Spot Aphtaplus " Sa n-ai afte-n gura". Credit: Sodimed
Client: Sodimed.
Agentie: Dualmind
adplayers. Iulian Toma
Atunci cand intr-o campanie pe Internet si Radio, posturilor le-a placut asa tare spotul publicitar ca au sarit si cu ceva difuzari gratuite, "sa n-ai afte-n gura" daca nu te intrebi ce le-a placut asa tare celor de la Virgin Radio sa ofere spotul si drept continut pe post? Mai puneti si ca intr-un matinal de televiziune nationala ( Antena 1 ), gazdele (Razvan si Dani) s-au salutat dimineatza cu „sa n-ai afte-n gura”.
Intr-o aglomerare de mesaje unde clientii arunca in razboiul cotelor de piata cu milioane de euro, mesajul Aphtaplus nu poti spune ca nu s-a facut auzit. Si asta in conditiile in care toata campania a costat putin. Foarte putin J (Multumim pentru copy, Leroy Merlin).
Pe marginea campaniei multa lume a vorbit, dar foarte putini i-au cautat pe autori sa-i intrebe de ... sanatate. De fapt, din spusele autorilor creatiei, pana la adplayers, nu i-a cautat niciun comentator al campaniei sa-i intrebe ce durere a avut pacientul si cum a ales doctorul tratamentul.
Si pentru ca n-a facut-o nimeni, dupa doua luni de tratament „sa n-ai afte-n gura”, adplayers s-a internat impreuna cu pacientul - clientul Aphtaplus si doctorul - agentia de creatie Dualmind, care a eliberat retetele de creatie in perioada de administrare a tratamentului, ca sa vadem cum sta relatia pacient - doctor.
Ce spune agentia?
„Traim o perioada in care toate posturile de radio si televiziune sunt asaltate de reclame pentru produse farmaceutice si parafarmaceutice” spun Nicolae Baciu - Director Executiv, Dualmind. „Toate aceste spoturi parca sunt executate dupa acelasi cliseu: Te doare sau te incomodeaza, iata solutia!. Rationalul din spatele acestor executii a fost simplu, hai sa facem ceva total diferit si memorabil. Sa transmitem beneficiile produselor altfel”.
Solutia.
„Am decis sa facem pentru Aphtaplus un spot muzical, popular, amuzant, cu potential de viralizare si cu un slogan pe masura: "Sa n-ai afte'n gura". Restul executiei a venit de la sine”, spune Nicolae Baciu, de la Dualmind.
„Baciul” agentiei mai adauga si mediile in care creatia a fost comentata: „Spotul Aphtaplus a starnit interesul publicitarilor si a fost preluat si comentat de Iqads, B1 TV, Apropo TV si Neatza cu Razvan si Dani, ceea ce a dus la viralizarea acestuia” spune autorul.
Spotul Aphtaplus. Credit: Sodimed PR / Dualmind
Ce ne-a cantat pacientul (clientul) despre consultatie si reteta „Sa n-ai aften-gura”?
"SODIMED si-a dorit o abordare iesita din comun, care sa atraga atentia pacientilor asupra existentei unor produse inovative, pentru confort imediat” spune Simona Moiceanu - Product Manager, Sodimed.
„Astfel, am agreat propunerile DUALMIND deoarece ne-au surprins prin originalitate si indrazneala. Este prematur sa vorbim de impactul asupra pacientilor, dar cu siguranta aceste reclame au adus informatii noi intr-un mod diferit si memorabil." a motivat oficialul de marketing alegerea agentiei si solutiei creative.
Toata lumea-i multumita. Cel putin in declaratii de dragoste. Ce se intampla cu relatia cu producatorul? Mai trage o dubla. De fapt o tripla, cu un alt produs. Herpactiv.
„Pentru Herpactiv am optat pentru o serie de 3 spoturi care surprind povestea unor situatii neplacute datorate herpesului” mai spune Nicolae Baciu - Director Executiv, Dualmind
Spoturile Herpactiv au fost filmate, montate si prelucrate in asa fel incat sa para cat mai realiste, ca si cum ar fi fost filmate cu telefonul mobil. Ambele campanii s-au difuzat pe posturile de radio Europa FM si Virgin Radio, Youtube si Facebook. " adauga baciul Nicolae, de la Dualmind.
Si pentru ca vorbeam de relatia dintre pacient si doctor, cel putin pana la vizita medicala adplayers de vineri dimineata, atat unul cat ci celalalt sunt bine, sanatosi si au o relatie buna intr-o categorie foarte aglomerata de tot felul de afectiuni de cote de piata.
In treacat fie spus, in aglomeratia de solutii de a iesi sanatos la vanzari in domeniu, campania Aphtaplus „Sa n-ai afte-n gura” a iesit cu un val de simpatie cel putin in randul ascultatorilor si moderatorilor de emsiuni. Daca si cei care au dat pe la farmacie au cerut produsul, vom vedea. Efectul campaniei este, cel putin deocamdata, prematur de masurat. Sau prea costisitor pentru cati bani au fost in campanie.
Producatorul
Potrivit companiei, SODIMED este o companie specializata in marketing si promovare de produse farmaceutice dezvoltate in parteneriat cu producatori internationali de renume. In ultimii 20 de ani, SODIMED s-a extins din Romania in Europa Centrala si de Est cu un portofoliu de produse inovative care acopera nevoile actuale ale pacientilor, pe o varietate larga de specialitati medicale.
„Dezvoltarea constanta a SODIMED se datoreaza oamenilor din echipa, pentru care etica, onestitatea, pasiunea, implicarea s-au dovedit a fi valori primordiale”, mai spun reprezentantii producatorului.
Agentia – evita cliseele.
Fondata in 2006 de Nicolae Baciu, Dualmind este o agentie de creatie specializata pe design de ambalaj si campanii de promovare. Potrivit agentiei, fiecare proiect este considerat o noua provocare pentru echipa de creatie si este abordat cu propuneri indraznete care evita cliseele publicitatii clasice.
In portofoliul Dualmind se numara branduri ca Digi Mobil Spania, Digi Mobil Italia, Gerocossen, Albalact, Olympia, Coffeol Romania, Add Cargo, Victronic, Foldo si Sodimed. Dualmind pune la dispozitia clientilor sau urmatoarele servicii: package & product design, branding, consultanta si strategii de marketing, web content & design, integrated communications, digital & media management, brand & PR strategy.
Mai mult in Conturi, adplayers critic,