Rol.ro vinde publicitate online cu "Profesoara facand sex oral unui barbat" la Vodafone "nelimitat, seara si in weekend"
Marti, 14 Octombrie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Publicitatea online are multe parti interesante, insa cu siguranta una dintre cele mai dezbatute teme a fost cea a continutului ofensator, pe care il promoveaza unele portaluri online. Ca si in viata reala unde putem intalni atat oameni cinstiti dar si hoti de buzunare, si lumea virtuala are surprizele ei.

 

Bunaoara primim de la un cititor de AdPlayers o frumoasa campanie de comunicare online derulata pe un portal relevant in media online romaneasca – rol.ro .  

Asa cum si in lumea politica exista corupti, nu este de mirare ca cei care sunt chemati sa pazeasca bunele practici si in industria online - unii dintre jucatorii importanti in piata de Internet - sunt chiar cei care incalca aceste legi.

 

 In loc sa opreasca de la publicare pagini cu continut interzis persoanelor sun 18 ani, Rol.ro, una dintre marile case online din Romania, sub a carui palarie puteti gasi mai multe produse online, nu a reusit sa opreasca invazia continutului murdar in paginile sale. Astfel, cititorul nostru ne-a transmis – lucru dealtfel verificat ulterior de AdPlayers, ca in weekendul trecut (11-12 octombrie n.r)  au putut fi vazute bannere ale unuia dintre investitorii importanti in comunicarea online – Vodafone, in pagini cu continut explicit sexual . Capturile alaturate nu mai au nevoie de nicio prezentare.

 

Intr-o situatie normala, clientul, agentia de media care planifica media pentru operatorul de telefonie mobila – in cazul nostru Universal McCann, primeste la sfarsitul lunii o monitorizare banala de publicitate cu paginile in care au fost afisate bannerele. Cum Tariful Lista (Rate Card) este de aproximativ 50 de lei CPM, este firesc sa ne intrebam cate afisari a va plati Vodafone din expunerile desfasurate in volumul celor 54.000 de vizionari ale un articol video cu titlul „Profesoara facand sex oral unui barbat” in campania „nelimitat, seara si in weekend”?

 

Un calcul simplu ne spune ca numai un singur astfel de filmulet ar putea fi vandut in publicitate la un tarif lista de 2.500 de lei. Sa se fi intamplat acest lucru? Greu de crezut. Si atunci inseamna ca Vodafone a primit expunere gratuita in astfel de pagini? Vom vedea ce ne spun responsabilii celor trei companii implicate: Rol - care a vandut spatiul, Universal McCann care a cumparat si Vodafone care va plati, sau nu.
 

Sau poate ca avem in fata o noua implementare creativa a unei campanii demne de un premiu de creatie la Golden Drum: „Profesoara facand sex oral unui barbat” in campania „nelimitat, seara si in weekend”? Si ca o astfel de campanie trebuia sa-si faca afisarile, articolele video in discutie nu sunt singulare.

Tu ce crezi despre editorii carora "le scapa" astfel de articole video ofensatoare ce sunt vandute ulterior "din greseala" in publicitate online?

PUBLICITATE: