Credit: Veolia / Porter Novelli
Parte a grupului Veolia, expert global in gestionarea optimizata a resurselor, Veolia Romania inaugureaza in Muzeul National de Istorie Naturala ,,Grigore Antipa” o instalatie interactiva menita sa atraga atentia asupra impactului plasticului in ecosistemele acvatice, dupa cum au aratat autorii proiectului in cadrul unui eveniment cu presa organizat vineri, 16 noiembrie.
adplayers.info
Veolia Romania, parte a grupului Veolia, expert global in gestionarea optimizata a resurselor, inaugureaza in Muzeul National de Istorie Naturala ,,Grigore Antipa” o instalatie interactiva menita sa atraga atentia asupra impactului plasticului in ecosistemele acvatice, dupa cum au aratat autorii proiectului in cadrul unui eveniment cu presa organizat vineri, 16 noiembrie.
Cu ocazia lansarii dioramei, biletul de intrare la Muzeul Antipa, poate fi platit in data de 17 noiembrie 2018 si in pungi de plastic (minim 20 de pungi din plastic folosite in schimbul unui bilet de intrare) care vor fi colectate spre reciclare.
Proiectul gazduit de Muzeul Antipa se afla in linie cu initiativa internationala a Grupului Veolia, sub promisiunea de brand „Regeneram Planeta”, are ca scop informarea oamenilor in legatura cu consumul de plastic si impactul acestuia asupra mediului. Prin aceasta initiativa, Grupul Veolia isi propune sa traga un semnal de alarma astfel incat oamenii sa regandeasca relatia cu resursele si sa incurajeze actiunile de protectie a mediului.
„Activitatea Grupului Veolia este indisolubil legata de protectia mediului. Atat la nivel global, cat si la nivel local Grupul este preocupat sa reduca la minimum impactul activitatilor sale asupra mediului, prin dezvoltarea de noi tehnologii si prin oferirea unor exemple de bune practici” a declarat Madalin Mihailovici, CEO Veolia Romania.
„Proiectul realizat alaturi de Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa reitereaza implicarea companiei in lupta impotriva unui dintre cei mai feroce pradatori ai apelor, plasticul. Incurajam o utilizare redusa a plasticului, dar si un consum moderat al fiecarei picaturi de apa”.
Referindu-se la acest proiect, Dr. Luis Ovidiu Popa, director general al Muzeului National de Istorie Naturala ,,Grigore Antipa”, a adaugat: „Este cunoscut faptul ca astazi, ecosistemele si speciile dispar mult mai rapid din cauza exploatarii excesive a resurselor, a poluarii precum si a schimbarilor climatice de care suntem si noi responsabili. In acest context, prin proiectul dioramei interactive dorim sa atragem atentia publicului asupra efectului distructiv pe care poluarea cu deseuri din plastic il poate avea asupra ecosistemele acvatice”.
Instalatia „Plasticul, noua specie de pradator acvatic” consta intr-o diorama interactiva care functioneaza ca un acvariu ce permite, la apropiere, revelarea modului in care viziatorii isi pun amprenta asupra mediului.
Pentru a face trecerea de la o ratiune a consumului de resurse la o abordare de utilizare si recuperare a acestora in economia circulara actuala, Veolia proiecteaza si implementeaza solutii menite sa imbunatateasca accesul la resurse, protejand in acelasi timp si reinnoind aceleasi resurse.
Diorama a fost gandita in colaborare cu Modulab, un laborator specializat in realizarea de astfel de instalatii interactive care imbina arta, designul si tehnologia si isi propune sa accentueze discutia despre poluarea mediului si necesitatea reducerii consumului de plastic.
Proiectul Veolia Romania vine in contextul in care ecosistemele acvatice sunt invadate de plastic. Cifrele sunt ingrijoratoare si se estimeaza ca, pana in 2050, numarul gunoaielor il va depasi pe cel al pestilor, in conditiile in care 5.000 de miliarde de resturi de plastic plutesc in ocean, iar peste trei miliarde de oameni depind pentru a trai de resursele din mediul acvatic. Tot pana in 2050, din cercetarile realizate de UN Environment, organizatia Natiunilor Unite specializata in probleme de mediu, reiese ca 99% din pasarile marine vor fi ingerat o forma
Un studiu realizat de Plastics Europe* pe tema productiei de plastic in Europa arata ca, in 2016, de exemplu, s-au inregistrat 60 de milioane de tone de materiale plastice, acestea fiind folosite pentru: ambalare (39,9%), constructii (19,7%), industria automobilelor (10%), gospodarie si ale activitati recurente (4,2%).
Un raport recent al Eurostat* arata ca, la capitolul impact asupra mediului, Romania se afla pe primul loc intre tarile din Uniunea Europeana care produc cel mai mic numar de deseuri municipale, cu 261 de kg/locuitor. Romania urmeaza sa reduca din consumul de plastic odata cu adoptarea legislatiei UE privind deseurile (Directiva (UE) 2015/720), urmand ca, de la 1 ianuarie 2019, pungile de transport cu maner din plastic subtire si foarte subtire sa fie interzise.
Diorama interactiva “Plasticul, noua specie de pradator acvatic” dezvoltata la initiativa Grupului Veolia poate fi vizitata intre orele 10:00 si 18:00, de marti pana vineri si intre orele 10:00 si 19:00, sambata si duminica, in perioada 16 noiembrie – 16 decembrie 2018.
Grupul Veolia este lider global in gestionarea optimizata a resurselor. Cu aproape 169.000 de angajati in intreaga lume, Grupul proiecteaza si ofera solutii de gestionare a apei, deseurilor si energiei, care contribuie la dezvoltarea durabila a comunitatilor si a industriilor. Prin cele trei linii de business complementare, Veolia contribuie la dezvoltarea accesului la resurse, la pastrarea resurselor disponibile si la refacerea acestora.
In 2017, grupul Veolia a furnizat apa potabila pentru 96 de milioane de persoane si servicii de epurare a apelor uzate pentru 62 de milioane de oameni. Tot anul trecut, Veolia a produs aproape 55 de milioane de megawati de energie si a transformat 47 de milioane de tone metrice de deseuri in materiale si energie noi. Veolia Environnement (listata pe bursa Euronext Paris: VIE) a inregistrat in 2017 venituri consolidate in valoare de 25,12 miliarde de euro (30,1 miliarde USD). www.veolia.com
Pe langa introducerea tehnologiei in procesul de reciclare a plasticlui, initiativa internationala a Grupului Veolia vizeaza educarea clientilor in legatura cu consumul acestuia, oferind consultanta cand vine vorba de reducerea deseurilor din plastic si reciclarea acestora. Obiectivul acestei initiative este acela de a transforma plasticul intr-o materie prima secundara, prin sprijinirea clientilor in tot procesul de colectare si sortare a deseurilor de plastic. Astfel, fiind implicati in procesul de pregatire a materialelor reciclate, clientii inteleg nevoia prelucrarii plasticului pentru ai oferi o noua utilizare.
*PlasticsEurope, Association of Plastics Manufactures, ,,Plastics – the facts 2017”, 2017
*Eurostat, ,,Packaging and packaging waste”, 2018
Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala