Sapte din zece romani aleg o farmacie dupa cost. Acelasi procent obisnuiesc sa consume suplimente alimentare. Cercetare Reveal Marketing Research
Miercuri, 10 Noiembrie 2021

 

Credit. Reveal Marketing Research

Dintre suplimentele alimentare, cele mai cautate sunt vitamine si minerale (80%), suplimente pentru imunitate (70%), suplimente pentru raceala si gripa (57%), suplimente pentru ficat / hepatoprotectoare (34%) si suplimente pentru digestie, flora intestinala, probiotice si prebiotice (33%).

AdPlayers. info

Sapte din zece romani la nivel national declara ca obisnuiesc sa consume suplimente alimentare dintre care vitamine si minerale (80%), suplimente pentru imunitate (70%), suplimente pentru raceala si gripa (57%), suplimente pentru ficat / hepatoprotectoare (34%) si suplimente pentru digestie, flora intestinala, probiotice si prebiotice (33%).

Comportament orientat spre preventie

Derulat de Reveal Marketing Research la inceputul lunii Noiembrie a.c., studiul in domeniul farmaceutic arata ca romanii au in general un comportament orientat spre preventie. Acest comportament orientat spre preventie este concretizat prin actiuni de intarire a sistemului imunitar inainte de inceperea sezonului rece, actiuni pe care 74% dintre respondenti declara ca obisnuiesc sa le intreprinda.

Accesul limitat la sistemul de sanatate in aceasta perioada a pandemiei, precum si teama romanilor de a nu contracta virusul COVID-19 au acutizat si mai mult acest comportament de preventie. Astfel, 77% dintre romanii din mediul urban si rural declara ca incearca sa previna aparitia unei probleme de sanatate prin folosirea suplimentelor alimentare (in crestere cu 16% anul acesta fata de septembrie 2020).

In paralel, un sfert dintre romani (23%) prefera sa trateze o problema atunci cand apare cu ajutorul medicamentelor. Datele arata faptul ca un comportament orientat spre preventie este mai degraba adoptat de respondentii cu varste cuprinse intre 34 si 44 de ani si de respondentii cu venituri mari (peste 4.000 lei). Dintre persoanele care prefera sa trateze problema atunci cand apare se disting tinerii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (31%) si persoanele cu un venit mic, respectiv 33% dintre respondenti.

Suplimente alimentare in pandemie

Potrivit studiului, consumul de vitamine si suplimente a crescut considerabil in acest al doilea an al pandemiei. Astfel, 81% dintre consumatorii romani au luat in ultimele trei luni vitamine si minerale (fata de 27% in septembrie 2020), iar 70% au luat suplimente alimentare pentru a-si intari sistemul imunitar (fata de 32% in septembrie 2020). Suplimentele pentru raceala si gripa sunt achizitionate de 57% dintre respondenti.

Pe categorii de gen, barbatii iau in mai mare masura vitamine si minerale (77% femei vs 85% barbati), cat si suplimente pentru imunitate (65% femei vs 74% barbati) si pentru raceala si gripa (49% femei vs 64% barbati). O explicatie ar putea fi aceea ca barbatii compenseaza pentru comportamente mai nesantatoase, respectiv alimentatie, sedentarism, consum de alcool si de aceea tind sa consume mai multe vitamine, minerale si suplimente in detrimentul femeilor.

70% dintre romani aleg o farmacie in functie de cost

Romanii se orienteaza catre farmacii in functie de cost (70%), proximitate si promotii/ oferte disponibile (39%), urmate de diversitatea produselor (31%). Cele mai mici scoruri sunt inregistrate de criterii precum recomandari ale prietenilor / cunoscutilor (6%).

Recomandarile functioneaza atunci cand oamenii au dubii referitor la cea mai buna decizie sau cand au nevoie de experienta anterioara. Avand in vedere ca farmaciile se gasesc la tot pasul, recomandarile se situeaza automat pe pozitia cea mai de jos a piramidei.

Criteriile de natura emotionala, precum amabilitatea si promptitudinea personalului reusesc in continuare sa ii fidelizeze pe 29% dintre respondenti care declara ca opteaza pentru o anumita farmacie in functie de aceste criterii.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 3-7 noiembrie 2021, pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, din mediul urban si rural. Marimea esantionului a fost de 1.014 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Mai mult in Cercetare, Research, Business, Farmaceutice


PUBLICITATE: