Oh, brad frumos! Reinterpretat de Friends/TBWA, Rogalski Damaschin PR si Conservation Carpathia
Luni, 19 Decembrie 2016

Varianta reinterpretata a colindului "O, brad frumos"
sursa: ohbradfrumos.ro 

Agentiile Friends/TBWA si Rogalski Damaschin PR alaturi de Fundatia Conservation Carpathia lanseaza campania „O, brad frumos”, care isi propune reducerea pe termen lung a numarului de pomi de Craciun taiati din padure si incurajarea oamenilor sa apeleze la surse alternative: brazi crescuti in pepiniere, in ghiveci sau alternative confectionate manual

Problema

Traditia brazilor de Craciun dateaza din secolul al XVI-lea. Desi este un obicei la care tinem foarte mult, in Europa exista cateva zone puternic afectate de acest fenomen, printre care si Romania, in nordul Bucovinei si Maramuresului.

12 ani de crestere. 1 minut de taiere.

Potrivit statisticilor, in tara noastra, de Craciun, sute de mii de brazi sunt taiati si scosi la vanzare anual. Pentru a ajunge la inaltimea de 1,5-2 metri, asa cum sunt cei vanduti de Sarbatori, unui brad ii sunt necesari mai mult de 10-12 ani. Dupa 12 ani de lupta pentru supravietuire, bradul este taiat intr-un minut. Este tinut doua saptamani in casa, apoi este aruncat la ghena de gunoi;

Avand in vedere impactul pe care il au taierile de brazi in padurile din Romania, agentiile Friends/TBWA si Rogalski Damaschin PR alaturi de Fundatia Conservation Carpathia lanseaza campania „O, brad frumos” pentru a proteja brazii din padurile Muntilor Carpati.

Initiativa isi propune reducerea pe termen lung a numarului de pomi de Craciun taiati din padure si incurajarea oamenilor sa apeleze la surse alternative: brazi crescuti in pepiniere, in ghiveci sau alternative confectionate manual. Totul pentru ca generatiile urmatoare sa aiba sansa de a se bucura de maretia brazilor naturali, in padurile din Muntii Carpati.

Au plantat intre 40.000 si 50.000 de puieti de brad

„In padurile in care se desfasoara activitati economice, modul de taiere si regenerare trebuie sa promoveze neaparat pastrarea proportiei bradului, in principal din regenerari naturale”,  afirma Mihai Zotta, Director Tehnic Fundatia Conservation Carpathia. „Procentual, extragerea brazilor din padure pentru pomi de Craciun trebuie redusa proportional cu aparitia pe piata a alternativelor, in asa fel incat bucuria copiilor si nepotilor nostri de sarbatori sa nu fie stirbita”.

Potrivit reprezentantului fundatiei, in ultimii 3 ani, FCC a plantat intre 40.000 si 50.000 de puieti de brad in zone in care acesta a fost eliminat de catre om. Fundatia incurajeaza participarea copiilor si tinerilor la activitati in pepinierele fundatiei si la campaniile de plantare pe care le organizeaza. In cadrul activitatilor, voluntarii au ocazia sa aiba in grija puietii, de cand apar in pepiniere pana cand sunt plantati in munte si cativa ani dupa reimpadurire.

„Muzica este un vehicul care sensibilizeaza, care atinge corzi greu de atins de cuvant. De aceea, cand ne-a fost propusa aceasta idee, am decis sa o facem cu draga inima. Cu atat mai mult cu cat fetele din cor au fost entuziasmate cand au auzit de ea. Una dintre menirile Corului Symbol este sa ajute diverse cauze sociale care aduc schimbari in bine. Cat despre despaduriri, trebuie odata si odata sa oprim aceasta catastrofa nationala, despre care e greu de zis unde ne va duce, dar in niciun caz spre bine”, a declarat Prof. Jean Lupu, Dirijor Corul Symbol.

„Campaniile care ajuta natura sunt modul in care noi, cei din agentie, dam ceva inapoi societatii. Și ca tot se apropie Craciunul, toate colindele pe care incepem sa le auzim ne-au inspirat sa rescriem cel mai celebru colind despre brazi. L-am rescris fix cum brazii l-ar fi compus. Și cum trebuia neaparat sa fie interpretat intr-un mod special, l-am urcat pe scena la Ateneu, cantat de zeci de voci care i-au dat valoarea pe care padurile din Romania o merita. Și melodia a fost lansata pe orice mediu posibil.”, a declarat Vladi Paunescu, Group Creative Director, Friends\TBWA.

„Traditiile nu dispar, traditiile se transforma. Este Craciun in casa si cu un brad in ghiveci. Acesta este motivul pentru care am intrat in aceasta campanie si credem ca prin muzica si orice alta forma de arta putem inspira oamenii in directia faptelor bune”, a declarat Cristina Lica, Communication Consultant, Rogalski Damaschin PR.

„O, brad frumos” reinterpretat de Corul Symbol.

Campania a beneficiat si de o activere in cadrul Concertului de Colinde de la Ateneu, care a avut loc in 13 decembrie. Pentru a sensibiliza publicul cu privire la fenomenul taierii brazilor din paduri, Corul Symbol a cantat varianta reinterpretata si mai ancorata in realitate a celebrului colind „O, brad frumos”. 


„O, brad frumos”, v
arianta reinterpretata a colindului

http://ohbradfrumos.ro/


Credite:

Friends\TBWA:

Sorin Tranca - Creative Director

Vladi Paunescu - Group Creative Director

Roxana Tanasache - Copywriter

Mario Niculae - Art Director

Ioana Știrbulescu - Business Development Director

Ilinca Marcu - Senior Account Executive

Claudiu Jojatu - Digital Director

Ionut Popescu - Head of Performance and Strategy

Zoe Enculescu - Digital Project Manager

Vlad Mares - Digital Project Manager & Deutsch Copywriter

Rogalski Damaschin PR:

Eliza Rogalski (Head of Strategy)

Alina Damaschin (Creative Leader)

Dorian Ilie (Consumer Communication Director)

Cristina Lica (Communication Consultant)

Fundatia Conservation Carpathia:

Christoph Promberger - Director Executiv

Barbara Promberger-Fürpaß - Director Executiv

Angela Pop - Director de Comunicare

Mihai Zotta - Director Tehnic

Corul Symbol:

Prof. Jean Lupu - Dirijor

Umbra Studio:

Iulian Ionita - Video Editor

Calin Timb - D.O.P


Mai mult in Conturi, PR, 


PUBLICITATE: