Cronicarii digitali au ajuns in Piata Revolutiei din Timisoara.
Credit: Zaga Brand / Cronicari Digitali
In 7 zile, 521 de postari cu #cronicaridigitali cu un reach de 1.824.000 au pus in lumina patrimoniul traumatic, arhitectural si industrial.
1542 de kilometri parcursi,
44 de obiective de patrimoniu vizitate, din 5 judete,
Peste 500 de imagini postate pe retelele de socializare, vazute si distribuite de mii de utilizatori.
AdPlayers. Info
La jumatatea lunii iunie, o caravana de 13 influencers in social media a plecat in primul maraton pentru patrimoniu, care s-a desfasurat de-a lungul a peste 1.500 de km, anunta echipa de comunicare ai cronicarilor digitali de la agentia Zaga Brand.
Potrivit agentiei, ambasadori, parteneri si invitati ai Cronicari Digitali au raspuns provocarii de a participa la primul Heritage Trip din acest an, pentru a vedea direct in teren diversitatea obiectivelor de patrimoniu, a le imortaliza prin postari si stories pe retetele lor sociale si a le impartasii comunitatilor care ii urmaresc - peste 770.000 de followers.
Resita. Muzeul locomotivelor
Credit: Zaga Brand / Cronicari Digitali
Drumul de la Bucuresti la Timisoara, care a trecut prin Arges, Dolj, Gorj, Hunedoara si Timis cu 18 destinatii de oprire si peste 33 de obiective vizitate, s-a transformat intr-o aventura de neuitat in care influencers si jurnalisti au oferit o perspectiva noua si vie asupra patrimoniului cultural national.
Astfel, au fost postate pe Instagram sau Facebook, intre 18 si 24 iunie, subiecte centrate in jurul patrimoniului traumatic - Memorialul Inchisorii de la Pitesti, patrimoniului arhitectural - culele din Oltenia, Ansamblul Sculptural Constantin Brancusi sau Teatrul Vechi „Mihai Eminescu”si farmacia din Oravita, alaturi de cele de patrimoniu industrial - Valea Rudariei din comuna Eftimie Murgu, unde se afla cel mai mare complex molinologic din Sud-Estul Europei, cea mai veche cale ferata montana din Romania Anina - Oravita, centralele hidroelectrice construite in urma cu mai bine de un secol pe apa Barzavei.
„A fost un parcurs istovitor pe care fiecare dintre membrii caravanei si l-a asumat cu zambetul pe buze. Trezit la 6 dimineata, plecat repede si incheiat ziua cateodata si la orele 24.00. De exemplu, 19 iunie ora 23.15 ne-a prins in teatrul de la Oravita, alaturi de cel mai savuros ghid, Ionel Bota. Am reusit sa parcurgem insa un maraton pentru patrimoniu de sute de kilometri presarat cu unele dintre cele mai frumoase obiective din tara” spune Dina Danila, director executiv Zaga Brand si coordonator Heritage Trip Cronicari Digitali.
“Inedit pentru noi, pe tot parcursul calatoriei, primari si viceprimari din diferitele localitati vizitate ne-au venit in intampinare, ne-a ajutat sa intram in locatii in care nu am fi putut ajunge singuri. Este clar ca proiectul Cronicari Digitali se bucura de sustinerea tuturor celor care inteleg rostul trecutului in constructia interna a unei noi generatii”, a mai spus oficialul agentiei.
Heritage Trip-ul s-a incheiat pe 22 iunie la Timisoara, odata cu vizitarea turnului de apa din cartierul Iosefin, a sinagogii din acelasi cartier, a uzinei de apa, precum si a centralei hidroelectrice de pe raul Bega, urmata de Muzeul Tramvaielor si atelierele de reparatii.
Heritage Instameet Timisoara a unit 96 de instagrammers, bloggers si presa din oras si din Bucuresti pentru a descoperi sase obiective din patrimoniu local
Duminica, 23 iunie, la Heritage Instameet Timisoara, Muzeul Tramvaielor „Corneliu Miklosi” a fost punctul de plecare a celor peste 90 de instagrammers pentru a descoperi si fotografia cele mai frumoase locuri din oras. Curse speciale de tramvai au dus in centrul vechi tururi de tineri activi pe retelele de socializare, insotiti de ghizi, pentru a intra in locuri pana atunci inaccesibile publicului, cum ar fi recent restauratul Vicariat Sarbesc, scena Operei Nationale si balconul acesteia, unul din locurile cele mai importante ale revolutiei din 1989. Cronicarii Digitali au patruns apoi in cladirea Rectoratului Politehnicii si au continuat turul cu explorarea a inca doua locuri pline de istorie: Liceul Piarist si Biserica Piarista.
Peste 900.000 de urmaritori ai influencers din Timisoara si Bucuresti au putut vedea prin instastories si postari obiective de patrimoniu pe care nimeni nu le cunoscuse pana la 23 iunie.
„Ne bucuram ca am putut sprijini proiectul Cronicari Digitali prin care sute de mii de tineri din Romania au putut avea acces online la o parte din patrimoniului cultural din Timisoara. Orasul nostru are cel mai mare patrimoniu cultural grupat din Romania, cu peste 14.000 de cladiri de patrimoniu. Heritage Instameet-ul care a avut loc duminica poate fi considerat o avanpremiera a mult-asteptatului an 2021, cand Timisoara va deveni capitala europeana a culturii” a declarat Dan Diaconu, viceprimarul orasului care a gazduit Heritage Instameetul din 23 iunie.
„Trebuie sa invatam sa privim de jur imprejur, sa observam detaliile, sa intelegem de ce sunt acolo. Ceea ce vrem sa facem este mai mult decat un exercitiu de privit, trebuie sa ne exprimam recunostinta pentru cei care se straduiesc sa pastreze si sa restaureze corect obiectivele de patrimoniu si sa tragem un semnal de alarma pentru cei indiferenti”, afirma Ștefan Balici, directorul Institutului National al Patrimoniului.
Proiectul Cronicari Digitali continua. Pana la urmatorul Heritage Instameet, care va avea loc la Bucuresti, sute de fotografii cu obiectivele vizitate continua sa fie postate pe retelele de socializare (#cronicaridigitali), oferindu-le tinerilor acces la trecutul lor si al tarii in care traiesc, ajutandu-i astfel sa-si inteleaga mai bine istoria, dar si prezentul.
Partenerii campaniei Cronicari Digitali in 2019 sunt Telekom Romania – partener de conectivitate, parteneri principali: Samsung Romania, cora Romania, Raiffeisen Bank, parteneri secundari: Canon Romania, AQUA Carpatica, Domeniile Samburesti, la care s-au alaturat in calitate de parteneri de mobilitate Hyundai Auto Romania si MOL Romania.
Mai mult in Conturi, PR, CSR, Responsabilitate Sociala