(Adplayers, Iulian Toma) Rascoala ortacilor RMGC care a avut loc ieri in fata Consiliul Roman de Publicitate (RAC) din Piata Victoriei n-a obtinut nicio revendicare.
Comitetul etic RAC a dat ieri seara (n.r. marti, 26 iunie) verdict negativ sesizarilor ridicate la adresa campaniei impotriva proiectului exploatarii aurului de la Rosia Montana. Plangerile au fost inaintate de protagonista reclamelor de promovare a companiei RMGC, Sanda Lungu, si de Sindicatul Viitorul Mineritului, organizatie infiintata cu sprijinul RMGC.
“Punctele de vedere ale celor care au inaintat sesizarile au fost sustinute in fata comitetului etic al Consiliului Roman Publicitate, dupa care a urmat pozitia agentiei. In urma deliberarilor, comitetul etic RAC a decis ca spotul nu incalca codul de bune practici in publicitate” a declarat pentru adplayers Robert Tiderle, managerul Papaya, agentia care a semnat campania impotriva proiectului Rosia Montana.
Principalele capete de acuzare sustinute in fata comitetului etic RAC de catre personajul campaniilor RMGC si reprezentantii sindicatului minerilor au fost ca spotul social nu a fost filmat la Rosia Montana, ci la Rosia Poieni, si ca reclama ar include scene violente pentru copii.
“Nimeni nu sustine ca spotul s-a filmat la Rosia Montana. Ceea ce stim este ca exploatarea de Rosia Montana va arata identic cu cea din spot. Oricine stie ca pentru decopertare, pamantul trebuie sapat in trepte, iar imaginea unei exploatari mari va arata la fel cu cea din spotul nostru” a avertizat managerul agentiei Papaya.
“Prima deosebire de locatia unde au fost facute filmarile, craterul de la Rosia Poieni, este ca viitoarea exploatare Rosia Montana ar putea fi de cateva ori mai mare decat cel din spot! A doua diferenta este ca la Rosia Poieni nu se utilizeaza cianuri, caz in care ar fi trebuit sa filmam spoturile cu Maia Morgenstern purtand masca de protectie, ceea ce ar fi ingreunat transmiterea mesajului” afirma Robert Tiderle.
Cat despre violenta scenelor pentru copii sesizata comitetului etic RAC: “Nu exista spot violent decat daca acel spot instiga la violenta. Ori in reclamele impotriva proiectului Rosia Montana nu exista astfel de scene”, spune Tiderle, managerul agentiei dar si tata a doi copii. “Acuzatia de violenta pentru copii a scenelor din spoturi palesc insa pe langa viitoarea scena a peisajului pe care l-ar putea vedea orice copil la Rosia Montana”, a conchis managerul agentiei de publicitate.
Dupa un spot cu Maia Morgenstern care a inregistrat pana in prezent numai pe canalul propriu al agentiei mai bine de aproape 500.000 de vizualizari (430.000), agentia a lansat de curand si noul spot cu Dragos Bucur, care inregistreaza si el aproape 70.000 de vizualizari.
Mai mult in Conturi, Rosia Montana
Mai mult despre Papaya