In randul persoanelor infectate cu Covid-19, majoritatea mentioneaza simptome moderate (41%) sau usoare (34%).
AdPLayers. info
Romanii s-au relaxat: 55% declara ca sunt putin sau deloc ingrijorati de riscul actual de infectare cu Covid-19.
Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research si-a propus sa afle mai multe detalii despre comportamentele si temerile actuale ale romanilor, pe fondul cresterii alarmante a numarului de cazuri noi de infectare cu Covid-19 din ultima perioada.
67% dintre romani nu se asteapta la masuri restrictive in urmatoarele luni, in ciuda cresterii numarului de cazuri de Covid-19.
53% dintre romani cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 in ultimele 3 luni. Totodata, 55% afirma ca sunt putin sau deloc ingrijorati de riscul actual de infectare
Potrivit celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 29% dintre romani sustin ca au avut simptome care ar fi putut indica o infectie cu Covid-19 in ultimele 3 luni, insa nu s-au testat pentru confirmare. In schimb, 9% dintre respondenti sunt siguri ca au fost infectati, avand confirmarea unui test pozitiv.
In randul persoanelor infectate cu Covid-19, majoritatea mentioneaza simptome moderate (41%) sau usoare (34%). Totusi, 11% au avut forme mai severe ale infectiei, procentul fiind semnificativ mai mare in randul celor de peste 55 de ani (30%), categorie de varsta cunoscuta pentru vulnerabilitatea crescuta in fata virusului.
Mai mult decat atat, 53% dintre romani cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 in ultimele 3 luni, majoritatea cazurilor regasindu-se in cercul de prieteni si colegi (40%) sau in familie (32%).
„Faptul ca o treime dintre romani au prezentat simptome de Covid-19 in ultimele 3 luni, insa au ales sa nu se testeze, reflecta o scadere a perceptiei amenintarii reprezentate de coronavirus. Aceasta poate fi determinata de mai multe motive, cum ar fi perceptia redusa a riscurilor in cazul simptomelor usoare sau moderate, sau teama de rezultate pozitive care ar putea conduce la restrictii si izolare„ spune Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
67% dintre romani nu se asteapta la masuri restrictive in urmatoarele luni, in ciuda cresterii numarului de cazuri de Covid-19
55% dintre romani declara ca sunt putin sau deloc ingrijorati de riscul actual de infectare cu Covid-19. Aceasta atitudine este mai frecventa in randul barbatilor (59% fata de 52% femei), al tinerilor din Generatia Z cu varste intre 18-24 de ani (61%) si al celor fara copii sub 18 ani (58% fata de 52% in cazul persoanelor cu copii sub 18 ani). In contrast, 34% dintre respondenti exprima o ingrijorare moderata, iar 11% se declara foarte ingrijorati.
In legatura cu masurile de preventie impotriva Covid-19, precum purtarea mastii, distantarea sociala, dezinfectarea etc., majoritatea romanilor spun ca le respecta partial (45%). 23% considera ca aceste masuri nu sunt necesare, 18% le ignora in mare parte, iar 14% le respecta cu strictete.
In contextul actual, 67% dintre romani nu se asteapta la masuri restrictive in lunile urmatoare, in ciuda cresterii numarului de cazuri de Covid-19. Aceasta opinie este mai frecvent intalnita in randul persoanelor cu varste intre 45-55 de ani (75%) si al celor fara copii sub 18 ani (71% fata de 63% in cazul persoanelor care au copii sub 18 ani).
Totodata, 7 din 10 romani afirma ca nu iau in considerare vaccinarea preventiva pentru a evita infectarea cu Covid-19.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 28.08-05.09.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1009 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 16 ani companii din Romania si alte tari din Europa.
Cercetarea face parte din portofoliul Reveal Market Resources, hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.
Mai mult in Cercetare, Research, Responsabilitate Sociala, CSR