Platforma Ambientalia: mai mult de 50% din bugetul Peroni
Miercuri, 05 August 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

"Platforma de comunicare Ambientalia reprezinta mai mult de 50% din investitiiile in comunicare ale marcii Peroni din acest an", a estimat pentru AdPlayers, Marian Olteanu, Brand Manager International Brands la Ursus Breweries - Peroni Nastro Azzurro & Pilsner Urquell.

Emisiune la Pro TV, ambientalia.ro, campanie implementata de Mercury360, media la United Media

Construita de aceasta data in jurul unei emisiuni cu acelasi nume la Pro Tv, incepand din 6 august si a site-ului ambientalia.ro, noua platforma Ambientalia isi propune sa le ofere consumatorilor posibilitatea de a experimenta stilul de viata italian. 

"Ambientalia" reprezinta singura platforma de comunicare suta la suta implementata de Peroni Nastro Azzurro intr-o alta tara decat cea de origine, Italia, si completeaza celelalte actiuni de comunicare pe care brandul le deruleaza pe canale clasice precum outdoor si print. 

Campania de promovare este implementata pe piata de Mercury360, agentie de publicitate care a organizat si conferinta de presa care a anuntat si noua platforma de comunicare. Contul de media Ursus Breweries este administrat de agentia United Media.

Emisiunea de la Pro TV inlocuieste campania de spoturi

Emisiunea "Ambientalia" inlocuieste campania clasica de spoturi TV, dupa cum afirma reprezentantii de marketing de la Ursus Breweries. Programul vorbeste de la automobile de lux la yachturi, la design si arhitectura sau delicii culinare, de la fashion, la personalitati ale cinematografiei, si se adreseaza cu precadere unui public masculin, insa si publicul feminin este binevenit sa guste stilul de viata italian. "Mizez pe emisiunea TV Ambientalia si cred ca va avea un succes mai mare decat o campanie conventionala de spoturi TV, succes masurabil in cresterea valorii brandului”, a mai spus Marian Olteanu.

Intrebat de catre AdPlayers care au fost criteriile de selectie ale Pro Tv drept canal de comunicare al emisiunii Ambientalia, Olteanu a spus ca aceasta a venit la o cercetare atenta a pietei de televiziune, si in urma unei bune colaborari in trecut cu postul de televiziune fondat de Adrian Sarbu. 

Peroni ataca „bauturile de ocazie”

"Suntem interesati sa crestem acest brand pe piata" a spus si Grant McKenzie – Vice President Marketing, la Ursus Breweries. El a afirmat in conferinta de presa ca desi in jur de 80% dintre consumatori sunt barbati, berea Peroni este consumata si de femei.

Potrivit responsabilului de marketing, consumatorul de Peroni este caracterizat nu neaparat de faptul ca este barbat sau femeie ci de atitudinea sa fata de viata. „Sunt oameni care apreciaza maestria in toate produsele pe care le consuma, si deasemenea, un lucru la fel de important pentru ei, sa obtina valoare pentru bani”, a subliniat el.

McKenzie afirma ca Peroni vrea sa atraga nu numai consumatorii de bere, ci si pe aceia ai altor bauturi destinate unor ocazii speciale, un segment la fel de important pentru marca de origine italiana: „Vrem sa atragem atat consumatori de bere, cat si pe cei din alte categorii, spre exemplu al bauturilor de ocazie”, a afirmat vicepresedintele de marketing. „Nu targetam direct femeile. 80% din target il reprezinta barbatii”, a explicat McKenzie, care a completat ca Ursus Breweries mai are si „un alt brand excelent care targeteaza direct femeile – Redd’s”.

Emisiune de zeci de mii de euro, pe fiecare episod

Emisiunea de televiziune "Ambientalia", pilonul din centrul noii platforme de comunicare, are un format de tip magazin-documentar, cu durata de 30 de minute si este difuzata de postul de televiziune PRO TV din 6 august, in fiecare joi seara, dupa ora 23. 

Desi nu a divulgat costurile de productie ale emisiunii TV, intrebat de AdPlayers la cat s-ar putea ridica investitiile intr-o productie de televiziune similara cu Ambientalia, Dragos Buliga, regizor la Media Pro Pictures, casa producatoare a programului care se va difuza la Pro TV, a afirmat ca un astfel de buget se poate ridica la cateva zeci de mii de euro, in functie de locatiile de filmare din strainatate si alte conditii specifice de realizare. 

Detaliind, in cazul Ambientalia, regizorul Media Pro Pictures spune ca fiecare episod al emisiunii, din cele 12  in total din primul sezon, presupune, in medie, in jur de cinci zile de filmari in Italia si Romania, alte cinci zile de procesare si postproductie, totul fiind produs de o echipa care poate ajunge pana la 15 oameni.


PUBLICITATE: