Policolor a implementat cu Zaga Brand proiectul-pilot Culoarea Anului 2018 in Romania
Vineri, 08 Decembrie 2017


Prin intermediul proiectului, producatorul si distribuitorul de lacuri si vopsele si-a asumat sa creeze spatiu de manifestare a creativitatii locale in alegerea Culorii Anului in Romania, intr-un mod original.


adplayers. info

Policolor a implementat alaturi de Zaga Brand, agentia de comunicare a companiei, proiectul-pilot Culoarea Anului 2018 in Romania.


In fiecare an, producatorii mondiali de vopsea, prin departamentele lor de creatie, ajutati de trend setteri din domeniu, aleg si anunta culoarea anului in lume. Multe tari au inceput deja sa dezvolte la nivel local mecanisme prin care isi aleg culoarea anului la nivel national, iar acest demers a fost demarat anul acesta si in Romania, la initiativa Policolor, producator autohton, de vopsea si lacuri. Prin intermediul proiectului, producatorul si distribuitorul de lacuri si vopsele si-a asumat sa creeze spatiu de manifestare a creativitatii locale in alegerea Culorii Anului in Romania, intr-un mod original.

”Ne dorim sa transformam proiectul intr-unul anual, la care sa se alature si alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust si seteaza trenduri, de la arhitecti si designeri de interior si de obiect - segment profesional care s-a implicat inca din acest an - la regizori si scenografi, producatori de mobilier, de decoratiuni si creatori de moda” explica directorul de marketing Policolor Romania, Camelia Dragomirescu (foto).

Potrivit agentiei de comunicare, initiativa a venit firesc, pe masura ce compania s-a implicat in sustinerea cu materiale a festivalurilor, expozitiilor si evenimentelor de arta urbana  si clasica  din tara: expozitii la MNAC, Art Safari, Art Encounters, FISART Timisoara, Street ART Festival Sibiu, lucrari de street art alaturi de Interesting Times Bureau.

”In primavara acestui an a fost lansata propunerea de a participa la proiectul Culoarea Anului 2018 in Romania catre cei mai activi, talentati si consecventi arhitecti si designeri ai momentului din Romania. Tema a fost realizarea si fundamentarea unor culori-concept adaptate spatiului social si cultural romanesc. Calitatea lucrarilor, vizibilitatea lor, dar si implicarea directa pe care acestia au avut-o in actiuni din aria industriilor creative au fost criteriile de care s-a tinut cont atunci cand designerii si arhitectii au fost invitati sa participe la aceasta initiativa”, povesteste Mihaela Barbu (foto), Senior PR Zaga Brand si account manager Policolor, despre startul proiectului-pilot. 

Au raspuns provocarii: Martine Claessens (designer de interior), Maria Burachu (designer de obiect), Eliza Yokina (architect), Andrei Butusina (arhitect), Eduard Baicu (arhitect), Ion Mandriscanu (arhitect), Irina Neacsu (architect, designer de interior, designer de obiect), Noha Nicolescu (designer de interior si de obiect) si Hamid Nicola Katrib (architect si designer de interior). Au fost constituite patru echipe creative, iar fiecare dintre ele a elaborat o propunere de culoare-concept ce a fost ulterior supusa votului unui public nisat.

Autorii si-au asumat acest act de creatie ca pe un  demers de educare si setare a unor tendinte specifice spatiului romanesc. In total au fost sase luni de intalniri, prezentari, dezbateri, iar la final ideile au fost transpuse de catre fiecare echipa in cate un moodboard ce a cuprins propunerea de Culoare a Anului 2018 in Romania, patru nuante-tendinte si schitarea prin imagini a conceptelor ce au stat in spatele propunerilor.

Culorile-concept participante, din care a fost aleasa Culoarea Anului 2018 in Romania:


Nude, echipa Martine Claessens si Maria Burachu

Inspiratia a venit din dragostea pentru culoare si pentru traditia romaneasca a mestesugului, si a condus la o propunere care exprima onestitate, maiestrie si respect: Nude. Cele doua designerite sustin ca un trend nu trebuie sa se limiteze la granitele unei tari ca sa ii fie reprezentativ, ci poate fi o punte care sa uneasca atat membrii aceleiasi comunitati, cat si comunitati diferite.

Culoarea Responsabilitatii, echipa Eliza Yokina si Andrei Butusina

Spiritul civic participativ al romanilor are un discurs din ce in ce mai transant si o influenta tot mai mare asupra societatii. Echipa a pornit de la aceasta realitate, de la sperantele pentru viitor si de la curajul de a gasi unitatea, si au ajuns la un concept care le-a inglobat pe toate: Culoarea Responsabilitatii, compusa din albastru si nuante de galben-auriu.

Albastru Occident, echipa Eduard Baicu, Ionut Mandriscanu si Irina Neacsu

De la influentele si culturile care se intrepatrund in spatiul national si genereaza un amestec inedit si paradoxal, a aparut si cea de-a treia propunere a proiectului: Albastru Occident. Cei trei arhitecti au explicat ca vad Romania ca pe “o intersectie de influente si culturi care a generat un amestec paradoxal. Experimentam extremele, ne insusim contrastele, insa ne-am dorit mereu un context evoluat, asezat si matur. De aceea aspiram catre Occident”.

Albastru Atemporal, echipa Noha Nicolescu si Hamid Nikola Katrib

In arta populara romaneasca, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualitatii. Se asociaza cu adevarul, inspiratia, creativitatea, linistea, introspectia si contemplarea. Lipsit de materialitate in sine, albastrul are potentialul de a transforma realul in imaginar.

Peste 1.100 de voturi pentru Culoarea Anului 2018

Moodboardurile au fost prezentate succesiv, timp de o luna, publicului larg in mediul online, prin platforma Designist.ro – o comunitate ce aduna 70.000 de specialisti si pasionati de domeniul home&deco – iar alte doua saptamani expunerea a fost simultana, cand publicul a fost invitat sa voteze. Concursul de vot intre culori a fost vazut ca un demers de separare a optiunilor, nu ca pe unul de cantarire a valorii fiecarui concept.

In total, 1.109 romani si-au exprimat preferinta pentru una dintre cele patru culori, iar  cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost impartite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilitatii si 15,68% pentru Albastru Occident.

“Am cautat o frecventa pe care a vibrat continuu spiritul romanesc. Am regasit-o materializata in traditie, de-a lungul timpului, in culoarea albastra, si am denumit-o “Albastru Atemporal”. In arta populara romaneasca, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualitatii. Se asociaza cu adevarul, inspiratia, creativitatea, linistea, introspectia si contemplarea”, explica echipa Hamid Nicola Katrib si Noha Nicolescu ce a stat in spatele alegerii conceptului ce a devenit Culoarea Anului 2018 in Romania.

Pentru ca toate cele patru propuneri pentru Culoarea Anului 2018 au venit ca rezultat al unor dezbateri si workshopuri comune, toate nuantele aduse in atentie pot fi considerate complementare in 2018.

Mai mult despre Zaga Brand

Mai mult in Conturi, PR

 


PUBLICITATE: