Petreceti cat mai mult timp cu copiii. Campania a primit verde pentru difuzare in regim gratuit.
Luni, 19 Septembrie 2016

adplayers. info

Consiliul National al Audiovizualului a aprobat initiativa Itsy Bitsy si Autoritatii Nationale pentru Protectia Dreptului Copilului si Adoptie pentru difuzarea la radio si TV, in calupurile publicitare, a unui mesaj despre importanta timpului de calitate parinte-copil. Proiectul face parte dintr-o campanie ampla de constientizare a parintilor asupra importantei timpului petrecut impreuna cu copilul, care include in acest sens si sustinerea initiativei legislative de declarare a zilei de 1 Iunie zi libera nationala.

Mesajul aprobat de CNA: "Pentru sanatatea emotionala a copilului dumneavoastra, petreceti cat mai mult timp cu el" va putea fi difuzat de toate radiourile si posturile de televiziune din Romania in calupurile publicitare, recomandand astfel parintilor sa petreaca mai mult timp cu copiii lor. Dupa votul favorabil dat de membrii CNA urmeaza o dezbatere publica de 1 luna si, in etapa urmatoare, masura va fi pusa in aplicare.

Propunerea face parte din campania care sustine importanta timpului de calitate petrecut de parinti si copii impreuna, lansata in aprilie de grupul de initiativa format din Itsy Bitsy FM, lideri de opinie - Andreea Marin, Virgil Iantu si Tily Niculae -, specialisti psihologi, asociatii de parinti si Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie (ANPDCA).

„Pana nu de mult, sanatatea fizica a unui copil era prioritatea numarul 1. Noile studii demonstreaza insa ca cel putin la fel de importanta este si starea emotionala a copilului. De aceea, credem ca timpul petrecut de parinti cu copiii lor este cel mai valoros sprijin pentru asigurarea confortului emotional al micutilor. Chiar daca uneori asta presupune un efort mai mare din partea parintilor, noi ii incurajam sa petreaca cat mai mult timp cu copiii lor", a declarat doamna Gabriela Coman, presedintele A.N.P.D.C.A.

“Ma bucura faptul ca, imediat dupa ce Senatul a decis ca 1 iunie sa fie zi libera, am primit un vot favorabil si de la CNA. Trebuie sa tragem un semnal de alarma: copiii au nevoie sa fie cat mai mult timp impreuna cu parintii lor, au nevoie sa se joace, sa vorbeasca, sa faca lucruri impreuna cu ei. Daca un copil nu petrece destul timp cu parintii, acest fapt va avea consecinte grave asupra sanatatii sale psihice si emotionale. Si sunt sigura ca toti parintii isi doresc copii sanatosi si emotional, nu doar fizic.”, a afirmat  Nadia Tataru, Director General Itsy Bitsy FM.

Campania care sustine aceasta masura si initiativa legislativa pentru 1 Iunie zi libera nationala a fost demarata in aprilie 2016 in urma semnalelor de alarma ridicate de numeroase studii, care arata ca 6 din 10 copii simt nevoia sa petreaca mai mult timp cu parintii, desi doar 24% din parinti cred ca timpul petrecut cu cei mici este prea putin. Pe masura ce copilul creste, timpul petrecut cu parintii in timpul saptamanii si in weekend scade. Conform expertilor, timp de calitate nu inseamna timp petrecut in aceeasi camera, ci ca parintii sa fie prezenti 100% in relatie, oferindu-le copiilor intreaga atentie.

Pana in prezent, campania a inclus mai multe activitati. Printre acestea:

- O ampla campanie de informare dupa ce grupul de initiativa a lansat catre parinti apelul  “Petreceti minimum o ora de calitate pe zi cu copiii vostri”;

- Parlamentul copiilor in care peste 200 de scolari  au participat la dezbateri cu deputati si senatori si au sprijinit proiectul de lege 1 Iunie zi libera;

- Cea mai mare sarbatoare de 1 Iunie petrecuta de copii impreuna cu parintii lor in parcul Al. Ioan Cuza din Bucuresti, campanie ampla de promovare a jocului ca metoda de petrecere a timpului de calitate in famile etc.

In prezent, 17.000 de romani care sprijina initiativa s-au alaturat campaniei pe pagina de Facebook - 1 iunie zi libera. Proiectul beneficiaza de sprijinul autoritatilor, specialistilor in educatie si psihologia familiei, asociatiilor de parinti, liderilor de opinie si  personalitatilor din lumea artistica care continua sa trimita mesaje de sustinere.

 Mai mult in CSR, Responsabilitate Sociala, Reglementare


PUBLICITATE: