Credit: ADR-SE / OPTAR
Cu o valoare totala a proiectului este de 972,656.90 lei, din care 953,203.73 lei reprezinta valoarea asistentei financiare nerambursabile acordate, proiectul „Dezvoltarea parteneriatului dintre ONG-uri si administratie pentru promovarea modalitatilor durabile de transport in interiorul localitatilor” – cod SIPOCA 306/cod MySmis 110839 este cofinantat in cadrul Programului Operational Capacitate Administrativa (POCA) 2014- 2020, Axa prioritara “Administratie publica si sistem judiciar eficiente”.
adplayers. info
Agentia pentru Dezvoltare Regionala a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est (ADR-SE) a organizat, in parteneriat cu Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Conferinta de lansare a proiectului „Dezvoltarea parteneriatului dintre ONG-uri si administratie pentru promovarea modalitatilor durabile de transport in interiorul localitatilor”, care are ca obiectiv elaborarea primei Strategii nationale de incurajare a utilizarii bicicletei.
Cu o valoare totala a proiectului este de 972,656.90 lei, din care 953,203.73 lei reprezinta valoarea asistentei financiare nerambursabile acordate, proiectul „Dezvoltarea parteneriatului dintre ONG-uri si administratie pentru promovarea modalitatilor durabile de transport in interiorul localitatilor” – cod SIPOCA 306/cod MySmis 110839 este cofinantat in cadrul Programului Operational Capacitate Administrativa (POCA) 2014- 2020, Axa prioritara “Administratie publica si sistem judiciar eficiente”.
Obiectivul general al proiectului consta in cresterea capacitatii ONG-urilor si a partenerilor sociali din cele 8 Regiuni de Dezvoltare de a formula propuneri de politici publice alternative, care promoveaza mersul pe bicicleta. Perioada de implementare este de 16 de luni, intre 11.07.2018 si 10.10.2019.
Membrii echipei de implementare a proiectului s-au intalnit, la sediul Institutului Francez - Sala „Elvire Popesco”, cu publicul interesat pentru a discuta despre unul dintre cele mai importante proiecte de mobilitate urbana pentru cei care aleg sau isi doresc sa se deplaseze pe bicicleta.
La eveniment au participat peste 60 de persoane, reprezentanti ai ONG-urilor care promoveaza mersul pe bicicleta, ai autoritatilor publice locale si centrale, primarii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
Au fost prezentate etapele proiectului si s-a explicat modul in care institutiile, companiile, asociatiile si membrii comunitatii se pot implica in elaborarea strategiei. S-a pus accent pe avantajele prezentei la sesiunile de instruire adresate ONG-urilor si partenerilor sociali, participantii avand posibilitatea sa afle, intr-un limbaj accesibil, modul in care actioneaza principiile mobilitatii urbane durabile, ce este si cum se elaboreaza o politica publica, dar si principalele prevederi ale strategiilor europene, nationale si locale de promovare a utilizarii bicicletei.
In perioada urmatoare, orice persoana interesata, indiferent de orasul de resedinta, se poate inscrie pe lista celor care doresc sa participe la sesiunile de instruire si de consultare publica organizate in cadrul proiectului. Este suficient sa trimita un mesaj la adresa e-mail strategiebiciclete@gmail.com, specificand localitatea de resedinta si motivul pentru care doreste sa se implice, urmand sa fie invitata la una dintre cele 8 intalniri care vor avea loc in toata tara.
In cadrul Conferintei a fost prezentat, in premiera in Romania, filmul documentar „Why We Cycle (De ce pedalam)”. Documentarul este realizat in Olanda, o tara in care numarul bicicletelor este mai mare decat cel al locuitorilor. Realizatorii filmului au ales biciclisti obisnuiti si experti cu care au vorbit despre impactul folosirii bicicletei asupra cetatenilor, oraselor si societatii, in general.
Rezultale estimate ale proiectului sunt: informarea personalului din ONG-uri si a partenerilor sociali privind contributia fondurilor europene nerambursabile din exercitiul financiar 2014-2020 la cresterea capacitatii beneficiarilor de a formula politici publice alternative; instruirea personalului din ONG-uri si a partenerilor sociali in integrarea principiilor orizontale in activitatea lor curenta; instruirea a 160 reprezentanti ai ONG-urilor si partenerilor sociali in domeniul formularii de politici publice; o Politica Publica Alternativa care promoveaza mersul pe bicicleta in mediul urban si integrarea principiilor orizontale si temelor secundare in cadrul interventiilor din acest sector, cu accent pe protectia mediului si mobilitatea urbana durabila promovata si acceptata.
Agentia pentru Dezvoltare Regionala a Regiunii de Dezvoltare Sud-Est ADR-SE (adrse.ro):este o organizatie non-guvernamentala, de utilitate publica, al carei obiectiv este dezvoltarea regionala prin initierea si mentinerea de parteneriate institutionale intra-regionale, inter-regionale si internationale.
Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) este o asociatie care sustine dezvoltarea mobilitatii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetateni, indiferent cum aleg sa se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.
Mai mult in Fonduri Europene, CSR, Responsabilitate Sociala,