(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Comisia Europeana a anuntat astazi oficial castigatorul concursului de design pentru logo-ul ecologic al UE. Potrivit reprezentantilor Comisiei Europene, in ultimele doua luni, circa 130 000 de votanti s-au pronuntat online, alegand noul simbol ecologic dintre cele trei proiecte finaliste. Invingatorul este un student din Germania, Dusan Milenkovic, a carui „Euro-frunza” a intrunit 63% din sufragii.
Incepand cu 1 iulie 2010, noul logo ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse in statele membre si care respecta standardele necesare. Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ. Pe langa „Euro-frunza", se vor putea aplica si alte logo-uri ecologice ale diferitelor intreprinderi private ori folosite la nivel regional sau national. In urmatoarele saptamani, regulamentul cu privire la agricultura ecologica va fi modificat pentru inserarea noului logo intr-o anexa.
Noul logo este rezultatul unui concurs deschis tuturor studentilor la arte plastice si design din Uniunea Europeana, in urma caruia s-au primit aproape 3 500 de proiecte care au fost analizate de un juriu format din specialisti de renume international. Cele trei proiecte finaliste selectate de ei au fost incarcate pe site-ul web al competitiei (www.ec.europa.eu/organic-logo) si puse la vot online pana la 31 ianuarie 2010.
Proiectul laureat reprezinta stelele Uniunii Europene alcatuind conturul unei frunze pe un fond verde. Este un simbol foarte simplu care imbina doua mesaje clare: natura si Europa. Castigatorul concursului si cei clasati pe locurile doi si trei vor primi felicitarile Directiei Generale Agricultura si Dezvoltare Rurala a Comisiei Europene cu ocazia unei ceremonii oficiale de premiere, care va avea loc la Bruxelles in luna iulie. Cei trei vor primi si premii in valoare de 6 000, 3 000 si, respectiv, 2 500 de euro. Alaturat si celelalte doua proiecte clasate.