( AdPlayers.ro ) Headvertising, DC Communication, Re-act Now Studio, Interactive Look si Centrul International pentru Arta Contemporana ( CIAC) refac in cadrul proiectului ARK vechea Bursa de Marfuri, parte a Vamei Bucuresti Antrepozite din Bucuresti. Durata proiectului este estimata la 2 ani.
ARK - 2007
Pe langa cativa reprezentanti ai presei, la anuntul de lansare al proiectului au participat aseara in cadrul unui “Five o'clock tea” , Mircea Staiculescu si Serban Alexandrescu de la Headvertising, Crenguta Rosu si Teodor Frolu de la DC Communication, alaturi de ceilalti reprezentanti si viitori locatari ai proiectului.
Vechea Bursa de Marfuri astazi
Vama Bucuresti-Antrepozite apartine arhitecturii industriale de sfarsit de secol XIX, curent putin reprezentat in Romania. Potrivit celor care pun umarul la constructia noului ARK, ansamblul este o marturie a armoniei dintre stilul national italian al lui Giulio Magni si solutiile tehnice si functionale aduse de inovativul Alfred Saligny, pionier in ingineria acelor vremuri. “Cu alte cuvinte, valoarea istorica este completata de cea estetica si cea tehnica, iar in prezent, este nevoie de o abordare unitara si coerenta pentru ca Vama sa-si recapete valoarea de ansamblu” spun “constructorii”
Bursa de Marfuri, si Vama Bucuresti Antrepozite la inceputul anilor 1900
Singura parte ramasa din fosta Bursa a Marfurilor este fatada. “Planul de restaurare a cladirii – pe care noi am numit-o ARK – s-a nascut din dorinta de a salva partile ramase si din nevoia unei reconversii a ceea ce este actual” afirma viitorii locatari ai ansamblului. “Ne dorim o impletire intre viziunea initiala a lui Giulio Magni, istoria cladirii si ideile noastre, toate acestea pentru a folosi la maxim potentialul proiectului de atunci si a celui de azi”.
De ce ARK? Pentru ca se simtea nevoia unui Arc, spun "constructorii", a unui resort care sa impulsioneze un viitor val de schimbari intr-o zona cu multe atuuri. "Si pentru ca am vrut sa fim la un loc intr-o Arca, pe care sa o construim impreuna si care sa ne poarte in marea de schimbari a Bucurescilor".
“In centrul ARK se vor reuni companii ai caror numitori comuni sunt creativitatea, comunicarea si vizualul si ne dorim ca spatiul in care vom lucra sa exprime activitatile si stilul nostru” sustin oficalii noului proiect. “Vrem de asemenea sa atragem atentia asupra valorii zonei, prin pozitia pe care aceasta o ocupa in Bucurestiul de astazi”. Intinderea si potentialul terenului construibil din jurul ARK constituie, spun ei, premise pentru a deveni un nou centru de interes al Bucurestiului, in care business-ul convietuieste cu arta, cladirile hi-tech – cu arhitectura industriala a secolului XIX.
Bursa Marfurilor, a fost conceputa in 1894 de catre arhitectul italian Giulio Magni, ca parte a ansamblului Vamei Bucuresti-Antrepozite. Intreg ansamblul a fost inclus intr-unul dintre primele programe de modernizare a orasului, implementat de primarul Nicolae Filipescu. Magni a realizat peste 160 de lucrari, printre care se numara, de exemplu, Hala Traian.
Pe langa Bursa Marfurilor, Vama Bucuresti-Antrepozite cuprindea inca o cladire administrativa, patru depozite si unul dintre primele castele de apa construite in Romania. Vama si-a deschis pentru prima data portile la 15 iulie, 1899, dar lucrarile nu s-au finalizat decat in 1945, acestea trebuind sa repare si daunele provocate de un incendiu, la sfarsitul primului Razboi Mondial. Dupa 1983, Vama Bucuresti-Antrepozite a servit ca loc de organizare a santierului pentru lucrarile de la Casa Poporului. La scurt timp dupa un al doilea incendiu al Vamei in 1990, ansamblul a trecut, segmentat, in proprietate privata.
Desi intreaga Vama este considerata monument istoric, specialistii noilor locatari spun ca interventiile asupra componentelor sale nu au respectat principiul unitatii ansamblului, ducand la degradarea acestuia. Cu un sistem de proprietate calarificat dupa anul 2000 proiectele semnificative din zona au fost lansate abia in perioada 2004-2005.
Locatarii ARK-ului
Headvertising propune clientilor sai “what works best” in domeniul advertisingului dar nu numai, spun reprezentantii sai. Fondata in 1998 de 3 asociati ca un ‘salon de creatie’, „Headvertising a castigat in scurt timp increderea pietei de advertising in solutiile sale de comunicare ingenioase, creative, oneste si foarte eficiente.” subliniaza oficialii. „“Heads” nu e o agentie de publicitate, pentru ca nu “agenteaza” publicitate ci creaza comunicare, pentru inceput mai mult in domeniul comercial”.
Avand peste 10 ani de experienta in comunicare strategica si relatii publice DC Communication numara astazi, potrivit companiei, 37 de profesionisti care propun directii strategice in acord cu obiectivele de dezvoltare ale clientilor si folosesc integrat atat instrumente traditionale cat si tehnici de ultima generatie. Ariile profesionale acoperite de DC Communication sunt: comunicare corporatista, comunicare financiara, comunicare de brand, marketing PR, comunicare interna, comunicare institutionala, e-PR.
Re-act Now Studio - “Re-act architecture office” are o experienta de 11 ani in proiectarea de arhitectura, design interior si urbanism, fiind caracterizata, potrivit reprezentantilor sai, de creativitate, abordari indraznete si seriozitate.
Interactive Look este un studio de creatie ce dezvolta produse multimedia, bazate pe exigenta estetica, instinct de piata si suport IT&C. De la fondarea sa in 1999, echipa a creat solutii new media aplicate in variate domenii, pentru a mari prezenta vizuala a clientilor sai.
Centrul International pentru Arta Contemporana ( CIAC) este o fundatie independenta fondata in 1993 de catre Fundatia pentru o Societate Deschisa, Romania, activitatile sale fiind guvernate de conceptul de „societate deschisa”. Misiunea CIAC este de a promova arta contemporana romaneasca, de a stimula schimburile culturale intre Romania si celelalte tari din Europa si din lume si de a favoriza cunoasterea artei romanesti in strainatate si a celei straine in Romania.
( Irina Toma )