Practic in Bucatarie "a chemat la masa" 1.128.000 de romani
Sambata, 09 Iulie 2005

( AdPlayers.ro ) Unul din sase romani din populatia urbana cu varste cuprinse intre 14 si 64 de ani, citeste Practic in Bucatarie.Revista are un numar de 1.128.000 de cititori pe editie, conform ultimelor rezultate citate de catre editorul publicatiei, trustul de presa Casa Lux din Studiul National de Audienta (SNA), desfasurat in perioada 3 mai 2004 - 24 aprilie 2005 si livrate saptamana trecuta. Studiul acopera populatia urbana intre 14 si 64 de ani ce locuieste in orase cu mai mult de 50.000 locuitori ( 6.217.978 persoane ).

Potrivit editorului, Practic in Bucatarie a inregistrat o crestere de 13.000 de cititori fata de valul precedent. Reprezentantii revistei mai spun ca Practic in Bucatarie continua tendinta de crestere a audientei revistei in randul persoanelor cu venituri peste medie (329.000 de cititori au un venit lunar pe gospodarie mai mare de 300 de Euro), educati (309.000 au absolvit o facultate sau un colegiu postliceal) si cu nivel social ridicat (254.000 de cititori cu statut social AB - manageri, directori si profesionisti, specialisti). Cititorii revistei Practic in Bucatarie sunt in special femei (79%), cu varsta medie de 37 de ani, 261.000 traiesc in Bucuresti si 385.000 in orase cu peste 200.000 de locuitori. Editorul mai spune ca lunarul are si cel mai bun pret pe mia de cititori (CPT) pentru paginile de publicitate - 3.46 euro.

O alta publicatie a trustului, “revista Casa Lux, isi consolideaza statutul de leader in domeniul revistelor de decoratiuni si pozitia de top in sectorul, mai larg, al revistelor glossy, atat prin audienta record, cat, mai ales, prin profilul socio-demografic al cititorilor”, sustin oficialii editorului. Cu un numar de 360.000 de cititori ( cu 4.000 in plus fata de valul precedent), Casa Lux se mentine potirvit editorului pe locul 8 intre toate revistele lunare. Revista este citita de populatia activa, bogata si instruita declara cei de la Casa Lux. Peste jumatate din cititorii sai - 192.000 de cititori (53.5%) au un venit mediu lunar pe gospodarie mai mare de 300 de euro, in timp ce unul din cinci cititori - 70.000 de cititori (20%) au un venit mediu lunar pe gospodarie mai mare de 500 de Euro. Mai mult de 1 din 3 cititori  (37.5%) provin din familii cu categoria sociala AB (fata de 24% in media populatiei), 32% sunt bucuresteni si tot 32% locuiesc in orase cu peste 200.000 de locuitori. Unul din cinci romani cu venituri personale de mai mult de 500 de euro lunar, (19.1%) citesc Casa Lux mai spun cifrele citate de catre din SNA. Revista are un cost pe mia de cititori (CPT) de 8 euro.

Dupa aprecierea editorului, un alt produs al sau, revista Practic - Idei, ocupa in continuare locul 3 intre revistele lunare, cu 547.000 de cititori, ramanand cea mai vanduta si cea mai citita revista de amenajari din Romania. Practic - Idei are un public tinta educat (179.000 au absolvit o forma de invatamant superior, invatamant postliceal sau colegiu), cu nivel social ridicat (145.000 cu statut social AB) si cu venituri medii si mari (190.000 de cititori au un venit lunar mediu pe gospodarie mai mare de 300de Euro). Practic – Idei are un cost pe mia de cititori de 3.56 euro.

A patra revista citata de reprezentantii Casa Lux - revista Casa de Vacanta, “isi reconfirma pozitia de publicatie care se adreseaza in principal unui public cu un statut social foarte ridicat si cu venituri mari”, declara oficialii. Astfel, dintre cei 109.000 de cititori ai revistei Casa de Vacanta, 11.3% castiga mai mult de 300 de euro pe luna, un procent triplu fata de media populatiei. Revista Casa de Vacanta si-a castigat o audienta in randul persoanelor educate (30% sunt absolventi de invatamant superior) si cu statut social ridicat (38.6% AB). Dintre toti romanii cu venituri personale de mai mult de 500 de euro lunar, 8.8% citesc Casa de Vacanta.

Aflata pentru prima data in studiu, cea de-a cincea revista citata de oficialii Casalux, revista Draga Mea, are o audienta lunara de 220.000 de cititori, femei (85%) care traiesc in Bucuresti (26.1%) sau in orase mari (35%), cu venituri in gospodarie de peste 300 de Euro (31.7%), 19.2% avand statut social AB. Potrivitr editorului, Draga mea are un cost pe mia de cititori  de 6.82 euro.

Trustul Casa Lux editeaza 6 reviste lunare: Casa Lux, Casa de Vacanta, Practic in Bucatarie, Practic - Idei pentru casa, gradina si apartament, Draga Mea si Carticica Draga Mea pentru copii, precum si Colectia Carticica Practic(a). ( Iulian Toma)


PUBLICITATE: