Publicitate online BCR, Romtelecom langa filme XXX
Joi, 24 Martie 2011
 ( AdPlayers, Iulian Toma )

Publicitatea online pentru filme XXX si cea pentru banci merge mana in mana si la Bucuresti, dar si la Londra. Bannere de productii pentru adulti alaturate de cele apartinand BCR, Romtelecom si chiar ale unei celebre scoli de afaceri londoneze intregesc cea mai recenta captura pescuita de AdPlayers. Unde am dat de peste?  Filmepeales.com, un site de filme, in apele atat de laudate ale cumparaturilor online “automatizate” de Google.

In zadar scot bani din buzunar ziarele de calitate sau media de business pentru a construi continut editorial de calitate relevant pentru cititor. Eforturile de a face treaba buna in online apartin, dupa cate se pare, doar unor oameni naivi. Bannerele prinse la recoltat de audiente, cel mai probabil la costuri cu multe zerouri dupa virgula, spun de la sine ca toata munca editorilor cu planuri de business si redactori cu scoli de jurnalism ramane in egala masura apreciata cu cea a site-urilor care promoveaza productii XXX.

Ce zice o companie de branding? Dochita Zenoveiov, Managing Director la Seed Consultants : “Este clar job-ul brand manager-ului sa urmareasca tot mixul de expunere care trebuie sa fie aliniat la platforma de brand. Rolul responsabilului de marketing este sa nu fie de acord cu pozitionarea brandului pe anumite site-uri daca acesta ii poate compromite reputatia chiar si printr-o simpla alaturare cu un brand sau produs controversat.”

Bune practici "automatizate"

Achizitionate poate chiar cu diplome de certificare Google, bannerele care fac subiectul articolului nu sunt, din pacate, singurele exemple. Cititorii sunt dealtfel invitati sa contribuie la randul lor si cu alte cazuri ce pot actualiza astfel de “bune practici”. Un lucru este insa evident; verificarea continutului unui site si implicatiile de asociere a imaginii unui brand in cazul unor astfel de achizitii automatizate doar de cuvinte cheie sunt povesti de adormit nu numai copiii ci, dupa cum se vede, si adultii.

Dictate de valorile de chilipir ale unor preturi cum sunt costul pe mia de afisari (CPM) sau pe clic (CPC), orice site cu astfel de “bune practici” poate scoate astazi bani frumosi din piata de media online. Si nu de oriunde, ci de la marci care fac miliarde de euro pe an.

Este un plan de media bun pentru marci? Alaturate langa BCR, Romtelecom si chiar London School of Finance & Business, cele doua bannere online care promoveaza continut din categoria XXX vorbesc de la sine. Succesul de public atras de un astfel de site a depasit granitele Romaniei. Ce mai poti reprosa unor  oameni de media certificati Google de la Bucuresti, cata vreme colegi de retea de la Londra muncesc cu acelasi plan online pentru celebra London School of Finance & Business? Nimic!

Cati bani langa filme XXX?
Concluzia este una singura. Publicitatea online a unui brand de banking sau servicii financiare merge inserata deopotriva in gandul, evenimentul zilei, romania libera sau ZF.ro, Financiarul, Money.ro, Capital, cat si in site-uri care promoveaza filme pentru adulti. Ar mai fi o intrebare: cine calculeaza cati bani se aloca in ambele cazuri ? Exista oameni de media specializati in achizitii de banere care stiu cati bani aloca unei banci bannere asociate cu cele ale categoriei XXX, si cat publicatiilor de business?

Departe de a gusta continutul tabloid, pe langa site-urile care le expun astfel de reclame in fiecare pagina, imaginile alaturate reprezinta doar un articol, din fericire trecator, in AdPlayers. Ganditi-va insa si cu cine faceti banking. Zi de zi imaginea unei banci este asociata langa bannere de filme pentru adulti.

Imaginati-va si ce servicii telecom recomandati zilnic copiilor sau mamei. O companie de telefonie care este prezenta zilnic langa bannere de filme pentru adulti v-ar putea convinge sa il recomandati si mamei. Sa ne imaginam si sfatul:
“-Vezi si tu draga oferta de abonament de telefon pe site-ul YYY.ro.
- Care mama, ca nu vad decat reclama la un film XXX?

Incercam, sa aflam si parerea specialistilor. Pana atunci, nu renuntati inca la serviciile de banking sau de telefonie ale investitorilor care dau bani in astfel de planuri de media. Este doar un articol de opinie in AdPlayers.

Actualizare: Afla unde mai poti gasi promotia Kinder ( Ferrero ) ? :)

Mai mult in AdPlayersCRITIC


PUBLICITATE: