Romanian Advertising Council (RAC) nu este de acord cu spotul Cava D’Oro: „Birtul”, potrivit unor surse din piata de publicitate. Spotul este primul din campania de publicitate recent lansata si s-a derulat pana de curand pe posturile de televiziune.
Contactat de catre AdPlayers, Robert Tiderle, Director General la Papaya Advertising, agentia autoare a spoturilor din campania de publicitate a afirmat ca „Exista o sesizare de la Sindicatul National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC). CNA roaga RAC sa emita un punct de vedere cu privire la "utilizarea imaginii politistilor pentru promovarea numitor produse".
„Am fost la intalnirea RAC de vineri (n.r., 2 mai, a.c.), unde m-am asteptat sa se dea un raspuns legat de acest lucru”, mai spune Tiderle. „RAC insa, desi considera ca nu este o problema cu folosirea politistilor in spotul Cava D'Oro, ne-a lasat sa intelegem ca spotul contravine unui paragraf din Codul de Practica in Publicitate, si ca ii jignim pe politisti”.
Potrivit sefului de la Papaya, printre cei care se aflau in Componenta Comitetului Etic RAC se numara Ramona Brad (P&G), Constantin Bratu (Berarii Romaniei), Cristi Petriceanu (Netbridge), Florentin Scarlat (Unilever), Doru Cristiu.
Primul spot al campaniei, Cava D’oro: Birtul a fost difuzat in ultimele 2 saptamani la mai multe posturi de televiziune: Pro Tv, Pro Cinema, Realitatea Tv, Sport.ro, Antena 1 si Antena 3. Postat pe Youtube, 220.ro si AdPlayers, spotul a mai inregistrat deasemenea si peste 100.000 de vizionari online si cateva sute de comentarii.
De cateva zile reclama este urmata de o a doua executie, intitulata Cava D'Oro: „Francezii”.