“Senzatia pe care o ai participand la astfel de concursuri cu zeci de agentii este ca cineva face misto de tine, cu tine de fata. Din pacate, insa, acolo eram o sala cu o capacitate de 300 de persoane aproape plina cu manageri de agentii", a declarat pentru adplayers Robert Tiderle, managerul Papaya despre licitatii sau sedinte de briefing in care sunt invitate zeci de agentii, ca cea organizata, astazi, de Carrefour, intr-o sala cu o capacitate de sute de persoane.
“Cred ca nu exagerez daca spun ca eram acolo peste peste 200 de oameni de publicitate care au venit de buna voie la o sedinta de briefing care se anunta drept una serioasa. Desi din capul locului nu am fost de acord cu aceasta sedinta, nu am plecat din respect pentru organizarea intalnirii. Este adevarat, noi ne-am dat acordul pentru prezenta noastra acolo, insa nicio clipa nu mi-am imaginat ca va fi asa. Am mai auzit de concursuri cu foarte multe agentii din care ne-am retras imediat pentru ca era limpede ce se intampla acolo. Ma intreb insa cati dintre cei din sala au stiut ca au fost invitate peste 80 de agentii”.
Rusine, Insulta, Umilinta
“Imi este rusine cu acest moment in care se afla industria. Ma simt insultat, umilit, bataia de joc a celor ce isi inchipuie ca am ajuns… Nu stiu ce sa scriu acum” spune managerul Papaya despre participarea celor peste 80 de agentii invitate la o sedinta de briefing Carrefour.
Tiderle a afirmat pentru adplayers ca asteapta o pozitie a organizatiilor de publicitate – UAPR, IAA sau altele, prin care initiative de concursuri in publicitate in care sunt invitate zeci de agentii de publicitate sa fie descurajate din fasa.
In sprijinul asteptarii sale de profesionalizare a concursurilor de publicitate, managerul Papaya aduce recentele dezbateri pe tema unor recomandari privind organizarea licitatiilor, prin care participantii la piata care invita zeci de agentii la concurs sunt descurajati sa faca astfel de selectii, pentru ca aceste proceduri sunt contrare bunelor practici in organizarea licitatiilor, riscand astfel boicotarea acestora de catre agentiile membre ale asociatiilor de profil.
Mai jos, opinia managerului Papaya publicata astazi in jurul orei 12.00 pe retele de socializare, pozitie care a strans deja pana la acasta ora zeci de aprecieri din randul oamenilor de publicitate din agentii.
Robert Tiderle:
“Succes.”
Astazi m-am trezit cu noaptea-n cap pentru a nu intarzia la briefing-ul Carrefour. Am ajuns la briefing si inainte de toate am baut o cafea. Impreuna cu alte 84 de agentii. Au reusit, intr-adevar, sa ne faca destul de curiosi.
Pe masura ce au inceput sa ne povesteasca, ne-am dat cu totii seama ca este pe bune. Carrefour Romania chiar face un pitch cu toate agentiile din Romania.
Ma uit pe telefon si vad un mesaj trimis de o colega, care ne ura, simplu, “Succes.” Este recent venita in Papaya, fara experienta si in primele luni in advertising. Se uita cu respect la cei din Papaya si poarta acelasi respect multora din industrie, din alte agentii.
Acum eu trebuie sa ii spun ca tocmai am fost invitati la un pitch impreuna cu alte 84 de agentii. Si ca nu este o gluma.
Imi este rusine cu momentul asta in care se afla industria. Ma simt insultat, umilit, bataia de joc a celor ce isi inchipuie ca am ajuns (…) nici nu stiu ce sa scriu acum.
In calitate de membru platitor, cer ca UAPR, daca exista, sa aiba o reactie. Sa faca ceva, orice, ca aceste mitocanii sa nu se mai intample.
Pe acelasi subiect:
Licitatie sau derapaj de concurs in publicitate? Pitch Carrefour cu 84 de agentii chemate.
Mai mult in Licitatii