Satiricon a lansat Dilemateca
Vineri, 26 Mai 2006

Satiricon a lansat Dilemateca

(AdPlayers.ro , Iulian Toma, iulian.toma@adplayers.ro ) Trustul de presa SATIRICON a lansat ieri revista Dilemateca – „prima revista despre carti si lectura din Romania”, dupa cum o numesc editorii. Lansarea a avut loc ieri la Colegiul „Noua Europa” din Bucuresti.

Autorii revistei spun ca Dilemateca este o revista lunara cu un numar de 80 de pagini color, in format A4, o tinuta grafica atractiva si rafinata in acelasi timp si este realizata de echipa redactionala a saptamanalului Dilema veche. Primul numar al revistei Dilemateca este pus in vanzare incepand de astazi, 26 mai, la pretul de 4,9 lei noi (49 000 lei vechi), cu o carte cadou. Editorii sustin ca revista va fi distribuita la punctele de vanzare a presei din toata tara in ultima vineri a fiecarei luni.

Satiricon a lansat DilematecaPozitionare

Motivand noua aparitie editoriala, Mariana Blaga-Bodea (foto) - General Manager, Satiricon sustine ca “Pe o piata a cartii in plina dezvoltare unde editurile incep sa se specializeze, scot din ce in ce mai multe titluri, si unde librariile devin spatii din ce in ce mai atractive, cititorul simte nevoia unei publicatii care sa ii ofere informatie, directie, sfaturi. Prin prezenta sa grafica deosebita – full color, 80 de pagini, hartie de calitate – si prin calitatea redactiei, revista Dilemateca este singura publicatie de profil care vine in intampinarea acestei nevoi”, mai sustine directorul general al companiei editoare.

Mircea Vasilescu, Senior Editor vine sa sublinieze acest lucru: “ De multi ani, lumea culturala romaneasca se intreaba „de ce nu avem si noi un magazin cultural dupa modelul revistei franceze Lire?”. Ne asumam ambitia de a lansa un astfel de magazin cultural, adresat cititorilor de tot felul, care vor sa se orienteze in spatiul noutatilor editoriale. „ ().

Satiricon

„Trustul de presa Satiricon a fost infiintat in octombrie 2005. Este primul trust de presa culturala si de satira din Romania” a declarat pentru AdPlayers, Mariana Blaga-Bodea. „Actionariatul este format din Dinu Patriciu si Mircea Dinescu”, a mai spus directoarea generala.

Despre publicatiile editate, general managerul trustului adauga: „Portofoliul actual al trustului cuprinde: saptamanalele Dilema Veche, Romania Literara si Aspirina, lunarul Dilemateca, urmand ca in trimestrul IV sa se mai lanseze doua publicatii lunare: Plai cu boi si Rom Bogat/Rom Sarac”.

Tirajul si distributia

Mariana Blaga – Bodea a declarat pentru AdPlayers ca “Tirajul la lansare al revistei lunare Dilemateca este de 15 000 de exemplare dat fiind ca fiecare exemplar pus in vanzare va avea cadou o carte. Vor mai fi si cateva sute de exemplare la pachet cu saptamanalul Dilema Veche la un pret promotional”, adauga ea.

Executivul Satiricon sustine ca tirajul va creste incepand cu numarul urmator. Distributia va fi nationala in mediul urban si va fi axata atat pe canalele conventionale (chioscurile de presa) unde va ajunge prin difuzorii importanti (Hiparion, Rodipet, Symmetria etc) cat si pe cele neconventionale (librariile Diverta, benzinarii, supermarketuri, hypermarketuri) unde va ajunge prin difuzorii specializati (Hachette etc).

Target si Publicitate

“Publicitatea din aceasta revista se vinde prin agentia Odyssey si prin departamentul nostru de vanzari”, a declarat pentru AdPlayers, Mariana Blaga – Bodea. Tariful lista ( Rate Card ) pentru o pagina de publicitate este de 1.900 EUR.

Despre targetul revistei, directoarea companiei editoare Satiricon spune ca “Revista Dilemateca se adreseaza tuturor celor care citesc carti, de orice fel, fie ca vorbim de literatura, carti de specialitate, ghiduri sau alte feluri de carti si care doresc sa se orienteze in spatiul noutatilor editoriale din ce in ce mai numeroase”.

Dilemateca este altfel decat revistele culturale existente, spun editorii. Ei mai precizeaza ca revista „este gandita si scrisa pentru un public larg; se adreseaza, de fapt, oricareia dintre cele un milion si jumatate de persoane care, conform statisticilor, cumpara si citesc frecvent carti”.

Campania de lansare

Conform Marianei Blaga – Bodea, campania de lansare consta in campanie radio, outdoor si activare la punctele de vanzare. “Campania este facuta in-house, in departament de marketing si PR cu activitati coordonate de Laura Radulescu si Matei Plesu. Campania radio a demarat pe 20 mai si se deruleaza pe posturile de radio Europa Fm, Magic FM, Mix FM, RFI. Campania de promovare va fi sustinuta de activitati PR si BTL. Revista si echipa care editeaza Dilemateca va fi prezenta si la targul de carte Bookfest organizat la Romexpo in perioada 13-18 iunie.

DILEMATECA. Iti da de citit!

Iata si ce spune spotul radio, care apeleaza la vocea lui Andrei Plesu:

„Sunt Andrei Plesu si va anunt ca dupa discoteca, cinemateca, vinotec, biblioteca, s-a inventat o noua institutie: DILEMATECA. Merita o Vizita!” .

Spotul continua cu: „Prima revista despre carti si lectura. Apare pe piata din 26 mai, cu o carte cadou. Numai 4 lei si 90 de bani. Sau 49.000 de lei vechi”. „Dilemateca. Iti da de citit!” este sloganul sub care se incheie mesajul campaniei radio.

Echipa

Potrivit directoarei generale a trustului Satiricon, echipa Dilemateca este si echipa redactionala a saptamanalului Dilema Veche. Aceasta este compusa din: Mircea Vasilescu (Senior Editor), Simona Sora si Marius Chivu (editori coordonatori), Matei Martin (secretar general de redactie), Dan Stanciu (prezentare grafica) si redactorii Magdalena Boiangiu, Adrian Cioroianu, Radu Cosasu, Matei Florian, Cristian Ghinea, Stela Giurgeanu, Andrei Manolescu, Cezar Paul-Badescu, Ruxandra Petrescu, Adina Popescu, Iaromira Popovici si Alex Leo Serban.

Sumar Dilemateca

Sectiunea Recenzii prezinta, sub semnatura unor specialisti, noutati editoriale din toate domeniile: literatura romana, traduceri, istorie, sociologie, carti pentru copii, ghiduri practice, arta, stiinta etc. Sectiunea Dosar va fi dedicata, in fiecare numar, unei teme de interes general; in nr. 1 – „Ce-am citit si ce-am pierdut?”, o dezbatere despre bestseller-urile tranzitiei, de la Sandra Brown la Dan Brown. Rubrica Fragmente va contine, in avanpremiera, pasaje reprezentative din romane in curs de aparitie ale unor autori romani si straini. Sectiunea Interviu va contura profilul unui autor de succes, iar Reportaj si Locuri de citit vor fi dedicate spatiilor in care se citeste (de la biblioteci scolare la parcuri, de la librarii la statiile de metrou).

Din sumarul numarului 1: Dosar – „Ce-am citit si ce-am pierdut – piata de  carte in tranzitie”; Interviu – Dan C. Mihailescu: „M-as fi dus la Woodstock, dar fara iarba”; Documente: O scrisoare a lui N. Steinhardt catre Constantin Noica, prezentata de Gabriel Liiceanu; Fotbal si literatura – Radu Cosasu despre El Mundial 1986, cu un comentariu „dupa 20 de ani” de Catalin Tolontan; Reportaj: Literatura blog; Ancheta: Cum se autocenzureaza scriitorii romani; Recenzii: cronici de Adrian Cioroianu, Bogdan Murgescu, Anca Manolescu, Ciprian Mihali, Anca Oroveanu, Magdalena Boiangiu, Paul Cernat si altii; Craii de cartea-veche, o rubrica de Stefan Agopian.

.Satiricon a lansat Dilemateca

.Satiricon a lansat Dilemateca

.Satiricon a lansat Dilemateca

.Satiricon a lansat Dilemateca

.


PUBLICITATE: