Preturile si canicula au influentat planificarea vacantelor de vara ale romanilor. Reveal Marketing Research.
Miercuri, 07 August 2024

56% dintre turistii romani si-au planificat vacantele de vara anul acesta in perioada de varf a sezonului (Iulie-August), cu 9% mai putin comparativ cu anul trecut.

AdPlayers. info

Doar 56% dintre romani si-au planificat vacantele de vara anul acesta in perioada de varf a sezonului (Iulie-August), procent semificativ mai mic comparativ cu vara anului trecut (65%), arata cel mai recent studiu Reveal Marketing Research.

Cercetarea si-a propus sa afle mai multe detalii despre cum au ales romanii sa isi planifice vacantele de vara anul acesta si sa identifice potentialele schimbari in comportamentele acestora comparativ cu anul trecut.

Potrivit studiului, asteptarile romanilor de la vacanta de vara din acest an includ relaxarea totala (70%), timpul de calitate petrecut cu familia (50%) sau aventura si explorare (29%).

Vacante mai scurte de sapte zile

Majoritatea romanilor si-au planificat vacante mai scurte de sapte zile, vara aceasta (44%) si prefera sa se cazeze in hoteluri (43%).

56% dintre turistii romani si-au planificat vacantele de vara anul acesta in perioada de varf a sezonului (Iulie-August), cu 9% mai putin comparativ cu anul trecut.

Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, 56% dintre turistii romani si-au planificat vacanta de vara anul acesta in perioada de varf a sezonului (Iulie-August), procent semnificativ mai mic comparativ cu vara anului trecut (65%). In aceeasi ordine de idei, 22% au ales perioada Mai-Iunie, iar 21% au ales sa isi planifice vacanta in Septembrie sau mai tarziu.

 

Reprezentantii Generatiei Z, cu varste intre 18 si 24 de ani, prefera in mare masura sa-si planifice vacantele in perioada Iulie-August (64%), in timp ce persoanele mature, cu varste de peste 45 de ani se diferentiaza ca planificandu-si mai des vacantele in extrasezon decat restul populatiei (27% vs. 21% total esantion).

 

Motivele alegerilor

Principalele motive pentru alegerea perioadei vacantei sunt planificarea  zilelor de concediu (54%), pretul (49%), conditiile meteorologice (42%) si vacantele copiilor (18%).

Asteptarile turistilor romani de la vacanta de vara din acest an includ relaxarea totala (70%), timpul de calitate petrecut cu familia (50%), aventura si explorare (29%), descoperirea de noi culturi si locuri (27%) si participarea la diverse activitati sportive si recreative (15%).

La o analiza mai detaliata, observam ca parintii cu copii minori isi doresc mai degraba relaxare totala (74%) comparativ cu cei fara copii sau cu copii mai mari de 18 ani (65%).

In plus, persoanele cu varste intre 35-44 de ani sunt cele care aspira in mai mare masura la experiente noi in vacanta (35% vs. 29% total esantion), in timp ce activitatile sportive si recreative sunt preferate in mod deosebit de barbati (22% vs. 11% femei) si de tinerii intre 18 si 24 de ani (21% vs. 15% total esantion).

Adaptari la provocari de ordin economic sau climatic

"Studiul reflecta adaptarea planurilor de vacanta ale romanilor in fata diferitelor provocari de ordin economic sau climatic. Anul acesta, observam o crestere semnificativa a tendintei de a planifica vacantele in extrasezon si o sensibilitate sporita la conditiile meteorologice extreme, cum ar fi codul rosu de canicula  pe care tara noastra il traverseaza in acest an. Desigur ca diversitatea preferintelor pentru petrecerea vacantei de vara este in mare masura determinata si de alti factori precum etapa vietii sau statutul familial" mentioneaza Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Majoritatea romanilor si-au planificat vacante mai scurte de 7 zile vara aceasta (44%) si prefera sa se cazeze in hoteluri (43%)

Datele studiului releva ca jumatate dintre romani (54%) si-au planificat o singura vacanta pentru vara aceasta, in timp ce 30% intentioneaza sa aiba doua, iar 15% au planificat trei sau mai multe.

Referitor la durata vacantei principale din acest an, cei mai multi dintre romani mentioneaza o perioada sub 7 zile (44%) sau un interval de 7-10 zile (36%).

In randul reprezentantilor Generatiei Z, cu varste cuprinse intre 18-24 ani se observa tendinta mai pronuntata de a planifica vacante mai scurte de 7 zile (52%).  In contrast, cei cu varste intre 35-44 de ani se diferentiaza ca fiind cei care isi planifica vacante mai lungi, 19% mentionand o durata de 11-14 zile (vs. 15% total esantion), iar 12% vacante de peste 14 zile (vs. 6% total esantion).

Indreptandu-ne atentia catre preferintele de cazare, 43% dintre turistii romani au facut o rezervare la un hotel, 31% au ales o pensiune, iar 15% au optat pentru apartament sau Airbnb. In functie de varsta, persoanele mature peste 55 ani prefera in special hotelurile (54%), iar cei intre 45-55 ani pensiunile (38%).

Metodologie:

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 22.07 -26.07.2024 pe un esantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si mediul rural. Marimea esantionului a fost de 1003 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3.1% la un nivel de incredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 16 ani companii din Romania si alte tari din Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 161: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicitatii, cu scopul de a sustine piata de marketing si comunicare din Romania.

Mai mult in Cercetare, Research, Timp Liber


PUBLICITATE: