Nu cumpara aceasta haina! Lant de magazine american impotriva cumparaturilor.
Luni, 02 Decembrie 2013
adplayers. Iulian Toma
In timp ce magazine de tot felul au incurajat vanzarile cu Black Friday, lantul de magazine american Patagonia ramane consecvent strategiei cumparaturilor doar atunci cand ai cu adevarat nevoie de ele. Reclame de pagini intregi in presa americana au incurajat oamenii sa nu cumpere: “Don’t buy this coat” pune cumparatorul pe ganduri, neintelegand parca ce vrea Patagonia de la el.
Worn Wear, un film de 27 de minute proiectat in tot lantul de magazine chiar de Black Friday, infatiseaza povestile unor oameni simpli sau chiar celebri (un fotograf si un alpinist), care au reusit sa isi atinga obiectivele in viata prelungind perioada de folosire a multor articole de imbracaminte, pur si simplu reparandu-le.
Evitand astfel cumparaturi de dragul cumparaturilor, campania lantului de magazine Patagonia ramane fidela strategiei pe care o imbratiseaza de ani buni, aceea de a incuraja oamenii sa se gandeasca de doua ori daca au nevoie de lucrurile pe care vor sa le achizitioneze.
Privita cu mare interes in presa de marketing si comunicare americana, initiativa retailerului ridica un semn de intrebare din ce in ce mai actual in vremuri in care conturile si cash-ul din buzunar nu sunt intotdeauna pe masura dorintelor: Chiar avem nevoie de atatea cumparaturi ca sa fim fericiti?
Filmul care a rulat in magazinele Patagonia, mai jos:
Alte articole din Conturi:
»
»
»
»
»
»
»
»
»
»