Credit: Toyota Romania
Potrivit unor date Jato Dynamics, citate de Toyota Romania, defalcat pe categorii, bugetul mediu pentru achizitia unei masini apartinand segmentelor de clasa mica este de 11.700 euro, 20.750 euro in cazul segmentelor de clasa medie si 23.000 – 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri.
AdPlayers.info
Romanii aloca, in medie, intre 11.700 euro si 31.200 euro pentru cumpararea unei masini noi din clasele mica, medie si SUV, potrivit datelor Jato Dynamics, citate de Toyota Romania, in contextul in care vanzarile de autoturisme noi au crescut.
Defalcat pe categorii, bugetul mediu pentru achizitia unei masini apartinand segmentelor de clasa mica este de 11.700 euro, 20.750 euro in cazul segmentelor de clasa medie si 23.000 – 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri.
“Cumparatorul roman se aliniaza la tendintele globale, iar achizitia unei masini noi nu mai tine cont doar de bugetul disponibil, ci si de un cost cat mai mic in utilizare si de o valoare de revanzare cat mai mare. Vanzarile crescute ale masinilor eco, in detrimentul motorizarilor diesel, confirma acest fapt.”, declara Mirela Grigore, director de Marketing in cadrul Toyota Romania, parte a grupului britanic Inchcape.
“Suplimentarea fondurilor programului Rabla Plus pentru persoane fizice si juridice, in ultimele doua luni, alimenteaza cererea tot mai mare pentru masini hibride, plug-in hibride si electrice, care au ajuns sa detina o pondere de 3,6% in primele 7 luni din 2019, fata de doar 2,5% in acelasi interval din 2018.”, spune Eduard Diaconu, director de Vanzari si Retea in cadrul Toyota Romania, parte a grupului britanic Inchcape.
Cumparatorii au in vedere avantajele utilizarii masinilor hibrid pe termen mediu, raportandu-se la costul total al detinerii autoturismului. Astfel, emisiile scazute si consumul redus ale motorizarilor hibride, precum si calitatea si durabilitatea caracteristice masinilor Toyota determina o depreciere scazuta.
Pentru autovehiculele hibride exista mai multe exceptii la taxele si impozitele locale: in functie de deciziile consiliilor locale, proprietarul beneficiaza de o reducere intre 50% si 100% la plata obligatiei fiscale, dar si de parcare gratuita in orase.
Reducerea costului total in utilizare este determinat de o serie de elemente pe care motorizarile hibride nu le au comparativ cu cele conventionale precum: ambreiaj, demaror, alternator, curea de accesorii.
Spre exemplu, autoturismele Toyota beneficiaza, indiferent de motorizare, de o garantie de 6 ani, in limita a 200.000 km, iar motorizarile hibride beneficiaza de 5 ani garantie a sistemului hibrid, care se poate prelungi cu inca 5 ani daca se realizeaza verificarea anuala (Hybrid Health Check) la un reprezentant autorizat Toyota.
In primele 7 luni s-au vandut 3.541 masini eco (hibride, plug-in hibride si electrice), cu 60% mai multe decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. In acelasi interval, vanzarile de autoturisme noi au crescut cu 11%, iar cele de masini second hand au scazut cu 5,9%.
Potrivit reprezentantilor Toyota Romania, cresterea venitului net anual pe cap de locuitor in 2018, pana la valoarea de 5.083 de euro, a contribuit semnificativ la acest trend. Consumatorul roman a inceput sa inteleaga mult mai bine avantajele achizitiei unei masini noi comparativ cu una rulata. Garantia de producator, lipsa eventualelor “surprize” neplacute, cat si dorinta de a fi primul utilizator al masinii sunt elemente care determina tot mai multi romani sa achizitioneze o masina noua.
Chiar si cu acest avans al pietei masinilor noi, Romania continua sa fie pe ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste posesia unei masini, cu doar 362 de autovehicule la 1.000 de locuitori, fata de 602 masini la 1.000 de locuitori – media UE, releva datele Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile.
Toyota Romania este importatorul exclusiv pentru Toyota si Lexus in Romania, parte din grupul Inchcape - cel mai mare distribuitor si retailer auto din lume, cu o prezenta globala in 32 de tari si avand peste 18.000 de angajati. Toyota Romania a incheiat 2018 cu o cifra de afaceri de 304 milioane de euro, in crestere cu 23% comparativ cu 2017, si 5.745 de vehicule vandute in Romania, cu 20% mai multe decat in anul precedent.
Mai mult in Business, Auto