 2015 si care se desfasoara intr-un sistem eliminatoriu cu 15 meciuri. Este o competitie importanta pentru finantarea cluburilor si pentru dezvoltarea jucatorilor mai tineri.

Audienta: Derby: 2 milioane de telespectatori. Meci de etapa: 800.000

Din datele LPF, analizand audienta meciurilor din decembrie (campionatul se reia in 27 februarie 2016) audienta unor meciuri importante din Liga 1 (Steaua – Craiova, ASA Tgmures – Steaua) pe Digi Sport 1 a fost comparabila cu audienta inregistrata de Vocea Romaniei din saptamanile in care s-au jucat meciurile respective.

“Campionatul 2014 – 2015 a avut peste 1 milion de spectatori, in timp ce meciurile din Cupa Ligii Adeplast a avut peste 80.000 spectatori. In acelasi timp, un derby, spre exemplu, a avut ca audienta medie 2 milioane de telespectatori, iar un meci de etapa, aproximativ 800.000 de telespectatori” detaliaza vicepresedintele.

Target: FMCG, IT & tehnologie, servicii.

Din datele oferite de Liga Profesionista de Fotbal, in ultimul an Adeplast a castigat din mixul de marketing un brand awareness de peste 95%, din care asocierea cu LPF reprezinta punctul principal. Un alt exemplu a fost parteneriatul cu Liga Romana contra Reumatismului pentru campania „Nu-ti intoarce spatele”, campanie care a castigat un trofeu de bronz la Gala PR Awards 2015 si care a avut ca punct central al comunicarii activarea prin fotbal”.

“Pentru activitatile de sponsorizare, LPF tinteste atat companii romanesti mari, cat si branduri internationale care pot comunica national sau regional folosind platformele oferite de fotbalul din Liga 1. De asemenea, LPF  se adreseaza si companiilor au  programe de comunicare interna prin sport sau care dezvolta campanii de CSR pornind de la activitati sportive. Domeniile de interessunt FMCG, IT & tehnologie, servicii.”

Sponsori pe strategia de brand

„Pachetele pentru sponsori sunt „made to measure”- in sensul ca iau in calcul ceea ce comunica brandul si planurile lui petermen lung”, precizeazaRobert Pongracz. “Sigur ca in aceste pachete sunt incluse platformele online (site, Facebook) si offline ( stadion, materiale LPF la stadion – revista, line-up) si TV (transmisiile in direct) detinute, dar acestea sunt adaptate brandului si planului sau de comunicare. Pentru ca un rol din ce in ce mai mare este adus de marketingul de continut, brandurile pot initia campanii integrate care pleaca de la stadion si ajung in online”.

In timp ce Adeplast, “Sponsor de Titlu” la Cupa Ligii, a construit campanii in jurul prezentei la stadion, reprezentantii LPF spun ca Orange, care a devenit recent “Title sponsor” la Liga 1 isi concentreza mesajul in egala masura pe transmisiile TV in direct.

„Aducem o perspectiva noua pentru profesionistii din marketing & comunicare - proiecte care sa aiba ca punct central fotbalul, dar adaptate nevoilor de comunicare de brand din momentul respectiv”, spune vicepresedintele LPF.

Se cauta cel putin patru sponsori oficiali

„Petermen lung, principala noastra provocare este transformarea fotbalului profesionist intr-o industrie sustenabila. Reglementarile pentru incurajarea dezvoltarii si cresterea performantelor jucatorilor, proiecte concrete de sprijinire a cluburilor pentru profesionalizarea activitatii acestora in zona de business si dezvoltare sunt cateva dintre proiectele demarate la finalulullui 2015.

“In egala masura, vrem sa crestem interesul si increderea companiilor in fotbalul profesionist. De aceea, in 2016 avem in plan gasirea a cel putin patru sponsori oficiali secundari pentru competitiile organizate de LPF”, spune vicepresedintele LPF.

Robert Pongracz a mai afirmat ca LPF va organiza o serie de workshopuri care au ca tema marketingul sportiv si fotbalul profesionist. “Global, exista din ce in ce mai multe companii care investesc sume importante in sustinerea sportului” explica vicepresedintele, initiativa workshop-urilor LPF.

 


PUBLICITATE: