Credit. Coca-Cola HBC Romania
Implementata de organizatia non-profit Viitor Plus, campania invita consumatorii sa colecteze ambalaje de plastic de tip PET in spatiile de colectare special amenajate in hipermarketurile si supermarketurile Auchan din toata tara.
AdPlayers. info
Compania Coca-Cola HBC Romania, parte a Sistemului Coca-Cola in Romania si lider al industriei locale de bauturi, in parteneriat cu Auchan Romania, unul dintre cei mai importanti retaileri din piata, si GreenPoint Management, companie ce activeaza in domeniul gestionarii deseurilor de ambalaje, demareaza campania “PETcolectezi si castigi” ce urmareste cresterea gradului de constientizare cu privire la importanta colectarii separate in randul consumatorilor, marcand, astfel, startul unui parteneriat strategic pentru protejarea mediului, anunta initiatorii proiectului.
Implementata de organizatia non-profit Viitor Plus, campania invita consumatorii sa colecteze ambalaje de plastic de tip PET in spatiile de colectare special amenajate in hipermarketurile si supermarketurile Auchan din toata tara.
”Ne bucura extrem de mult acest parteneriat strategic pentru ca impartasim aceleasi convingeri cu privire la deseurile de ambalaj – si mai ales cu privire la plastic: suntem constienti de responsabilitatea pe care o avem de a pastra un mediu inconjurator curat, pe care sa il lasam mostenire celor ce vin #DupaNoi. ”, spune Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director, Coca-Cola HBC Romania.
,,De asemenea, facem eforturi pentru ca ambalajele produselor noastre sa fie cat mai prietenoase cu mediul, iar intregul nostru portofoliu de ape minerale naturale Dorna este imbuteliat in 100% PET deja reciclat. Mai mult, recent, ne-am luat angajamentul de a reduce emisiile generate de intregul lant de valoare pana la zero net, pana in 2040. Suntem convinsi ca, unindu-ne fortele cu partenerii nostri, Auchan, GreenPoint Management si Viitor Plus, putem avea o voce si mai puternica si un impact pe masura, contribuind astfel la un viitor mai bun si mai curat pentru generatiile viitoare”, a dauat Alice Nichita.
”Demaram aceasta campanie ca parte a Programului de Sustenabilitate Personala, care ofera celor peste 8000 de angajati, precum si clientilor Auchan, posibilitatea de a se implica in diverse actiuni de sustenabilitate si responsabilitate sociala si urmareste sa puna in valoare importanta acestor actiuni mici care, in realitate, contribuie la schimbarile importante de care mediul inconjurator are nevoie in acest moment”, subliniaza Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan.
,, Aceasta campanie este una dintre actiunile noastre strategice pe termen lung privind reducerea utilizarii plasticului si o promisiune de a ne extinde fortele pentru a creste gradul de constientizare si de a accelera procesul de colectare separata”a mai spus oficialul CSR de la Auchan.
Campania
Consumatorii care aleg sa colecteze separat ambalajele PET, folosind cosurile inteligente instalate in spatiile Auchan, pot castiga lunar premii in cadrul campaniei, ce se desfasoara in perioada 19 ianuarie - 18 mai 2022, urmand pasii de mai jos:
? Scanarea codului QR regasit pe cosurile special amenajate pentru colectare si urmarea pasilor de pe www.petcolect.ro
? Introducerea PET-urilor in cos
? Verificarea e-mailului pentru a vedea numarul total de PET-uri colectate. Fiecare PET ofera o sansa la tragerea la sorti.
Participantii pot castiga lunar unul dintre cele 15 vouchere de cumparaturi la Auchan, in valoare de 100 lei fiecare.
La finalul campaniei, primii trei participanti care au colectat cele mai multe PET-uri vor primi cate un cos cu produse marca Auchan, in valoare de 500 lei fiecare.
“Campania pe care o lansam este parte din initiativele de responsabilizare in care GreenPoint Management si-a asumat, inca de la inceput, sa se implice activ, cu scopul de a atrage atentia asupra nevoii stringente de a colecta separat deseurile, ambalajele utilizate fiind o sursa valoroasa pentru reciclare. Prin intermediul acestui proiect, desfasurat impreuna cu Coca-Cola HBC Romania, Auchan si Asociatia Viitor Plus, ne dorim sa oferim un nou exemplu de bune practici in Romania, in ceea ce priveste actiunile sustenabile fata de comunitate si fata de sine, dar si grija fata de mediu. ”, a declarat Andrei Dinescu, Deputy CEO GreenPoint Managament.
,,Sustinem reciclarea dincolo de activitatea cotidiana a organizatiei noastre, punem la dispozitie know-how si timp pentru a implementa proiecte de CSR cu o componenta puternica educationala si de constientizare in randul publicului, iar parteneriatul anuntat astazi este cu atat mai imbucurator cu cat partenerii nostri strategici contribuie deja la un viitor mai bun prin actiuni constante si de impact in Romania” sustine Dinescu.
Teia Ciulacu, Presedinte Viitor Plus:"Actiunile concrete si educatia de mediu reprezinta directii strategice pentru Viitor Plus. ‘PETcolectezi si castigi’ ii motiveaza pe romani sa stranga si sa recicleze PET-urile. Campania are rolul de a schimba perceptia publica fata de deseurile reciclabile, in conditiile in care PET-urile pot fi transformate prin reciclare in noi produse: noi sticle de plastic si alte ambalaje, tricouri, covoare. Odata cu aceasta transformare, se reduce si impactul negativ asupra mediului. Ne bucuram ca suntem alaturi de Coca-Cola HBC Romania, Auchan si GreenPoint Management in aceasta campanie si putem schimba impreuna atitudini si comportamente pentru un mediu mai sanatos.".
Proiecte si angajamente de responsabilitate
Compania Coca-Cola HBC s-a angajat, la nivel global, ca, pana in 2030, sa recupereze si sa trimita spre reciclare o cantitate de ambalaje echivalenta cu cea pe care o pune pe piata. Pentru a indeplini acest angajament, prin proiectele construite in cadrul pilonului strategic Dupa Noi Strangem Tot Noi, compania investeste in programe de informare si educare cu privire la importanta colectarii separate, precum si in proiecte de crestere a capacitatii de colectare prin infrastructura noua.
In egala masura, de la inceputul anului 2020, intregul portofoliu de apa minerala naturala Dorna este imbuteliat in PET deja reciclat (rPET). Acest lucru reduce cantitatea de plastic nou pe care Coca-Cola HBC Romania o pune pe piata cu 5000 de tone de plastic anual.
Dupa Noi Strangem Tot Noi face parte din Dupa Noi #NuNeOprimAici, platforma care reuneste toate proiectele de responsabilitate sociala derulate de Sistemul Coca-Cola in Romania. Lansata in 2016, aceasta reflecta filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lasa in urma o lume mai buna. Platforma isi propune sa inspire cat mai multi oameni sa constientizeze cat de important este ce lasa in urma lor si sa adopte un stil de viata cat mai responsabil, pe care sa-l transmita si generatiilor viitoare.
Problema poluarii cu plastic si efectele negative ale acesteia sunt motive pentru care Auchan si-a asumat angajamentul ferm de a se implica in reducerea contributiei sale in acest sens. Astfel, in martie 2020 a aderat la Pactul European pentru Plastic, plasand reducerea materialelor plastice pe primul loc in cadrul proiectelor de CSR.
In acelasi timp, Auchan isi propune ca, in perioada ce urmeaza, 100% dintre ambalajele produselor marca proprie sa fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Intrucat problema poluarii cu plastic este prezenta de la productie pana la distributie, Auchan actioneaza pe mai multe paliere de sustenabilitate, pentru a-si putea indeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in ceea ce priveste echipamentele frigorifice, cresterea consumului de energie regenerabila, optimizarea procesului de transport al bunurilor, controlul lantului de viata al produselor.
Mai mult in Campanii, Responsabilitate Sociala, CSR