"Romanii sunt destepti" cu bani putini. Buget sub 20.000 EUR, in campania ROM.
Joi, 22 Decembrie 2011
 (AdPlayers, Iulian Toma)

„Romanii sunt destepti” cu bani putini. Dezvoltata de agentia de publicitate McCann Erickson, campania ROM care a reusit sa schimbe (macar o parte) din sugestiile negative generate automat de Google a avut buget de sub 20.000 EUR dupa cum au afirmat pentru adplayers.ro surse apropiate contului de comunicare.

Invitata de AdPlayers sa dezvaluie bugetul campaniei, Gabriela Munteanu (foto), executivul de marketing al producatorului ROM, nu a vrut sa comenteze informatia. Oficialul a confirmat insa ca valoarea investitiei a fost una mica in comparatie cu buzz-ul generat de comunicare. 

Intrebat la randul lui la cat s-au ridicat investitiile in campania „Romanii sunt destepti”, Adrian Botan, Creative Director al agentiei McCann Erickson a afirmat ca bugetul nu a depasit pretul unui „automobil de clasa medie”.

Cu o crestere preconizata de 10% in acest an comparativ cu 2010, Kandia Dulce este un business estimat pentru 2011 la aproximativ 30 Mil. EUR pe an (120-125 Mil. Lei), si investitii in comunicare in jur de 5 Mil. EUR (20,5 Mil. Lei), asa cum afirma pentru AdPlayers dupa castigarea premiilor Cannes Lions, Mihut Craciun, General Manager al Kandia Dulce, producatorul care patroneaza brandul ROM.

Bugetul versus Miza

In ciuda bugetului mic, nemultumirea romanilor provocata de sugestiile automate initiale ale motorului au generat reactii, potrivit autorilor campaniei, in zeci de transmisiuni TV, inclusiv din afara tarii, sute de site-uri si bloguri din mai multe tari. Miza - dorinta romanilor care au vrut sa schimbe sugestiile Google - a fost importanta in campanie, si nu bugetul.

Initiata cu putin inainte de ziua nationala, comunicarea interactiva dezvoltata de ROM a generat pe parcursul a 30 de zile numai din site-ul campaniei peste 600.000 de clicuri spre sugestia „Romanii sunt destepti” din Google, cautarile directe nefiind contorizate. Astfel, recomandarea (romanii sunt) „destepti” a batonului de ciocolata a trecut in fruntea celorlalte sugestii automate generate de motorul de cautare.

Initiativa marcii a generat si alte propuneri in paginile Google. Printre sintagmele pozitive monitorizate de agentia de publicitate se numara (Romanii sunt) educati, frumosi, talentati, inventivi, sau harnici. Pe langa paginile in limba romana din Google, au fost inregistrate sugestii si in limbile franceza, italiana, spaniola.

„Desteapta-te romane!”

Dincole de bugete, obiective si rezultate, campania ROM a tras unul dintre cele mai importante semnale de alarma referitoare la imaginea romanilor atat in ochii lor, cat si in ochii altor nationalitati. Continutul pe Internet. Monitorizand in multe cazuri ceea ce "nu sunt" romanii, ponderea importanta a informatiilor negative face sa fim perceputi de multe ori mai degraba asa cum nu suntem, contribuind fara sa vrem la o imagine a romanilor asa cum nu o dorim.  

Recunoscuta inclusiv si de autori drept un rezultat de moment, performanta campaniei „Romanii sunt destepti” ar putea fi un beneficiu perisabil in conditiile in care media si furnizorii de continut pe Internetul indexat de Google in urmatoarea perioada nu vor contribui la promovarea valorilor pozitive ale romanilor. Ce-ar fi de facut pentru a schimba acest lucru?

Desteapta-te romane! Ai grija cum esti, cel putin de acum inainte.

Mai mult in Conturi


PUBLICITATE: