Mixul online si indoor advertising - cea mai eficienta metoda de a indruma consumatorul catre decizia finala de cumparare
Luni, 09 Ianuarie 2023

 

„Consumatorul a devenit fidel promotiilor brandurilor ce au produse la preturi accesibile si pare ca incearca sa cumpere mai ales din proximitate, astfel evitand si consumul de combustibil. Reclamele sunt o sursa de informare asupra preturilor si disponibilitatii anumitor sortimente de produse. Perioada este propice si cumparaturilor sezoniere, pentru Sarbatori, insa, din Ianuarie, ne asteptam ca oamenii sa se concentreze pe produsele de baza mai mult decat in tot restul anului”, spune Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management, liderul pietei romanesti de afisaj indoor.

AdPlayers. info

Mixul online si indoor advertising constituie cea mai eficienta metoda de a indruma consumatorul catre decizia finala de cumparare, in viziunea lui Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director, Brand Management, liderul pietei romanesti de afisaj indoor.

Potrivit executivului Brand Management, in ultimii trei ani, comportamentul consumatorului a suferit modificari ca urmare a contextului – pandemie, razboi, criza economica. Factorul care a influentat cel mai mult modul de cumparare este cresterea preturilor si, implicit, inflatia, este e parere Laurentiu Jiga.

Recesiunea in care ne aflam este, in primul rand, resimtita de clientul final, iar acest lucru se traduce prin scaderea vanzarilor de produse de orice fel. O alta consecinta se rasfrange asupra lantului de distributie, afectat de lipsa materiei prime. Se adauga aici costuri crescute de productie si lipsa personalului, ceea ce duce la cresterea continua a preturilor. Este un cerc vicios ce obliga oamenii sa-si modifice obiceiurile de cumparare, mutand focusul pe satisfacerea nevoilor de baza.

In timpul si imediat dupa perioada pandemiei, consumatorul tanar, in mod special, a migrat catre online, dar imediat ce s-a renuntat la restrictii, toate centrele comerciale au revenit, treptat, la traficul anterior. Anul acesta, in perioada Sarbatorilor, estimarile specialistilor arata ca vor vizita mall-urile din marile orase peste 10,5 milioane de persoane. Si toate vor vedea afisajele indoor ale brandurilor, chiar inainte de a umple cosurile de cumparaturi.

„Consumatorul a devenit fidel promotiilor brandurilor ce au produse la preturi accesibile si pare ca incearca sa cumpere mai ales din proximitate, astfel evitand si consumul de combustibil. Reclamele sunt o sursa de informare asupra preturilor si disponibilitatii anumitor sortimente de produse. Perioada este propice si cumparaturilor sezoniere, pentru Sarbatori, insa, din Ianuarie, ne asteptam ca oamenii sa se concentreze pe produsele de baza mai mult decat in tot restul anului”, spune Laurentiu Jiga, fondator si CEE Managing Director Brand Management, liderul pietei romanesti de afisaj indoor.

Desi comportamentele de cumparare sunt destul de previzibile, avand in vedere contextul, Romania este o piata atipica de publicitate indoor.

„Tara noastra are un avantaj considerabil fata de pietele din imprejurimi si nu numai. Este o piata atat de bogata si activa datorita eforturilor noastre constante de peste 18 ani prin care am facut cunoscute brandurilor efectele imediate pe care le pot obtine in vanzari. Canalul de indoor advertising ramane unul dintre cele mai eficiente tool-uri pentru ca este prezent in ochii consumatorului atunci cand ia decizia de cumparare. Si, indiferent cate alte canale de comunicare apar (digitale sau nu), afisajele indoor raman la fel de eficiente. Mai mult, potenteaza celelalte ingrediente din mixul de marketing. Adica pot transforma, de exemplu, o campanie web intr-una virala”, explica Jiga.

In mod specific, piata de indoor advertising de la noi se remarca prin diversitatea modalitatilor de expunere a mesajelor, prin posibilitatea de a da valente virale unei campanii de afisaj dar si prin capacitatea de a combina expunerea clasica cu cea digitala. Ceea ce este un plus binevenit pentru branduri, mai ales in aceasta perioada.

Mai mult in Business, Indoor, OOH


PUBLICITATE: