Nationala Feminina de Fotbal continua campania impotriva stereotipurilor: ALBUM DE FAMILIE, Modele de Femeie, editia 2024
Vineri, 12 Aprilie 2024

Campanie pentru normalizarea sustinerii femeilor in fotbal atunci si acum, semnata de Nationala Feminina de Fotbal. Desi Nationala Feminina de Fotbal implineste anul acesta 34 de ani de la infiintare si sunt peste 100.000 de fete si femei inrolate in cluburi mixte si feminine din toata tara, fata de aproximativ 330 de participante cate erau la inceputul anilor ’90, jucatoarele noastre inca se lovesc de stereotipuri de gen si misoginism.

AdPlayers. info

In perioada aprilie-iulie 2024 Nationala Feminina a Romaniei va juca sase meciuri in preliminariile pentru Campionatul European – WEURO 2025. Desi Nationala Feminina de Fotbal implineste anul acesta 34 de ani de la infiintare si sunt peste 100.000 de fete si femei inrolate in cluburi mixte si feminine din toata tara, fata de aproximativ 330 de participante cate erau la inceputul anilor ’90, jucatoarele noastre inca se lovesc de stereotipuri de gen si misoginism.

Tocmai din acest motiv, in 2023, prin intermediul campaniei Modele de Femeie, lansata de FRF impreuna cu Next Advertising, Nationala Feminina de Fotbal a devenit un vector pentru normalizarea rolului femeii in societate, nu doar in fotbal, ci oriunde. Anul trecut s-a vorbit despre femei si performanta, despre accesul la meserii considerate pana acum barbatesti, dreptul de a face copii cand si daca vor, dreptul de a fi remunerate dupa criterii profesionale, nu fizice.

Iar daca in 2023 campania isi propunea sa normalizeze prezenta femeilor in fotbal, ca o continuare fireasca, scopul celei din acest an este normalizarea sustinerii lor, iar startul acestei sutineri este intotdeauna in familie.

Album de Familie



Modele de femeie 2024 prezinta: ALBUM DE FAMILIE cu file de poveste din copilaria jucatoarelor si nu numai, file ce au luat nastere prin sustinerea avuta din partea parintilor, a fratilor si a surorilor, a bunicilor, a colegilor din curtea scolii sau a profesorilor. Pentru ca jucatoarele noastre sunt ceea ce sunt astazi gratie sustinerii primite atunci. Insa este loc de mai bine, tocmai de aceea ele au nevoie de incurajarile suporterilor si in prezent, dar si la viitoarele meciuri.

Campania „Modele de femeie” continua asadar, pentru ca inca este nevoie de multa munca pentru a schimba mentalitati si a putea oferi acelasi suport pe care il primesc barbatii si femeilor din fotbal. Cu toate ca joaca in conditii mai grele decat cele ale colegilor lor, au parte de valorizare financiara mai redusa, doar de incurajari timide ale suporterilor si se lovesc de prejudecati de gen, fetele de la Nationala Feminina de Fotbal joaca fotbal la fel ca si baietii, cu pasiune si dedicare.

„Cand am inceput campania "Modele de Femeie" ne-am asumat de la bun inceput lupta impotriva prejudecatilor si de a normaliza prezenta femeilor in fotbal si oriunde. Insa fara sustinere, orice lupta este in zadar. Jucatoarele noastre au sacrificat mult pentru a fi astazi modele in aceasta campanie, tocmai de aceea aducem cu incredere in fata povestile lor, atat pentru a inspira generatiile urmatoare, dar si pentru a arata cata nevoie e ca femeile din fotbal si nu numai sa beneficieze de mai mult sprijin, mai multa deschidere, mai multa incredere, mai multa vizibilitate.” spune Emma Barsan, Women’s Football Development Manager, FRF

,,FRF este principalul sustinator al fotbalului feminin in general si al nationalei feminine in special, iar acest lucru se poate observa la nivel de investitii, programe de dezvoltare sau promovare. De aceea, continuare campaniei ”Modele de Femeie”, cu aceasta noua perspectiva, reprezinta un parcurs firesc al angajamentului nostru fata de fotbalul feminin.” adauga Emma Barsan.

„Daca anul trecut am lansat, alaturi de Nationala Feminina, Modele de Femeie 2023 - cartolinele care contrazic prejudecatile de gen si stereotipurile feminine prin performantele jucatoarelor, in 2024 ne-am propus sa ducem campania intr-o zona emotionala. Zis si facut. De data asta, decupam scene de familie din biografiile celor 23 de fotbaliste cu momentele de sustinere din trecut care le-au ajutat sa fie unde sunt azi. Adica in meciurile din preliminariile WEURO 2025.” continua Maria Ionescu, Head of Copy, Next Advertising.

,,Practic, facem un fel de album de familie cu meciuri duminicale cu tati si frati, miute cu baietii de la bloc, surori mai mari care leaga sireturi, ceasuri desteptatoare care rasuna cu imnul Barcelonei, unchi microbisti, mame asteptandu-si fetitele pe marginea terenului, fie vara, fie iarna.

Art directorul nostru e happy sa documenteze emotia raw, pe film alb-negru si pe Polaroidul lui din ’88, iar noi colectam de la jucatoare povestile. Le gasim pe fete asa cum sunt ele, unele mai timide, altele mai vorbarete; toate emotionate, modeste si recunoscatoare pentru interes. Si vedem la ele o responsabilitate built-in, ca si cum munca lor nu e doar despre prezent, ci si despre viitorul fetelor care vor face fotbal pe terenul pregatit de ele.

Cut to marti, 9 aprilie. Dupa meciul superb pe care tocmai l-au castigat pe stadion in aplauze frenetice, cand copiii cer autografe cu voci tremurand de emotie, ele multumesc fiecarui fan pentru sustinere. Ne propusesem noi o campanie emotionala, dar emotiile de toate partile au depasit deja orice asteptare - si mai avem doua meciuri! Iar aici, in comunicat ne propusesem sa povestim despre campania noastra. Dar n-avem cum, povestea tot despre jucatoare este.” a adaugat Maria Ionescu, de la Next Advertising.

Pe 9 aprilie Nationala Feminina de Fotbal a invins selectionata Kazahstanului, cu scorul de 1-0, in al doilea meci din preliminariile Campionatului European de fotbal feminin din 2025. Urmatoarele meciuri pe teren propriu vor fi: Romania – Bulgaria (31 mai), Romania – Armenia (16 iulie) si se vor juca pe Stadionul Arcul de Triumf.

Biletele la meciurile pentru calificarea la WEURO 2025 pot fi achizitionate pe bilete.frf.ro

Credits:

Client - Federatia Romana de Fotbal

Marketing Manager: Iulia (Niculae) Cuciurean

Brand Manager: Oana Koulpy

Specialist Comunicare: Nicoleta Cosoreanu

Manager dezvoltare fotbal feminin: Emma Barsan 

Brand manager: Mihai Tincaba

Agentie – Next Advertising

Head of Copy: Maria Ionescu

Senior Art Director: Robert Zamfir

 DTP: Razvan Badulet

Head of Digital: Cristina Barhan

Digital Strategist: Maia Tudorache

Digital Copywriter: Tudor Neagu

Creative Director: Andrei Tripsa

Senior Strategic Planner: Florentina Dinu

Senior Account Executive: Cristina Ciulacu

Account Director: Raluca Toma

Client Service Director: Ioana Cabuz

Community Leader: Ileana Sebe

Productie:

 

Fotograf: Robert Zamfir

 

Agentie – Galeriu & Partners PR

Head of PR: Alina Galeriu-Olteanu

Senior PR Manager:  Evelina Dusmanescu

PR Manager: Claudia Nitu

Junior PR Manager: Gabriela Dumitru

Echipa Nationala de fotbal feminin

Cu aproape 34 de ani in urma, in anul 1990 a luat nastere oficial echipa nationala de fotbal feminin. In prezent, in Romania sunt peste 100.000 de fete si femei inrolate in cluburi mixte si feminine fata de aproximativ 330 de participante cate era la inceputurile Nationalei Feminine de Fotbal, in iunie 1990. Introducerea obligativitatii cluburilor din Liga 1 Masculin sa aiba echipe de fotbal feminin din 2019 a contribuit la evolutia fotbalului feminin. La fel ca si lansarea primei strategii dedicate exclusiv activitatii de fotbal feminin in iunie 2021. Astfel, in prezent doar 8 judete din tara nu au echipa de fotbal feminin.

Detalii despre campanie, pe https://modeledefemeie.frf.ro/

Mai mult Campanii, Business, Sport Marketing


PUBLICITATE: