Credit. Reveal Marketing Research / Reveal.ro
Intr-o perioada importanta pentru discutii in spatiul public legate de costurile utilitatilor, in particular a energiei electrice si a gazelor natural, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national pentru a afla cum vor face fata romanii la cresterile rapide ale costurilor de intretinere a locuintei..
AdPlayers. Info
Intr-o perioada importanta pentru discutii in spatiul public legate de costurile utilitatilor, in particular a energiei electrice si a gazelor natural, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national pentru a afla cum vor face fata romanii la cresterile rapide ale costurilor de intretinere a locuintei..
Respondentii considera in proportie de 83% ca materialele de zidarie alese in constructia locuintei favorizeaza mentinerea caldurii in locuinta, in timp ce 81% dintre romani evalueaza o locuinta prin valoarea costurilor de intretinere. Pentru 54% dintre romani eficienta energetica este un atribut principal al casei ideale
Nemultumirea cu privire la valoarea facturilor pentru incalzire va atinge un nivel critic
Potrivit cercetarii, doar 31% dintre respondenti se declara multumiti de valoarea medie a facturii lunare pentru incalzire in iarna ce a trecut. Un procent marginal mai mare este in cazul romanilor care locuiesc in case construite din BCA (34%). Avand in vedere majorarile de preturi care se preconizeaza pentru iarna ce urmeaza, aceste cifre vor scadea si mai mult, urmand sa ne confruntam cu o stare generalizata de nemultumire si disconfort din partea consumatorilor de servicii energetice.
Costurile de intretinere sunt importate in evaluarea unei locuinte
Observam deja un nivel extrem de ridicat de ingrijorare in ceea ce priveste costurile utilitatilor, 69% dintre romani fiind ingrijorati de pretul energiei electrice, iar 64% de costurile cu gazul natural, cheltuieli pentru care se observa cresteri semnificative fata de evaluarea realizata anul trecut.
Aceste cheltuieli au ajuns sa fie un punct important in evaluarea unei locuinte, astfel ca, dupa pret (86%) si calitatea materialelor de zidarie folosite (81%), costurile de intretinere (81%) sunt al treilea atribut ca importanta atunci cand consumatorii apreciaza valoarea unei locuinte.
Cresterea eficientei energetice a locuintelor va fi o prioritate pentru romanii care vor facturi mai mici
Romanii isi doresc locuinte eficiente din punct de vedere energetic, 54% dintre acestia considerand eficienta energetica unul dintre atributele principale ale casei ideale.
Eficienta energetica este strans legata de calitatea constructiei unei locuinte, deoarece folosind materiale si accesorii cu un scor de eficienta mare, se vor reduce din costurile de intretinere pe termen lung, acestea fiind o investitie inteleapta. Acest aspect se reflecta si in perceptiile romanilor, 83% dintre acestia considerand ca materialele de zidarie utilizate in constructia locuintei favorizeaza mentinerea caldurii in locuinta.
Si, pentru ca investitia in aceste materiale sa isi indeplineasca obiectivele, acestea trebuie sa scada costurile pe termen lung. 75% dintre respondenti considera ca modernitatea ii ajuta sa economiseasca, prin urmare, vor alege materiale de zidarie inovatoare, al caror scop prin fabricare este sa ii ajute in cresterea confortului si reducerea costurilor in cadrul locuintei.
Metodologie:
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 17-26.05.2022 pe un esantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu varsta 18+, utilizatori de internet. Marimea esantionului a fost de 1269 respondenti + 505 respondenti persoane care lucreaza in domeniul constructiilor, iar eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-2,8% la un nivel de incredere de 95%.
Reveal Marketing Research (reveal.ro) este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiza in peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede ca cercetarea de piata reprezinta baza deciziilor corecte si a pozitionarii brandurilor. Solutiile calitative si cantitative ajuta de 14 ani companii din Romania si Europa.
Mai mult in Cercetare, Research,