Mobilizare fara precedent in presa cu microfoane in campania Crucii Rosii - Doneaza Sange Constant
Vineri, 05 Aprilie 2019

 Credit: Crucea Rosie / McCann PR Youtube

In prima luna de la lansare, Campania “Doneaza Sange Constant”, initiata de Crucea Rosie Romana, alaturi de Institutul National de Hematologie Transfuzionala „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, McCann Worldgroup Romania, McCann PR si UM Romania, a convins jurnalistii mai multor televiziuni importante, posturi de radio si publicatii online sa isi doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atentia ca nevoia de sange in tara noastra este constanta, nu doar atunci cand se intampla o tragedie nationala.

AdPlayers. info

In prima luna de la lansare, Campania “Doneaza Sange Constant”, initiata de Crucea Rosie Romana, alaturi de Institutul National de Hematologie Transfuzionala „Prof. Dr. C. T. Nicolau“, McCann Worldgroup Romania, McCann PR si UM Romania, a convins jurnalistii mai multor televiziuni importante, posturi de radio si publicatii online sa isi doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atentia ca nevoia de sange in tara noastra este constanta, nu doar atunci cand se intampla o tragedie nationala.

Lansata oficial pe 28 februarie 2019, campaniei i s-a alaturat inca de la inceput PRO TV, in calitate de partener oficial. Astfel, prin simplul gest de a purta pe microfon mesajul „Doneaza Sange Azi” si denumirile grupelor de sange, jurnalistii de la Știrile PRO TV din Sport si Vorbeste lumea au deschis calea si interesul celor care ii urmaresc, de a deveni donatori constanti si, implicit, salvatori de vieti.


 Credit: Crucea Rosie / McCann PR Youtube

“McCann PR si McCann Worldgroup Romania se implica in aceasta campanie cu idei, cu oameni, dar mai ales cu suflet. Ne propunem ca prin aceasta mobilizare a jurnalistilor, sa schimbam mentalitatea romanilor, in ceea ce priveste donarea de sange, iar un astfel de gest sa fie perceput de acum incolo ca fiind normal, intr-o tara civilizata." a afirmat pentru AdPlayers, Lavinia Chican, Senior Partner McCann PR.

"Este o campanie foarte curajoasa, pentru ca este extrem de dificil sa obtii atentia presei, fara ca la mijloc sa existe un subiect de breaking news. Iar curajul a venit mai ales din partea televiziunilor si a posturilor de radio care au decis sa renunte la propriul branding pe microfon sau sa il alature campaniei noastre, ceea ce este un lucru extraordinar, mai ales ca nimeni din aceasta campanie nu a fost platit sa faca un pas de o asemenea importanta. Multumim tuturor si ii asteptam pe toti jurnalistii sa ni se alature! Donarea de sange salveaza zilnic vieti.", a adaugat seniorul McCann PR.

In tot acest timp, s-au alaturat campaniei posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI , televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 si Vice Romania. Posturile de radio Kiss FM, Magic FM, Rock FM si Radio RFI si-au personalizat toate microfoanele din studiouri cu cuburile campaniei Crucii Rosii Romane si si-au indemnat ascultatorii sa doneze sange. 

Digi24 a inlocuit cubul postului cu cel al campaniei „Doneaza Sange Constant”, in toate materialele speciale „Pacient in Romania”. In plus, in cadrul acestor reportaje, reporterul specializat pe sanatate, Carla Tanasie, a transmis pe post indemnul de a dona sange constant.

Antena 1 a alaturat cubul campaniei de cel al postului, in cadrul unor materiale speciale, difuzate la Observator si a transmis telespectatorilor sai importanta donarii de sange.

Pacientul 2.0 a purtat cubul personalizat si a dedicat o intreaga emisiune subiectului donarii de sange in Romania, iar Vice Romania a incurajat cititorii sai sa doneze constant, folosind puterea exemplului – un jurnalist Vice a mers si a donat sange. 

Și mass media brasoveana s-a alaturat campaniei „Doneaza sange constant”. Simultan, Brasov TV, Mix TV, Realitatea de Brasov, Radio Romania Brasov FM, Monitorul Expres, Brasov Metropolitan, Transilvania Expres, Buna Ziua Brasov, La pas prin Brasov, Agerpres si Coronapress  au decis sa personalizeze microfonul, reportofonul sau alte „ustensile” specifice meseriei de jurnalist cu mesajul Crucii Rosii Romane de  promovare a donarii de sange.

Campania s-a bucurat si de sustinerea individuala a multor persoane publice importante, cum ar fi Andreea Esca, Amalia Enache, Corina Caragea, Monica Dascalu, Pavel Bartos, Horia Brenciu, jurnalistii emisiunii „Romania, te iubesc”, de la PRO TV, jurnalistul Adelin Petrisor sau Iuliana Tudor. Postarile lor pe conturile personale de social media au mobilizat oamenii, iar acestia au mers la centrele de transfuzie si au donat sange.

In urma apelului facut in cadrul campaniei noastre de catre reporterul Știrilor PRO TV, Ramona Pauleanu, 500 de studenti ai Academiei de Politie „Alexandru Ioan Cuza” din Bucuresti au donat sange.  

“Suntem recunoscatori pentru toata aceasta solidarizare fara precedent in presa din Romania, intr-un context de normalitate, fara ca la mijloc sa fie o tragedie, subiect de breaking news. In continuare ne propunem sa desfasuram aceasta campanie pe termen lung si sa schimbam comportamentul si mentalitatea romanilor, in ceea ce priveste donarea de sange. Speram ca mesajul sa fie inteles de cat mai multi jurnalisti si ii asteptam si pe ceilalti sa ni se alature.”-  Iuliana Tudor, Ambasador Crucea Rosie Romana

Printr-o simpla donare de sange, pot fi salvate 3 vieti. Iar la fiecare 3 secunde, un roman trebuie sa primeasca sange. Din pacate, sub 2% dintre romani doneaza sange, in timp ce media europeana este de 6%.   

„Doneaza Sange Constant” este o campanie realizata de agentiile McCann Worldgroup Romania si McCann PR pentru Crucea Rosie Romana si absolut toti partenerii, inclusiv institutiile de presa, s-au implicat pro bono. 

Campania va fi sustinuta pe termen lung si isi propune sa schimbe mentalitatea si, prin urmare, statisticile privind donarea de sange in Romania. Canalele media si jurnalistii care doresc sa se implice in campanie sunt rugati sa scrie un mail pe adresa alexandra_tanasescu@mccannpr.ro

Mai mult despre ecourile campanie, pe pagina de youtube a Crucii Rosii

Mai mult in Responsabilitate Sociala, CSR, PR


PUBLICITATE: